T3-sairaalan työmaalla koronatartunta – ei altistuneita

Hartela rakentaa Turussa TYKS:n T3-sairaalaa. Työmaalla työskentelee yhteensä 280 henkilöä. Eilen tiistaina 22.9. on yksi työmaalla työskentelevä aliurakoitsijan työntekijä saanut positiivisen koronatestin tuloksen. Hän ei ole ollut työmaalla torstain 17.9. jälkeen ja oireet ovat alkaneet 18.9.

Koronatartunnan saanut henkilö työskentelee aliurakoitsijan palveluksessa. Hän on työskennellessään noudattanut työmaan koronaohjeistuksia, ja oireita edeltävän työpäivän aikana hän ei ollut altistavissa kohtaamisissa muiden työntekijöiden kanssa. Altistuneita ei Varsinais-Suomen Sairaanhoitopiirin Sairaalahygienia- ja infektiotorjuntayksikön arvion mukaan ole.

"On harmillista, että aliurakoitsijamme työntekijällä on todettu koronatartunta, mutta onneksi altistuneita ei katsota olevan. Näin isolla työmaalla on ollut vain ajan kysymys, että koska koronatartunnat löytävät myös meille. Tilanne on onneksi hyvin hallinnassa ja sitä seurataan tarkasti. Tällä hetkellä meillä on viranomaisten lupa toimia normaalisti ja tartunnan saanut toipuu kotona," kertoo aluejohtaja Lauri Piitari Hartelasta.

Työmaalla on voimassa Hartelan laatimat koronaohjeistukset, joiden mukaan on huolehdittu turvaväleistä ja hygieniasta. Tilannetta seurataan tarkasti ja noudatetaan viranomaisten ohjeita.

TYKSin T3-sairaalan uudisrakennus nousee nykyisen T-sairaalan yhteyteen junaradan ja Helsinginkadun päälle rakennettavalle betonikannelle. Työmaalla työt ovat nyt sisävalmistusvaiheessa ja sairaala valmistuu loppuvuodesta 2021.

Aluejohtaja Lauri Piitari
lauri.piitari@hartela.fi

Hartela on kotimainen perheyhtiö, joka työllistää noin 600 rakentamisen ammattilaista. Olemme rakentaneet koteja, toimitiloja ja alueita vuodesta 1942. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Lahdessa, Turussa, Tampereella, Raumalla ja Oulussa. Perheyhtiö Hartela kuuluu suurimpiin valtakunnallisiin rakennusyhtiöihin, ja meillä on Avainlippu-tunnus.

Hartelan Lahden toimipisteen aluejohtaja vaihtuu12.12.2019 13:34:35 EETTiedote

Rakennusliike Hartela Etelä-Suomen Lahden toimipisteen aluejohtaja Olli-Pekka Teerijoki siirtyy vuodenvaihteessa viettämään ansaittuja eläkepäiviä ja jatkaa hankekehitystä oman yrityksensä kautta luotsattuaan 19 vuoden ajan Hartelan toimintaa Lahdessa. Hänen tilalleen Lahden aluejohtajaksi on siirtynyt marraskuussa DI Tuomas Ruponen, joka on Hartelassa rooliinsa kahdeksan vuoden aikana kasvanut nuori osaaja.

Hartela toteuttaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan4.12.2019 12:15:00 EETTiedote

Suomen Punaisen Ristin Veripalvelu on solminut Hartelan kanssa sopimuksen hankkeesta, jossa Hartela rakentaa Veripalvelulle uudet tilat Vantaan Vehkalaan. Uudisrakennuksen on ostanut Pohjoismaiden suurin listattu kiinteistösijoitusyhtiö Fastighets Ab Balder ja Veripalvelu on heidän vuokralaisensa. Tilat kohoavat aivan Vehkalan juna-aseman viereen hyvien logististen yhteyksien äärelle. Rakennustyöt alkavat kesällä 2020 ja niiden arvioitu valmistumisaika on kesällä 2022.