Taavi Kassilan uutuusteos Meditaation kultainen kirja on ilmestynyt - Kassila kertoo hämmästyttäviä asioita meditaation voimasta

Meditaatio mielletään usein hyvin henkilökohtaiseksi kokemukseksi. Mutta kuten Taavi Kassila Meditaation kultaisessa kirjassa (Viisas Elämä, 2021) osoittaa, sillä voi olla hyvinkin kauaskantoisia vaikutuksia – ei vain yksilöön itseensä, vaan myös läheisiin ja sitä kautta koko yhteiskuntaan.

Valokuva: Julia Alakulju, Kirjan kansi: Oona Kassila

Kassila työsti tuoreinta teostaan Intiassa keskittyen samalla meditaatioharjoitustensa syventämiseen. Hän haastatteli aikoinaan Sveitsin Alpeilla Beatles-yhtyeen guruna maailmanmaineeseen noussutta Maharishi Mahesh Yogia, joka kertoi, miten hän oli innostanut promillen Washingtonin väestöstä meditoimaan. “Tällöin tieteellisissä tutkimuksissa oli havaittu, että rikos- ja onnettomuustilastot olivat pudonneet. Ilmiö tunnetaan Maharishi-efektinä ja se on tieteellisesti pätevä tutkimus”, Kassila kertoo. “Meditaatio onkin maailmaan vaikuttamista. Jos riittävän moni ihminen alkaa meditoimaan, ihmiskunnan historia muuttaa suuntaansa.”

Voiko meditaatiolla olla todellakin näin voimallinen vaikutus? “Kyllä voi”, Kassila jatkaa. “Meditaatiosta tehdään näet viisisataa tieteellistä tutkimusta vuosittain, ja niissä on havaittu meditaation lisäävän sekä fyysistä että henkistä terveyttä, ja työhyvinvointia niillä työpaikoilla, joissa meditaatiota harjoitetaan. Sen lisäksi meditaatio vaikuttaa kollektiiviseen tajuntaan myönteisellä tavalla. Ja lopulta meditaatio lahjoittaa harjoittajalleen äärettömän autuuden ja pysyvän rauhan.”

Miten sitten päästä alkuun? Kirja opastaa askel askeleelta, miten meditoinnin voi ottaa osaksi jokapäiväistä elämää ja miten se poistaa kielteiset ajatukset ja tuo elämäämme kiitollisuutta, tyyneyttä ja iloa. “Jos ei ole koskaan harjoittanut meditointia, se voi tuntua aluksi hankalalta”, Kassila myöntää. “Päänsisäinen meteli ei tahdo hiljentyä millään, murehditaan menneitä ja pelätään tulevaa, ja sisäinen kriitikko muistuttaa omista virheistä ja tekemättömistä töistä.”

Kassila kirjoitti Meditaation kultaisen kirjan tehdäkseen meditaation aloittamisesta mahdollisimman helppoa. Se sisältää monia erilaisia tekniikoita mielen rauhoittamiseksi, kuten luonnossa hiljentymistä, mindfulness-tehtäviä, mantroja ja visualisointiharjoituksia.

Meditaatio lisää tutkitusti myös luovuutta ja onnellisuutta: mitä säännöllisemmin sitä harjoittaa, sitä valoisammaksi mieli muuttuu. “Voisimmeko parempaa lahjaa itsellemme antaakaan”, Kassila kysyy?

Elokuvaohjaaja, kirjailija Taavi Kassila on ohjannut 50 elokuvaa ja TV-ohjelmaa ja kirjoittanut yli 20 kirjaa joogasta ja henkisyydestä. Kassila aloitti joogan harjoittamisen äitinsä, näyttelijätär Aino Mantsaksen opastuksella 10-11-vuoden iässä. Meditaation taidon hän oppi lähes viisikymmentä vuotta sitten, 18-vuoden iässä, saatuaan meditaatiovihkimyksen intialaiselta joogilta Acarya Karunanda Avadhutalta vuonna 1972 Kööpenhaminassa. Hän harjoittaa meditaatiota päivittäin yksin ja yhdessä toisten kanssa, sekä Suomessa että Intiassa. Nyt hän on vetänyt meditaatiomaratoonia noin 100 päivää keskeytyksettä Oodissa ja helsinkiläisissä joogakouluissa.

Taavi Kassilan uutuuskirjan julkaisutilaisuus Helsingin keskustakirjasto Oodissa 14.9.2021 klo 18. Tervetuloa!

Kassila on lehdistön tavattavissa Oodissa julkaisupäivänä.

Haastettupyynnöt: taavi.kassila@gmail.com, 0440452286

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Meditaation kultainen kirja - esittelyvideo

Valokuva: Julia Alakulju, Kirjan kansi: Oona Kassila
Kansi: Oona Kassila

Maria Nordinin uusi kalenteri opettaa kiitollisuutta vuoden jokaisena viikkona26.10.2021 08:47:00 EEST | Tiedote

Kirjailija Maria Nordinin uusin teos, Kiitollisuuden vuosi 2022 (Viiisas Elämä), on julkaistu 11. lokakuuta. Teos on vuosikalenteri, joka avaa vuoden jokaisella viikkonäkymällä erilaisia harjoituksia, jotka ovat tuttuja Nordinin Eroon oireista -kirjasta ja verkkokurssista. Lisäksi kirjassa on Nordinin Free to Heal® -menetelmään pohjautuvia eri vuodenajat huomioivia ajatuksia, mielikuvamatkoja sekä affirmaatioita.

On aika luoda uutta – Ilkka Koppelomäen Saa mitä haluat -muistikirja auttaa itsensä kehittäjiä eteenpäin19.10.2021 08:51:00 EEST | Tiedote

Kirjailija ja itsensä johtamisen valmentaja Ilkka Koppelomäen Saa mitä haluat -tuoteperheen uutuus on Saa mitä haluat -muistikirja (Viisas Elämä). Se on suunniteltu itsensä kehittämisen ja ajattelun tueksi, ja se auttaa pysähtymään omien ajatusten äärelle. Muistikirja täydentää suosittujen Saa mitä haluat -valmennusten ja kirjojen ohjeita toteuttaa oman näköistä elämää. Muistikirja on tärkeä työkalu kaikissa Koppelomäen valmennuksissa ja verkkokursseissa, mutta toimii myös itsenäisesti oman elämän suunnittelussa ja ajanhallinnassa.