Restel Oy

Taco Bell ja Restel avaavat ensimmäisen Taco Bell -ravintolan Suomeen

15.6.2017 08:12 | Restel Oy

Hotelli- ja ravintola-alan toimija Restel yhdistää voimansa Taco Bell -pikaruokajätin kanssa ja tuo meksikolaistyylistä pikaruokaa tarjoilevan ravintolaketjun Suomeen syksyllä 2017. Maailmalla maineikkaan ketjun ensimmäinen ravintola avataan pääkaupunkiseudulle.

Pitkän odotuksen jälkeen Taco Bell rantautuu syksyllä 2017 ensimmäistä kertaa Suomeen, tarkemmin sanottuna pääkaupunkiseudulle. Etelä-Kaliforniasta lähtöisin olevan brändi ja Restel ovat tehneet monivuotisen sopimuksen, joka sisältää useita ravintoloita. Restel palkkaa satoja työntekijöitä asteittain avattaviin Taco Bell -ravintoloihin. Ketjun tavoitteena on avata kolme ravintolaa vuoden loppuun mennessä.

Etelä-Kaliforniasta lähtöisin olevan Taco Bellin saapumisesta Suomeen on liikkunut huhuja jo vuosia. Ketjun saamiseksi Suomeen on olemassa jopa muutaman vuoden takainen vetoomus, jonka sadat suomalaiset ovat allekirjoittaneet. Tänä syksynä kuluttajien toiveesta tulee totta.

YUM! Brands -yhtiöön kuuluva Taco Bell perustettiin Etelä-Kaliforniassa 1962. Brändin perustaja Glen Bell oli edelläkävijä pikaruokaliiketoiminnassa ja hän halusi tehdä asioita eri tavalla kuin muut; hän halusi luoda asioita ensimmäisenä. Tästä esimerkkinä olivat Glenin ensimmäisenä kehittämä rapea taco sekä hänen luomansa ”free refill” -konsepti juomiin. Jatkoa näille ”ensimmäisille” on Taco Bell -ravintolan avaaminen tänä vuonna Suomeen, joka on ketjun ensimmäinen ravintola Pohjois-Euroopassa.

Brändi pysyy uskollisena maailmalla kuuluisaksi muodostuneelle ruokalistalleen saapuessaan Suomeen. Suomalaiset pääsevät nauttimaan Taco Bell -klassikoista kuten Crunchy Tacoista, Crunchwrap Supremesta sekä erilaisista burritoista, quesadilloista, nachoista ja monista muista herkuista.

Restel palkkaa yli 300 uutta työntekijää Taco Bell Suomen ensimmäisen toimintavuoden aikana. Rekrytointi on jo käynnistynyt, ja Taco Bellin työntekijöiksi innokkaasti haluavat voivat käydä osoitteessa tacobell.enjoy.fi.

”Olemme Suomen suurin hotelli- ja ravintola-alan toimija, ja näin ollen meillä on mahdollisuuksia tuoda jatkuvasti uusia palveluja kuluttajille. Taco Bell on tästä hyvä esimerkki. Restel on investoimassa vuosien 2017–2019 aikana yli 100 miljoonaa euroa hotelli- ja ravintolatoimintansa kehittämiseen. Investointien myötä tullaan tarvitsemaan myös tuhansia uusia työntekijöitä.”, sanoo toimitusjohtaja Mikael Backman.

Taco-fanit, jotka haluavat tietää lisää Taco Bell Suomesta, voivat tutustua brändiin ja sen elämäntyyliin Instagramissa ja Facebookissa. Taco Bellillä on maailmanlaajuisesti lähes 7 000 ravintolaa 24 eri maassa. Euroopassa Taco Bell -ravintoloita on 59. Lähimpänä Suomea sijaitseva ketjun ravintola on huhtikuussa 2017 ovensa avannut Taco Bell Hollannissa.

Kiinnostaisiko sinua työskennellä Taco Bellillä? Katso lisätietoja osoitteessa tacobell.enjoy.fi

Lisätietoja:
Mikael Backman, toimitusjohtaja Restel, puh. 040 484 1268, mikael.backman@restel.fi
Sarita Lehtinen, ketjujohtaja Restel, puh. 040 527 6899, sarita.lehtinen@restel.fi

Restel Oy

09 733 52http://www.restel.fi

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu 43 hotellia ja 250 ravintolaa. Restelin liikevaihto vuonna 2016 oli 394 M €. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus City & Resort -ketju ja Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki - Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. BURGER KING®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Bistro Cumulus-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, Wanha Mestari- ja Hemingway’s -ravintolat.

Yum! Brands Inc:in tytäryhtiö Taco Bell Corp. on maailman johtava meksikolaistyylinen pikaruokaravintolabrändi. Taco Bell valmistaa taconsa, burritonsa ja muut tunnetut tuotteensa aina tilauksesta ja asiakkaan toiveen mukaisesti, ja tuotteissa on runsaat maut ja laadukkaat raaka-aineet. Maailmanlaajuisesti ketjun ravintoloissa vierailee yli 40 miljoonaa asiakasta viikoittain, ja heille halutaan tarjota poikkeuksellista arvoa sekä loistavaa palvelua. Yhdysvaltojen ulkopuolella Taco Bellillä on yli 350 ravintolaa yhteensä 24 maassa ja brändin tavoitteena on laajentaa kansainvälinen toimintansa tuhanteen ravintolaan vuoteen 2022 mennessä. Yritys ja sen franchise-sopimuksella toimivat  yrittäjät  pyörittävät  yhteensä yli 7 000 ravintolaa, joiden myynti on yli 9 miljardia dollaria vuodessa. Vuoteen 2022 mennessä brändi haluaa saavuttaa maailmanlaajuisesti 15 miljardin dollarin myynnin ja operoida yhteensä  9 000 ravintolaa.

Lue lisää julkaisijalta Restel Oy

Restelin hotellitoiminta siirtyy Scandicille21.6.2017 09:57Tiedote

Restel Oy on päättänyt myydä hotelliliiketoimintansa Scandicille. Kaupan myötä Cumulus-hotellit, Holiday Inn -hotellit, joukko kaupunkihotelleja sekä niiden ravintolat siirtyvät Scandicille. Kaupan odotetaan toteutuvan vuoden 2017 viimeisen neljänneksen lopulla, kun kaikki viranomaishyväksynnät on saatu. Kaupan jälkeen Restel jatkaa toimintaansa ravintola-alan yhtiönä. Scandic tiedotti asiasta aikaisemmin tänään pörssitiedotteella.

Cumulus City & Resortin Hintatakuu lupaa edullisimman hotelliyöhinnan28.4.2017 10:00Tiedote

Restelin Cumulus City & Resortin Hintatakuun ansiosta hotellihuoneiden varauksesta tulee nyt helpompaa kuin koskaan aiemmin. Cumulus City & Resort lupaa tarjota cumulus.fi-sivustollaan majoittumisen hotelleissaan markkinoiden edullisimpaan hintaan. Mikäli kuluttaja löytää varauksen tehtyään toiselta varaussivustolta vastaavan huoneen edullisemmin, tarjoaa Cumulus City & Resort ensimmäisen majoitusyön ilmaiseksi.

Uudistunut Hemingway’s on nyt urbaanin elämän kohtaamispaikka18.4.2017 14:45Tiedote

Seurustelu- ja juomaravintolaketju Hemingway’s Bar & Cafe on uudistumassa ja ensimmäisenä uuteen konseptiin voi tutustua 19.4.2017 alkaen Helsingissä osoitteessa Hietalahdenranta 11. Rentona vapaa-ajanviettopaikkana tunnettu Hemingway’s muuntautuu jatkossa myös etätyön tarpeisiin erinomaisesti. Hietalahden Hemingway’sin jälkeen suunnitteilla on uudistaa myös useita muita ketjun kohteita lähitulevaisuudessa.