Taco Bellin kasvun vuosi 2019

Taco Bell tuplasi ravintoloiden ja ravintolatyöntekijöiden määrän Suomessa vuonna 2019. Työntekijät ovat Taco Bell -ketjussa aina sijalla yksi, mikä on pitänyt henkilökunnan vaihtuvuuden alhaisella tasolla. Uutuustuotteista on saatu nauttia pitkin vuotta, ja uutta on luvassa myös tammikuussa 2020, kun suosituksi tuotteeksi osoittautunut Chalupa jää pysyvästi menuvalikoimaan.

Vuoden lähestyessä loppuaan on aika katsoa, miltä mennyt vuosi näyttää Taco Bellin silmin. Kasvu on ollut vauhdikasta ja tulee jatkumaan myös vuonna 2020.

”Olemme erittäin tyytyväisiä myynnin ja verkoston kehitykseen. Taco Bell on kasvanut kuten olemme suunnitelleet ja vuonna 2020 kasvu jatkuu entisestään. Tiedämme, että meitä odotetaan kovasti jo ainakin Tampereelle ja Ouluun. Toivottavasti pääsemme vastaamaan faniemme toiveisiin”, kertoo Taco Bell Suomen ketjujohtaja Sarita Lehtinen.

Uusia ravintoloita ja tyytyväinen henkilöstö

Taco Bell -ravintoloita on vuoden 2019 lopussa jo pyöreät 10. Ketju tuplasi ravintoloidensa määrän vuonna 2019, kun uusina tulokkaina avattiin Vantaan Flamingon (3/2019), Helsingin Tennispalatsin (4/2019), Lappeenrannan (6/2019), Espoon Nihtisillan (7/2019) ja Turun (9/2019) ravintolat. Uudet ravintolat ovat vaatineet myös uusia työntekijöitä, joita onkin vuoden aikana palkattu yli 110, Taco Bellin työllistäen tällä hetkellä 205 ravintolatyöntekijää.

Työntekijöiden vaihtuvuus on ravintola- ja erityisesti pikaruoka-alalla todella suuri. Taco Bellin työntekijöiden vaihtuvuus on kuitenkin iloinen poikkeus niin Suomen mittapuulla kuin kansainvälisestikin Taco Bell -ravintoloita verrattaessa.

”Taco Bellissä työntekijät tulevat aina ensin. Meille on tärkeää panostaa henkilökuntamme viihtyvyyteen sekä kehittymiseen, minkä vuoksi uskomme työntekijöiden vaihtuvuuden olevan todella alhainen. Meillä viihdytään ensisijaisesti mahtavien työkavereiden ja tiimihengen takia, mutta tietenkin meillä palkitaan myös työntekijöitä hyvistä suorituksista. Esimerkiksi syksyllä Taco Bell Team Challangen voittajajoukkue lähti opintomatkalle Espanjaan, ja järjestämme useasti vuodessa Live Más -päivän koko henkilökunnallemme, jolloin teemme yhdessä jotain kivaa. Jokaisessa ravintolassa valitaan myös kvartaaleittain kauden työntekijä”, kertoo Taco Bellin aluepäällikkö Nina Määttä. ”Henkilökuntaan panostaminen näkyy myös siinä, että moni meiltä lähtenyt työntekijä palaa meille töihin kokeiltuaan hetken jotain muuta tai esimerkiksi, kun koulu loppuu tai muut kiireet helpottavat. Se on meille iso juttu!”, jatkaa Määttä.

Uusia makuja asiakkaille

Taco Bell on tarjonnut suomalaisille herkkujaan syksystä 2017 lähtien. Taco Bellin tacot, quesadillat, burritot ja crunchwrapit alkavat olla tuttuja tuotteita asiakkaille, mutta onneksi vaihtuvat kampanjatuotteet ovat tuoneet uusia makuja todellisille Taco Bell -faneille. Alkuvuodesta 2019 Taco Bell -ravintoloissa herkuteltiin juustoisella 3 Layer Melt -tuotteella sekä suosituilla Chicken Nachoilla. Kesän helteillä viilennystä toi jäähilejuomana tunnettu Freeze ja nälkä pidettiin loitolla Doritos Burritolla.

Syksy toi tullessaan erittäin suosituksi tuotteeksi nousseen Naked Chicken Tacon, jossa tacokuoren korvaa herkullinen friteerattu kana. Loppuvuosi kruunattiin monelle Amerikasta tutun ja erittäin toivotun Chalupan muodossa. Chalupa on kuin taco, mutta ohuen tacokuoren korvaa paksumpi rieskamainen kuori, joka on pehmeä sisältä, mutta rapea päältä. Chalupa on osoittautunut Suomessakin niin suosituksi ja toivotuksi tuotteeksi, että vuoden 2020 tammikuun 7. päivä alkaen Chalupa löytyy pysyvästi menuvalikoimasta.

Sarita Lehtinen, ketjujohtaja Taco Bell Suomi, +358 40 527 6899, sarita.lehtinen@restel.fi

Yum! Brands Inc:in tytäryhtiö Taco Bell Corp. on maailman johtava meksikolaistyylinen pikaruokaravintolabrändi. Taco Bell valmistaa taconsa, burritonsa ja muut tunnetut tuotteensa aina tilauksesta ja asiakkaan toiveen mukaisesti, ja tuotteissa on runsaat maut ja laadukkaat raaka-aineet. Maailmanlaajuisesti ketjun ravintoloissa vierailee yli 40 miljoonaa asiakasta viikoittain, ja heille halutaan tarjota poikkeuksellista arvoa sekä loistavaa palvelua. Yhdysvaltojen ulkopuolella Taco Bellillä on yli 360 ravintolaa yhteensä 27 maassa ja brändin tavoitteena on laajentaa kansainvälinen toimintansa tuhanteen ravintolaan vuoteen 2022 mennessä. Yritys ja sen franchise-sopimuksella toimivat yrittäjät pyörittävät yhteensä yli 7 000 ravintolaa, joiden myynti on yli 9 miljardia dollaria vuodessa. Vuoteen 2022 mennessä brändi haluaa saavuttaa maailmanlaajuisesti 15 miljardin dollarin myynnin ja operoida yhteensä 9 000 ravintolaa.

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan yritys, johon kuuluu noin 170 ravintolaa, työllistäen yli 2 600 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Pizzabuffet-, Ísey Skyr Bar-, HelmiSimpukka-, O'Learys-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat.