Tähdet konsertoivat hyvän asian puolesta

Joulu huipentuu jälleen Viattomien lasten päivän hyväntekeväisyyskonsertteihin Helsingissä Johanneksenkirkossa 27. joulukuuta ja Tampereen tuomiokirkossa 29. joulukuuta.

Samuli Edelmann isännöi Viattomien lasten päivän konsertteja jo 10. kertaa.

Konserteissa on mukana valovoimainen esiintyjäkaarti Suomen suurimmista tähdistä nuoriin tulokkaisiin. Mukana ovat muun muassa Emma-ehdokkaat Janna ja LEO, odotetun comebackin tänä vuonna tehnyt Pikku G sekä Samuli Edelmann. Helsingissä esiintyvät myös Elastinen ja Olavi Uusivirta.

Konsertin järjestävät Pappa Fest ry ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto (MLL). Konserttituotoilla tuetaan lasten ja nuorten mielenterveystyötä, kuten MLL:n Lasten ja nuorten puhelinta ja tukihenkilötoimintaa. Debyyttialbuminsa tänä vuonna julkaissut LEO on mukana konsertissa, koska haluaisi, että jokaisella lapsella ja nuorella olisi lähellään aikuisia, joilla on aikaa kuunnella ja auttaa.

- Lasten ja nuorten hyvinvointi on asia, jolle haluan antaa oman panokseni. Viattomien lasten päivän konserttien tuotolla voidaan tehdä paljon hyvää. Esimerkiksi yhden lipun hinnalla voidaan tarjota lapselle tunti luottamuksellista puheaikaa Lasten ja nuorten puhelimessa, tietää LEO.

Viattomien lasten päivän konsertti järjestetään Helsingissä jo 10. kertaa ja Tampereella 2. kertaa. Kirkkokonsertit ovat vuosien varrella houkutelleet paikalle tuhansia ihmisiä. Joillekin konsertista on muodostunut jokavuotinen perinne. Myös LEO on esiintynyt konsertissa aiemmin.

- Olin mukana muutama vuosi sitten, enkä epäröinyt osallistumista, kun minua pyydettiin mukaan. Kirkossa oli niin ainutlaatuinen ja herkkä tunnelma, että halusin ehdottomasti kokea sen uudelleen, kuvailee LEO.

Liput voi ostaa Ticketmasterista tai kirkon ovelta ennen konsertin alkua. Liput alkaen 25 euroa (sis. käsittelykulun). Johanneksenkirkon ovet avautuvat 27.12. kello 18 ja Tampereen tuomiokirkon 29.12. kello 19.

Lisätietoja:

markkinoinnin ja varainhankinnan asiantuntija Anna-Leena Mitro, p. 050 312 3023, anna-leena.mitro(a)mll.fi
järjestötyön suunnittelija Sinikka Veijola, p. 050 578 1072, sinikka.veijola(a)mll.fi

Samuli Edelmann isännöi Viattomien lasten päivän konsertteja jo 10. kertaa.

Mika Kaurismäki, Samuli Edelmann ja joukko muita henkilöitä perustivat Pappa Fest ry:n legendaarisen ääniteknikon Paul ”Pappa” Jyrälän muiston kunniaksi. Yhdistys kerää varoja lasten ja nuorten mielenterveys- ja päihdetyön hyväksi. Pappa Fest ry jakaa osuutensa konserttituotosta Suojatie ry:lle, Tukikohta ry:lle ja Alpert ry:lle.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto (MLL) edistää lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia. MLL käyttää konsertista saamansa varat valtakunnallisen Lasten ja nuorten puhelimen sekä Hämeen piirin tukihenkilötoiminnan hyväksi. Lasten ja nuorten puhelin päivystää vuoden jokaisena päivänä. Yhteyttä voi ottaa nimettömästi mistä tahansa asiasta ja puhelu on soittajalle maksuton. Hämeen piirin vapaaehtoiset tukihenkilöt antavat aikaansa lapselle tai nuorelle, joka kaipaa luotettavaa aikuista elämäänsä. Tukihenkilöt ovat tehtäväänsä sitoutuneita täysi-ikäisiä ja he saavat MLL:lta koulutuksen ja säännöllistä ohjausta.

Etsinnässä uusia leikkejä Leikkipankkiin18.10.2018 11:03Tiedote

Uuden leikin kilpailu on julistettu alkaneeksi. Kännykällä kätevästi toimiva Leikkipankki on ajanvieteideoiden aarrearkku, josta löytyy jo monet klassikot, mutta paljon myös tuoreita tuttavuuksia. Siitä huolimatta maailma on pullollaan leikkejä, joita ei ole vielä Leikkipankkiin kirjattu. Näiden etsimiseksi järjestetään nyt Uuden Leikin Kilpailu. Kaikki Leikkipankkiin leikkejä 9. marraskuuta mennessä lisänneet osallistuvat arvontaan.