Tähtipelaaja Teemu Pukista elämäkerta

Tänään julkaistava Juha Kanervan elämäkertateos Teemu Pukki - Koko tarina käy läpi pelaajan elämän ja uran Kymenlaakson pikkukentiltä Englannin jättistadioneille.

Juha Kanerva: Teemu Pukki - Koko tarina -kirjan kansikuva

Jalkapalloilija Teemu Pukki on yksi suomalaisen urheilutaivaan kirkkaimpia tähtiä. Kotkassa kasvanut Pukki loistaa niin seurajoukkueessaan Norwichissa kuin Suomi-paidassa Huuhkajissa.

Pukin 2018–2019 kausi oli häkellyttävä, sillä hyökkääjä voitti Englannin Championshipin maalikuninkuuden 29 osumallaan ja tuli valituksi sarjan parhaaksi pelaajaksi. Kaiken kruunasi Norwichin nousu Valioliigaan, jossa Pukki on noussut lyhyessä ajassa jalkapallon supertähtien joukkoon.

Teemu Pukki – Koko tarina on elämäkertateos, jossa käydään läpi pelaajan elämä ja ura Kymenlaakson pikkukentiltä Englannin jättistadioneille. Mukana ovat kulttihyökkääjän muistorikkaimmat esitykset Suomen A-maajoukkueessa: unohtumaton maali Gijónissa 2013 ja Huuhkajien riemukulku Kansojen liigassa syksyllä 2018. Kyse on sankaritarinasta, mutta myös kasvu- ja selviytymistarinasta, sillä Pukin uralle mahtuu myös vastoinkäymisiä.

Teoksen kirjoittaja Juha Kanerva on kokenut urheilutoimittaja, joka on seurannut Pukin
uraa yli kymmenen vuoden ajan. Kanerva on ollut mukana kirjoittamassa Jalkapallon pikkujättiläistä (2003), Vuoden urheilukirjana palkittua Rakas jalkapallo -teosta (2007). Kanervan ja Vesa Tikanderin laatima Urheilulajien synty valittiin Vuoden urheilukirjaksi 2012.

Kirjan on kustantanut Readme.fi Oy.

Lisätiedot:

Kustantaja: Readme.fi Oy, Ari Sahanen, ari.sahanen@readme.fi

Arvostelukappalepyynnöt: palvelu@readme.fi

Kirjan esittely kustantajan verkkosivuilla: https://www.readme.fi/kirja/teemu-pukki-koko-tarina/

Juha Kanerva: Teemu Pukki - Koko tarina -kirjan kansikuva

Torstaina ilmestyvä uutuuskirja Äitivuosi kannustaa omannäköiseen äitiyteen22.3.2021 10:00:00 EET | Tiedote

Äitiys ja pikkulasten vanhemmuus ovat olleet viime aikoina pinnalla. Suomessa on koettu huolta syntyvyyden laskusta ja pohdittu syitä sen takana. Syiksi on arveltu muun muassa nuorten aikuisten käsityksiä vanhemmuudesta: negatiiviset mielikuvat pikkulapsiarjen kuormittavuudesta ja vanhemman vastuusta saavat lykkäämään lasten hankkimista. Samaan aikaan mediassa puhutaan paljon tasa-arvoisesta vanhemmuudesta ja perhevapaiden uudistamisesta. Myös #metoo-liike muuttaa äideille varattuja rooleja ja äitiyden kokemusta.

Imitaattori Jarkko Tammisen rakastetut hahmot naurattavat nyt äänikirjana2.12.2020 11:15:58 EET | Tiedote

Imitaattori Jarkko Tammisen äänikirja Sen seitsemän veljestä on satiiri Seitsemästä veljeksestä, jotka seikkailevat hullussa nyky-Suomessa. Veljekset Frederik, Sauli, Tami, Jorma, Matti, Andy ja Kimi tapaavat hurjilla reissuillaan julkkiksia ja kaiken maailman eliittiä. Käänteitä syntyy, kun maailma on muuttunut, mutta miehet ei. ”Painomustekin punastuu tällaista kohellusta, eikä tätä voida kääntää millekään sivistyskielelle!”

Karita Tykän uutuuskirja tarjoaa ravintoa sekä keholle että mielelle3.11.2020 10:00:00 EET | Tiedote

Rakkaudella Karita -blogistaan tunnetun vaikuttaja-hyvinvointivalmentaja Karita Tykän suosittu Hyvä elämä -kirjasarja on saanut jatkoa. Uudessa teoksessa Hyvä elämä – Ravintoa keholle ja mielelle lukijat vapautetaan dieettien kahleista ja viedään herkullisen ruoan sekä kokonaisvaltaisesti hyvinvoivan kehon matkalle. Lähes 500-sivuinen kirja tulee saataville myös äänikirjojen suoratoistopalveluihin.