Taigan lennot jatkuvat taas viikonloppuna!

Linnanmäen uutuusratalaite Taiga suljettiin yleisöltä lauantai-iltana 31.8. tietoliikennehäiriön vuoksi. Nyt vika on paikannettu ja korjattu, jolloin suuren suosion saanut ratalaite päästään avaamaan iik!week -kauhuteematapahtuman ensimmäisenä päivänä, lauantaina 7.9.2019.

Taiga on ollut valtavan suosittu laite ja avaamisensa jälkeen sen kyydissä on ollut kauden aikana jo noin 300 000 kävijää.

Lauantaina 31.8. laitteen ohjausjärjestelmä ilmoitti häiriöstä, jonka vuoksi Taigan matka keskeytyi. Vika löytyi tiistaina varioituneesta valokuitukaapeliyhteydestä.

- Kesäkuussa 2019 käyttöön otetussa Taigassa on paljon hienostunutta turvatekniikkaa pitämässä huolta asiakkaidemme turvallisuudesta ja herkät anturit pysäyttävät laitteen, jos ne huomaavat jotakin epätavallista, kuten signaaliyhteyden katkeamisen, kertoo Linnanmäen tekninen johtaja Anssi Tamminen.

- Meille Linnanmäellä turvallisuus on aina tärkeintä. Taiga oli yleisöltä suljettuna, kunnes paikansimme vian. Olemme iloisia siitä, että Taiga avautuu jälleen yleisölle heti kauhuteematapahtuma iik!weekin ensimmäisenä päivänä, lauantaina 7.9.2019.

Linnanmäen kauhuteematapahtuma iik!week järjestetään huvipuistossa keskiviikosta sunnuntaihin 7.-22.9.2019. Kauhun ystäviä hemmotellaan tapahtuman aikana varta vasten rakennetuilla kauhukohteilla sekä kauhutwistatuilla laitekokemuksilla. Erikoisuuksina iik!week on auki kolmena lauantaina puoleen yöhön saakka.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2019 lahjoitustavoite on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2019 ovat SOK / HOK-Elanto, Unilever Finland Oy ja Oy Hartwall Ab. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.

Linnanmäen Valokarnevaaliin saapuminen on tehty helpoksi9.10.2019 09:13:18 EESTTiedote

Linnanmäen suosittu Valokarnevaali avaa ovensa torstaina. Tapahtuma kestää 20.10. saakka ja sen aikana Linnanmäellä nähdään valotaiteen lisäksi myös innostavia uudistuksia! Linnanmäki on ensimmäistä kertaa Valokarnevaalin lauantaisin avoinna nyt klo 24 saakka ja tapahtumaan on luotu uusi etäparkkipalvelu Parkki & Pirssi. Valokarnevaali huipentuu säkenöivään ilotulitukseen 20.10. klo 21.50.

Kiinteistöpäällikkö Harri Hongiston taival Linnanmäellä on ollut täynnä tähtihetkiä10.9.2019 13:51:29 EESTTiedote

Linnanmäen Huvipuisto on viihdyttänyt suomalaisia jo 69 vuotta. Historiansa aikana huvipuistossa on työskennellyt paljon sitoutuneita ja pitkään työskennelleitä ihmisiä, jotka ovat olleet mukana kehittämässä Linnanmäkeä. Nyt yksi pitkä työura saa kunniakkaan päätöksen, kun Linnanmäen kiinteistöpäällikkö Harri Hongisto jää eläkkeelle lähes 38 vuoden jälkeen.