Taistelevat tangot -konsertti tuo argentiinalaistunnelman Naantalin Röölän rantaan

Harri Kaitilan ja Tango del norte -yhtyeen tulkitsemat räiskyvärytmiset argentiinalaiset tangot sekä uudelleen tulkitut suomalaiset tangokappaleet houkuttelevat konserttiyleisön tangotaistelun tunnelmaan.

Taistelevat Tangot -konsertti on luotu Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi. Konsertti on rakennettu kahden maailman merkittävimmän tangovaltion, Argentiinan ja Suomen tangomusiikille. Yleisö pääsee seuraamaan valtioiden välistä tangotaistelua ja kuulemaan argentiinalaisen tangon aitoja tunnelmia ja suomalaisen tangomusiikin kiehtovia tulkintoja.

Konsertti on tenori Harri Kaitilan ja Tango del norte -yhtyeen yhteisuotantoa. Heinäkuussa
konsertti esitettiin Seinäjoen tangomarkkinoilla. Harri Kaitila on klassisen koulutuksen saanut
solisti, joka on viime vuosina paneutunut argentiinalaisen tangon tulkintaan.

Tango del norte on argentiinalaiseen tangomusiikkiin erikoistunut yhtye. Ville Westergård soittaa pianoa, Heikki Hämäläinen selloa ja Sami Pirttilahti pandoneonia, joka on argentiinalaisen tangon tärkein harmonikansukuinen soitin.

Tangotaistelun musiikki tulkitaan alkuperäiskielillä, suomeksi ja espanjaksi. Taistelun edistymistä on helppo seurata, sillä laulujen sanoma ja käänteet juonnetaan konsertin aikana.

Konsertti esitetään Rymättylän Röölän rannassa 29.7.2017 klo 19.00 ja siihen on vapaa pääsy.

Katso alueen laiturikartta ja parkkipaikat

Röölän Kylätoimikunta ry
roola@roola.fi
www.roola.fi

KIRJAHYRRÄN MARRASKUU HOUKUTTI JA HURMASI13.11.2017 08:20Tiedote

Kolmannen kerran Naantalissa 9.-11.11. järjestetty lastenkirjallisuuden festivaali Kirjahyrrä kokosi jälleen päiväkotien ja koulujen oppilaat sekä lapsiperheet yhteen nauttimaan kirjallisuuden ja lukemisen riemusta. Kolmeen päivään sisältyi yli 30 tuntia ohjelmaa 30 esiintyjän voimin. Eri puolilla kaupunkia järjestetyt tapahtumat keräsivät kaikkiaan yli 1 000 kävijää. Ennakkovarausten perusteella useat tilaisuudet olivat täynnä.

KIRJAHYRRÄN MARRASKUU HOUKUTTI JA HURMASI7.11.2017 08:32Tiedote

Lux Gratiae valaisee Naantalia kattauksella musiikkia, kuvataidetta, runoa, teatteria ja liikuntaa10.10.2017 07:00Tiedote

Lux Gratiae tuo jo kuudetta kertaa Naantalin ja saariston syksyyn monipuolista kulttuuriohjelmaa jokaiseen makuun 27.-29.10.2017. Ohjelmassa on tuttuun tapaan upeita konsertteja sekä tunnettujen taiteilijoiden että nuoren nousevan muusikkopolven esittämänä, runon, kuvan ja äänen taikaa, kuitenkaan uutta ja ennen kokematonta unohtamatta. Lux Gratiae vie Sinut mm. elämysmatkalle Naantalin birgittalaishistoriaan ja kävellen tehtävälle pyhiinvaellukselle Naantalista Rymättylään. Saaristo ja saaristolaisuus korostuvat uudessa Meriteatterin esityksessä, joka tällä kertaa nähdään Rymättylän kirkossa. Miten saaristo on puolestaan läsnä Suomen juhlavuoden teemaan rakennetussa kuvataidenäyttelyssä? Näistä tapahtumista kutsumme Sinut kuulemaan lisää torstaina 12.10.2017 klo 10-11 Birgitta-saliin (Kristoffer-salin aula), Opintie 2, Naantali. Kahvituksen järjestämistä varten pyydämme ilmoittautumista sähköpostilla viimeistään 10.10. osoitteeseen sivistystoimisto@naantali.fi Ystävällisin terveisin,