Taitaja2019: ammattitaidon suomenmestarit palkittiin Joensuussa

Taitaja2019-kilpailu huipentui torstaina, kun viimeiset kilpailusuoritukset saatiin päätökseen. Mitalistit palkittiin juhlavissa päättäjäisissä Joensuun jäähallissa. Kilpailu on ollut kaikille nuorille huikea matka, josta kotiin viemisinä on upeita onnistumisen kokemuksia, uutta osaamista tulevaisuuteen, iloisia muistoja ja uusia ystäviä.
Skills Finlandin maskotti Skilly viihdytti tapahtuman yleisöä. Kuva: Piia Kinnunen / Riveria / Skills Finland.

Taitajien Taitaja on kultamitalistien joukosta kilpailun juryn valitsema positiivinen kilpailija, joka on ylpeä omasta osaamisestaan sekä ammatistaan. Hän on halukas ja kyvykäs toimimaan oman alansa ja ammatillisen koulutuksen edustajana. Vuoden 2019 Taitajien Taitaja on automaalauksessa kilpaillut Emilia Pääkkönen Riveriasta. Hän sai palkinnoksi vuodeksi käyttöönsä tuliterän Nissan Qashqain, jonka luovuttivat yhdessä Veljekset Laakkonen Oy ja Nissan Nordic Europe Oy.

Yläkoululaisten Taitaja9-kilpailun voitti joukkue nimeltä Skootterit. Joukkueessa kilpailivat Topi Perttu, Juho Vuorio ja Eetu Aho Isokyron yläkoulusta. Voittajat palkittiin jo keskiviikkona upeilla Fatbike-sähköskoottereilla. Samainen joukkue nappasi finaalivoiton jo toistamiseen, kilpaillen viime vuonna kasiluokkalaisina Tampereella.

Taitaja2019-tapahtuman järjestäjä Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riveria ja Skills Finland kiittävät lämpimästi kaikkia kilpailijoita, tapahtuman mahdollistaneita yhteistyökumppaneita, vieraita ja toimijoita. Opiskelijat, henkilöstö ja yritysten edustajat tekivät yhdessä ikimuistoisen tapahtuman Joensuussa!

Seuraavan kerran ammattitaidon suomenmestaruuksista kilpaillaan vuoden kuluttua Jyväskylässä Taitaja2020-kilpailun merkeissä.

Kilpailun tulokset ovat liitteenä.

Taitaja2019-kilpailujohtaja Anne Karppinen
anne.karppinen@riveria.fi, 050 359 8042

Taitaja-päällikkö Jarmo Linkosaari, Skills Finland ry
jarmo.linkosaari@skillsfinland.fi, 050 518 5811

Taitaja2019.fi

Facebook.com/taitaja

Instagram.com/taitaja

#taitaja2019 #osaamiseniloa

Kuvapankki https://skillsfinland.kuvat.fi/kuvat/Taitaja2019+Joensuu/

YouTube https://www.youtube.com/c/taitajatapahtuma

Emilia Pääkkönen, automaalaus (Riveria). Kuva: Jyrki Repo / Riveria / Skills Finland.
Taitaja9-finaalierän joukkueet. Etualalla voittajajoukkue Skootterit. Kuva: Jarmo Linkosaari / Skills Finland.

Taitaja2019-tapahtuman järjestämisestä vastaa Riveria yhdessä yli 300 yhteistyökumppanin kanssa. Taitaja-tapahtuman pitkäjänteisestä kehittämisestä vastaava taustaorganisaatio on Skills Finland ry, joka myös lähettää Suomen ammattitaitomaajoukkueen kansainvälisiin kilpailuihin.