Taitaja2019-yrittäjyysopetuskilpailun voitto Jyväskylään

Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia voitti Suomen Yrittäjien ja Taitaja2019:n yrittäjyysopetuskilpailun. Kunniamaininta meni Kainuuseen.

Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia vakuutti palkintoraadin Suomen Yrittäjien ja Taitaja2019:n yrittäjyysopetuskilpailussa. Lisäksi päätettiin myöntää kunniamaininta Kainuun ammattiopiston YritysAmiksen Arte Factory -toimintamallille.

Kilpailu on tarkoitettu toisen asteen ammatillisille oppilaitoksille. Kisan teemana oli yrittäjyyden ekosysteemi. Kilpailussa haettiin Suomen parasta yrittäjyysopetuksen mallia, joka vaikuttaa kunnolla alueen yrittäjyyteen.

Gradian yrittäjyyden ekosysteemissä opiskelija voi hankkia ja täydentää yrittäjyysosaamista tarpeidensa mukaan Gradian oman tarjonnan lisäksi EduFutura-oppilaitosten yhteisestä opintotarjonnasta, oppilaitosten ja Jyväskylän kaupungin
yhteisesti omistamasta Yritystehtaasta sekä muun asiantuntijaverkoston kautta. Ekosysteemi tarjoaa opiskelijoille näin laajemmat mahdollisuudet ja verkostot yrittäjyyden
oppimiseen. Ekosysteemi tuottaa Keski-Suomeen sekä uusia, menestyviä yrityksiä että vahvistaa ja uudistaa olemassa olevien yritysten kilpailukykyä.

Yrittäjyysopetus on parhaimmillaan innostavaa, luovaa, toiminnallista ja yhdessä tekemistä – kuten yrittäjyyskin. Nämä arvot toimivat myös kilpailun arviointikriteereinä.

Kilpailuun osallistui yhteensä 11 kilpailutyötä eri puolilta Suomea.

Palkittavat mallit valitsi kilpailuraati, jossa olivat edustettuina Suomen Yrittäjät ry, Pohjois-Karjalan Yrittäjät ry, Osku ry ja Sakki ry.

Voittajat palkittiin Taitaja2019-tapahtuman palkintojenjakotilaisuudessa Joensuussa. Gradia saa palkinnoksi kunniakirjan sekä kolme lippua Valtakunnallisille yrittäjäpäiville Lahteen. Palkinnon mahdollistaa Suomen Yrittäjien Osaavia opettajia – yrittäviä nuoria -projekti.

koulutusasioiden asiantuntija Marja Vartiainen, Suomen Yrittäjät, 044 985 5005, marja.vartiainen@yrittajat.fi

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu 383 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 60 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.