Taitaja2020 Jyväskylä -tapahtuma peruuntuu

Koronavirustilanteen ja valtioneuvoston suosituksen perusteella toukokuulle suunniteltua Taitaja2020 Jyväskylä -tapahtumaa ei voida järjestää, vaan tapahtuma perutaan.

”Peruuntuminen on erittäin valitettavaa. Tapahtumaan olisi osallistunut noin 500 kilpailijaa ja erityisesti heidän kannaltaan kilpailun peruuntuminen on harmillista”, toteaa Gradia Jyväskylän rehtori Pirjo Kauhanen.

Ammattitaidon SM-kilpailu Taitaja on Suomen suurin ammatillisen koulutuksen tapahtuma, joka kerää vuosittain yhteen kymmeniä tuhansia kävijöitä. Tapahtuman taustaorganisaationa toimii Skills Finland ry. Tänä vuonna tapahtuman järjestämisestä on vastannut Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia yhteistyökumppaneineen. Seuraava Taitaja-tapahtuma järjestetään Oulussa toukokuussa 2021.

Skills Finland ry ja Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia ovat aloittaneet selvityksen tapahtuman perumisen vaikutuksista ja ovat yhteydessä yhteistyökumppaneihin.

Lisätietoja

Rehtori Pirjo Kauhanen, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia, puh. 040 341 6152, pirjo.kauhanen@gradia.fi

Toiminnanjohtaja Eija Alhojärvi, Skills Finland ry, puh. 040 820 0126, eija.alhojarvi@skillsfinland.fi

Skills Finland ry edistää ammatillisen koulutuksen laatua ja vetovoimaa kilpailu- ja valmennustoiminnan avulla. Tavoitteenamme on rakentaa yhdessä yhteistyökumppaniemme kanssa maailman parasta ammattiosaamista.

Järjestämme yhteistyökumppaniemme kanssa vuosittain ammatillisen koulutuksen suurtapahtuman Taitajan ja lähetämme Suomen virallisen ammattitaitomaajoukkueen kansainvälisiin ammattitaitokilpailuihin. Julkaisemme myös Ammattiosaaja-verkkopalvelua, joka kertoo ammatillisen koulutuksen vaihtoehdoista yläkoululaisille.

Toimintamme perustana ovat arvomme – avoimesti, reilusti, viisaasti, osaamisesta iloiten ja taitavasti.

Vuonna 1993 perustetun yhdistyksen taustavoimia ovat opetus- ja kulttuuriministeriö, Opetushallitus ja ammatilliset oppilaitokset sekä keskeiset työmarkkina- ja opetusalan järjestöt.