Taiteen ja kulttuurin organisaatioille johtajuushaaste 2020

Aalto University Executive Education (Aalto EE) ja Göteborgin yliopiston School of Executive Education (GUSEE) ovat käynnistämässä ohjelman “Future Leadership in Arts and Culture”. Ohjelman tavoitteena on kehittää Pohjoismaiden ja Baltian kulttuurialan johtamista ja hallintoa.

“Kulttuuriliiketoiminnan ala kasvaa nopeasti niin Pohjoismaissa, Baltian maissa kuin koko Euroopassakin. Samaan aikaan kun ala luo uusia työpaikkoja, uudet vaatimukset ja positiiviset haasteet lisääntyvät. Tarvitsemme tehtäviin huippujohtajia, joilla on menestyksen mahdollistava koulutus. Siksi tarvitsemme korkean profiilin ohjelman tulevaisuuden tekijöille”, sanoo Susanna Pettersson, Ruotsin kansallismuseon ylijohtaja.

”Taiteen ja kulttuurin alan organisaatiot tarvitsevat yhtä vahvaa johtamisosaamista kuin johtavat kuluttajabrändit. Ne kilpailevat ihmisten ajasta ja kiinnostuksesta. Kasvatuksellinen ja sivistävä tehtävä toteutuvat vain, jos tavoittaa yleisönsä tehokkaasti ja rakentaa verkostonsa oikein”, pohtii professori Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja.

Kulttuuriorganisaatioiden johtajat osallistuivat pyöreän pöydän keskusteluun

Ohjelmakokonaisuuden muotoilemisprosessi alkoi pyöreän pöydän keskustelulla Tukholmassa syyskuussa 2018. Aalto EE ja GUSEE kokosivat yhdessä Ruotsin kansallismuseon kanssa yhteen kulttuuriorganisaatioiden johtajia Suomesta, Ruotsista, Tanskasta, Norjasta, Virosta ja Latviasta. Keskustelussa johtajat vaihtoivat näkemyksiä, sparrasivat toisiaan sekä keskustelivat siitä, miten oppimista, inspiraatiota ja ihmettelyäkin voidaan alalla edistää. Keskustelun aiheita ja sen aikana syntyneitä ideoita käytetään keväällä 2019 alkavan ohjelman sisällön suunnittelussa ja toteutuksessa

Johtajien liiketoimintaosaamista kehittävän ohjelman luominen edesauttaa kulttuuri-instituutioiden pysymistä elinvoimaisina ja lisää niiden vaikuttavuutta ympäröivään yhteiskuntaan.

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh.: 040 738 7221

Aalto EE luo pohjoismaiden suurimman johtamisen ja asiantuntijuuden kehittämisen keskittymän11.7.2019 08:06:12 EESTTiedote

Maailman 50. parhaan johtamisvalmentajan joukkoon lukeutuva Aalto University Executive Education (Aalto EE) luo Aalto-yliopisto Töölö -rakennukseen pohjoismaisittain uniikin keskuksen johtajien ja asiantuntijoiden osaamisen kehittämiselle. Aiemmin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun käytössä ollutta ikonista päärakennusta peruskorjataan ja uudistetaan parhaillaan. Rakennus on muuttovalmis vuoden 2020 loppuun mennessä. Aalto EE on Aalto-yliopiston omistaman rakennuksen päävuokralainen.

Aalto EE vahvistaa asemaansa rahoitusosaamisen ykkösenä – arvostettu CEFA-koulutus siirtyy Aalto EE:lle17.6.2019 07:57:06 EESTTiedote

Suomen Sijoitusanalyytikot ry ja Aalto University Executive Education (Aalto EE) ovat aloittaneet yhteistyön rahoitus- ja sijoitusalan ammattilaisten tutkintokoulutuksen järjestämisessä. Uudistettu ohjelma tarjoaa enemmän lähiopetuspäiviä ja Aalto EE:llä on vahva rooli koko oppimisprosessin ajan. Kouluttajina toimivat Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun rahoituksen ja laskentatoimen laitoksien professorit. CEFA-tutkinnon (Certified European Financial Analyst) myöntää alan eurooppalainen kattojärjestö EFFAS (European Federation of Financial Analysts Societies).

Aalto EE panostaa elinikäiseen oppimiseen - Nana Salin rakentamaan uusia rahoittajakumppanuuksia19.3.2019 08:45:33 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy laajentaa korkeatasoisen elinikäisen oppimisen mahdollisuuksia julkisella ja yksityisellä sektorilla vahvistamalla ja kehittämällä uusia rahoitusvaihtoehtoja. Yhä useammin yksilön tai työnantajan oma maksukyky yksin ei mahdollista korkeimman kansainvälisen tason saavuttamista, jolloin rinnakkaisten rahoitusmuotojen rooli on ratkaiseva.