Taivalkosken Alko uudistuu lokakuussa

Taivalkosken Alkon myymälä saa uuden ilmeen lokakuisessa remontissa. Myymälä on avoinna ennen remonttia 1. lokakuuta saakka ja se avataan uudistetussa ulkoasussaan 20. lokakuuta.

Taivalkosken Alko uudistuu remontin myötä. Myymälä on avoinna ennen remonttia lauantaihin 1. lokakuuta klo 18 saakka ja se avataan torstaina 20. lokakuuta klo 10. Myymälän ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat Alkot mm. Pudasjärvellä (Kauppatie 8), Posiolla (Posiontie 49) ja Kuusamossa (Luomantie 1–3).

”Uudistetun myymälän ilme on ulkoasultaan raikas ja tuotteiden esillepano on asiakkaille entistä selkeämpi. Valikoimamme säilyy monipuolisena, vaikka myymälän pinta-ala hieman pieneneekin. Uudistetussa myymälässä on 58 neliötä”, kertoo palvelujohtaja Kaija-Leena Kerkelä.

Myymälässä on noin 570 tuotteen valikoima, joista viinejä on noin 310, panimotuotteita 70, väkeviä 150 ja alkoholittomia juomia 25.

Makupareja syksyn runsaaseen satokauteen

Sesongit ja satokaudet huomioidaan myymälän valikoimassa.

”Näin syksyllä nautitaan metsän ja puutarhan antimista, kuten sienistä, loppukesän marjoista ja juureksista. Myös riistakausi on alkanut. Mehevät syksyn maut ansaitsevat vierelleen sopivat makuparijuomat, joita henkilökuntamme osaa suositella”, palvelupäällikkö Jermu Pikkarainen kuvailee.

”Kuuntelemme asiakkaiden tuote-ehdotuksia ja muokkaamme valikoimaamme jatkuvasti vastaamaan toiveita. Valikoimatoiveita voi esittää suoraan myymälän henkilökunnalle tai verkko-osoitteessa alkotoive.fi.”

Alkon asiakkaat ovat löytäneet yhä vahvemmin verkkoasioinnin. Valtakunnallisesti verkkokauppatilaukset kasvoivat viime vuonna noin 27 prosenttia.

”Asiakkaat arvostavat verkkokauppa-asioinnin vaivattomuutta ja sitä, että asiointi ei ole riippuvainen ajasta tai paikasta. Verkkokaupassa koko Alkon valikoima on tasapuolisesti kaikkien saatavilla ja paketti on noudettavissa mistä tahansa myymälästä. Toimitus on maksuton”, Pikkarainen sanoo.

Perjantaipuhelin: matalan kynnyksen juttuseuraa

Alkon vastuullisuusteemana on toista vuotta peräkkäin yksinäisyys. Alko on mukana tukemassa HelsinkiMission Perjantaipuhelinta, joka tarjoaa ystävällisen kuuntelijan ja keskustelukumppanin – matalan kynnyksen keinon lievittää yksinäisyyttä. Yksinäisyyden tunteet tuntuvat voimakkaimmilta erityisesti iltaisin ja viikonloppuisin, jolloin ihmisillä on vapaa-aikaa.

Puhelimessa soittaja kohdataan tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin. Vuoden loppuun saakka puheluihin on vastaamassa Alkon koulutettuja vapaaehtoisia joka perjantai klo 17–19 numerossa 09 2312 0390.

”Meihin alkolaisiin on jo sisäänrakennettu huomioiva asiakaspalvelu ja erilaisten ihmisten kohtaaminen. Näin Alkon 90-vuotisjuhlavuonna on hienoa, että alkolaisille tarjottiin mahdollisuutta osallistua vapaaehtoistyöhön. Toivomme, että yksinäisyyttä kokevat löytävät tämän uuden palvelun äärelle”, Kaija-Leena Kerkelä sanoo.

Palvelujohtaja Kaija-Leena Kerkelä 040 570 2498, kaija-leena.kerkela@alko.fi
Alkon mediapuhelin, 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 372 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.