Talent Boost Summit Tampereella 7.11.2018

Tampereella järjestettävän Talent Boost Summit 2018 -tapahtuman teemana on kansainvälisten huippuosaajien houkuttelun keinot sekä miten pitää huippuosaaminen Suomessa.

Talent Boost Summit 2018

Suomeen asettuvien kansainvälisten huippuosaajien osaamista ja kokemusta hyödyntämällä on mahdollista luoda uutta liiketoimintaa sekä innovaatiota. Tämä puolestaan synnyttää uusia työpaikkoja ja vahvistaa taloudellista kasvua.

Ajankohta: keskiviikkona 7.11. klo 8.45 - 15.30
Paikka: Paja Kongressikeskus (Solo Sokos Hotel Torni Tampereen yhteydessä), Ratapihankatu 43, Tampere

Tapahtumassa keskitytään konkreettisiin keinoihin kansainvälisten osaajien houkuttelemiseksi Suomeen sekä suomalaisyrityksiin. Tapahtumaan osallistuu mm. yrityksiä, korkeakoulujen edustajia, julkisen sektorin toimijoita sekä kansainvälisiä osaajia.

Tapahtumassa kuullaan monia mielenkiintoisia puheenvuoroja. Työ- ja elinkeinoministeriön osastopäällikkö Antti Neimala avaa tilaisuuden, ja puhujina ovat muiden muassa Yacine Samb Googlesta, Miriam Holstein Bayer Nordicista, Laura Juvonen Teknologiateollisuus ry:stä, Anil Joshi TATA Consultancy Services’istä, KP Hiltunen Neogamesistä, Piia Stranden Maahanmuuttovirastosta, Rasmus Roiha Ohjelmistoyrittäjät ry:stä sekä Mari K. Niemi Vaasan yliopiston tutkimusalusta InnoLabista.

Tapahtuma on osa hallituksen ja kaupunkien yhteistä Talent Boost -toimenpideohjelmaa, jonka tavoitteena on vahvistaa Suomen houkuttelevuutta osaajille kansainvälisesti sekä kanavoida Suomessa jo asuvien kansainvälisten osaajien asiantuntemus yritysten kasvun, kansainvälistymisen ja innovaatiotoiminnan tueksi. Kansalliseen Talent Boost -ohjelmaan liittyviä toimenpiteitä toteutetaan aktiivisesti eri puolella Suomea. Talent Boost Summit järjestettiin ensimmäistä kertaa viime vuonna Helsingissä, ja se oli kokoluokassaan Suomen ensimmäinen osaajien houkutteluun keskittyvä huipputapahtuma.

Vuoden 2018 tapahtuman järjestävät työ- ja elinkeinoministeriö, Business Finland, Business Tampere, Turku Business Region & Turun kaupunki, Helsingin kaupunki ja Amcham. Tapahtuman kieli on englanti.

Tervetuloa!

Tapahtuman ohjelma

Lisätiedot:

Anna Rissanen
Viestintäasiantuntija, työ- ja elinkeinoministeriö
anna.rissanen(at)tem.fi

Laura Lindeman
Johtava asiantuntija (Talent Boost – Kasvua kansainvälisistä osaajista),
työ- ja elinkeinoministeriö
p. 029 504 7205, 050 408 9932
laura.lindeman(at)tem.fi

Eero Miettinen
Projektiassistentti, Talent Tampere
eero.miettinen(at)businesstampere.com
(tilaisuuden käytännön järjestelyiden koordinointi)

Anna Rissanen
Viestintäasiantuntija, työ- ja elinkeinoministeriö
anna.rissanen(at)tem.fi

Laura Lindeman
Johtava asiantuntija (Talent Boost – Kasvua kansainvälisistä osaajista),
työ- ja elinkeinoministeriö
p. 029 504 7205, 050 408 9932
laura.lindeman(at)tem.fi

Talent Boost Summit 2018

Tehdään Tampereen kaupunkiseudusta kansainvälisesti tunnustettu turvallisuusosaamisen keskittymä8.10.2018 12:21Tiedote

Tampereella on laadukasta turvallisuusalan osaamista ja nimekkäitä alan toimijoita. Tavoitteena on vahvistaa jo toimivan turvallisuusklusterin toimintaa sekä tehdä kaupunkiseudusta kansallisesti ja kansainvälisesti tunnustettu turvallisuusosaamisen keskittymä, joka toimii ja verkostoituu aktiivisesti. Tarkoituksena on saattaa turvallisuusalan yrityksiä yhteen, löytää uusia liiketoimintamahdollisuuksia sekä sanoittaa ydinviestit seudun vahvuuksista turvallisuuden saralla. Tule mukaan hankkeen avaustapahtumaan Kampusareenalle tiistaina 30.10.2018.