Talent Tampere Export Gateway

Business Tampere kutsuu median edustajia Talent Tampere Export Gatewayn viimeiseen työpajaan 25.4.2018 kello 14. Media on myös tervetullut seuraamaan tapahtumaa loppuun asti. Tilaisuus päättyy klo 18.

Business Tampere auttaa yrityksiä kasvussa ja kansainvälistymisessä esimerkiksi kansainvälisten osaajien kautta.

ExportGateway -tapahtuma on uusi mielenkiintoinen tapa tukea yritysten kansainvälistymistä.

Talent Tampere Export Gateway
Aika: 25.4.2018 kello 14
Paikka: Crazy Town Tampere, Rautatienkatu 21B, 5. kerros.

Tilaisuudessa on mahdollista haastatella esimerkkiyritystä ja kansainvälistä osaajaa.

Business Tampere haluaa tarjota yrityksille kansainvälistä näkökulmaa ja osaamista case-yritysten kansainvälisen liiketoiminnan kehittämiseksi. Työssä hyödynnetään Tampereen seudun laajaa kansainvälisten osaajien verkostoa. Osaajat edustavat pääasiassa kansainvälisiä korkeakouluopiskelijoita, mutta joukossa on myös kansainvälisiä työntekijöitä, työnhakijoita, sekä kansainvälisesti orientoituneita suomalaisia osaajia.

Talent Tampere Export Gateway -tapahtuma koostuu kahdesta työpajasta (11.4. ja 25.4.), joiden keskeisenä teemana on osaajien, eli talenttien, sekä Tampereen seudun yritysten yhteen kytkeminen eli matchmaking. Export Gatewayssä yrittäjät saavat apua liiketoiminnan kansainvälistämiseen liittyen. Talentit saavat puolestaan arvokasta kokemusta yritysten kanssa toimimisesta, sekä ihannetilanteessa mahdollisuuden auttaa yritystä jatkossakin. Tapahtumasta vastaavat KREAPAL oy sekä Kimmo Rouhiainen Consulting yhteistyössä Business Tampereen kanssa.

Suomen valtion talous on hyvin riippuvainen yritysten viennistä. Markkinoiden laajentuessa ja kehittyessä monenlaisia materiaalisia ja immateriaalisia liiketoimintamahdollisuuksia syntyy lähes päivittäin. Startuppien, pk-yritysten sekä suurempien yritysten haasteena onkin tunnistaa ja arvioida näitä mahdollisuuksia suunnitellessaan yrityksensä kasvun ja kansainvälistymisen toimenpiteitä. Käytännön kokemus, intohimo, osaaminen sekä ymmärrys mahdollisten markkina-alueiden erityispiirteistä ovat ehdottoman tärkeitä innovaation ja yrityskehityksen ajureita – tätä osaamista halutaan yrityksissä vahvistaa.

Tehdään Tampereen kaupunkiseudusta kansainvälisesti tunnustettu turvallisuusosaamisen keskittymä8.10.2018 12:21Tiedote

Tampereella on laadukasta turvallisuusalan osaamista ja nimekkäitä alan toimijoita. Tavoitteena on vahvistaa jo toimivan turvallisuusklusterin toimintaa sekä tehdä kaupunkiseudusta kansallisesti ja kansainvälisesti tunnustettu turvallisuusosaamisen keskittymä, joka toimii ja verkostoituu aktiivisesti. Tarkoituksena on saattaa turvallisuusalan yrityksiä yhteen, löytää uusia liiketoimintamahdollisuuksia sekä sanoittaa ydinviestit seudun vahvuuksista turvallisuuden saralla. Tule mukaan hankkeen avaustapahtumaan Kampusareenalle tiistaina 30.10.2018.