Talentia hyväksyi yksityisen sosiaalipalvelualan neuvottelutuloksen ehdollisena

Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentian hallitus hyväksyi yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta koskevan neuvottelutuloksen kokouksessaan maanantaina 27.6.2022. Neuvottelutulos hyväksyttiin sillä ehdolla, että myös muut neuvotteluosapuolet hyväksyvät sen.

Yksityisestä sosiaalipalvelualan työehtosopimuksesta neuvottelevat Talentia, JHL, Sosiaalipalvelualan Allianssi Salli ja Sote ry työnantajia edustavan Hyvinvointiala HALI:n kanssa. Sopimuksen voimaantulo edellyttää, että kaikkien neuvotteluosapuolten hallinnot hyväksyvät sopimuksen.

Sopimuksen sisällöstä kerrotaan, jos kaikki osapuolet hyväksyvät neuvottelutuloksen.

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto päättyy keskiyöllä

Yksityisellä sosiaalipalvelualalla toistaiseksi voimassa ollut ylityö- ja vuoronvaihtokielto päättyy tiistaina 28.6.2022 klo 00.01.

Ylityö- ja vuoronvaihtokielto alkoi 20.6.2022, ja se koski yksityisen sosiaalipalvelualan sopimuksen piiriin kuuluvia Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentian jäseniä.

Korjaus tiedotteeseen: Kunnissa tikittää lastensuojelun aikapommi – Talentia vaatii välitöntä puuttumista epäkohtiin23.6.2022 12:22:30 EEST | Tiedote

Tänään 23.6.2022 julkaistussa tiedotteessamme oli virhe. Aiemman tiedotteen mukaan Essote ja Siun sote ovat saaneet uhkasakot. Todellisuudessa Essotea ja Siun sotea vasta uhattiin 200 000 euron uhkasakoilla. Essote on jo välttänyt uhkasakon korjattuaan lastensuojelun puutteita. Myös Siun sote pyrkii välttämään uhkasakon muun muassa sitouttamislisän käyttöönotolla. Alla korjattu tiedote.