Tallink ja HSL aloittavat lippuyhteistyön

Tallink alkaa myydä HSL:n matkalippuja Helsinki-Tallinna-reitillä

Tallink alkaa myydä HSL:n matkalippuja Helsinki–Tallinna-reitillä Megastar ja Star –laivoilla 1.12.2017. Kun joukkoliikenteen lippu on valmiiksi ostettuna, matkustajat pääsevät helposti julkisilla kulkuneuvoilla Länsisatamasta Helsingin keskustaan ja takaisin. Kuva: HSL / Lauri Eriksson

Yhteistyöllä sujuvoitetaan kotimaisten ja ulkomaisten matkustajien kulkemista Helsingissä ja HSL:n kulkuneuvoissa. Kun joukkoliikenteen lippu on valmiiksi ostettuna, matkustajat pääsevät helposti julkisilla kulkuneuvoilla Länsisatamasta Helsingin keskustaan ja takaisin.

Kahdella Tallink Shuttle -aluksella matkustaa päivittäin tuhansia asiakkaita.

”Siirtymät satamasta eteenpäin ovat osa matkakokemusta. Me Tallinkilla haluamme myötävaikuttaa myös siihen, että laivamatkaa seuraava matka esimerkiksi linja-autoasemalle, rautatieasemalle tai vaikka lentokentälle jatkuu mahdollisimman sujuvasti”, kommentoi Tallink Siljan Head of Product Management Jani Mäkelä.

“Arvostamme yhteistyösopimusta Tallinkin kanssa. Lippuyhteistyö tuo asiakkaille helppoutta.  Samalla raitioliikenteen on helpompi pysyä aikataulussa, kun useammalla matkustajalla on lippu valmiina”, kertoo myyntipäällikkö Matias Sarkkinen HSL:stä.

Laivojen infopisteissä myydään HSL:n ennakkoon ostettavia matkalippuja. Matkustaja aktivoi lippunsa liikennevälineeseen noustessaan näyttämällä sitä kortinlukijalle. Myynnissä on aikuisten ja lasten kaupungin sisäisiä lippuja ja vuorokausilippuja sekä vastaavia seudullisia matkalippuja.

Kerta- tai vuorokausilippujen lisäksi matkustajat voivat käyttää kaikissa HSL:n liikennevälineissä, raitiovaunussa, junassa, metrossa, busseissa tai Suomenlinnan lautalla matkakorttia tai HSL-mobiililippua.

Raitiovaunut 7 ja 6T kulkevat Länsisataman ja Helsingin päärautatieaseman välillä. Nopeimmat reitit ja aikataulut löytyvät Reittioppaasta.

Myyntipäällikkö Matias Sarkkinen HSL, puh. 0401494799
Head of Product Management Jani Mäkelä, Tallink Silja Oy, puh. 040 778 3449

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 30.10.201830.10.2018 15:45Tiedote

Talousarvion 2018 muuttaminen joukkoliikenteen infrakustannusten osalta Hallitus päätti ehdottaa yhtymäkokoukselle, että se hyväksyy joukkoliikenteen infralaskutukseen tehdyn muutoksen siten, että infrakustannukset HSL:n muutetussa talousarviossa 2018 ovat yhteensä 141 230 934 euroa. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018558-2 Matkalippujen hinnat, alennusperusteet ja muut maksut vuonna 2019 Hallitus päätti vyöhyketariffin mukaisista matkalippujen hinnoista vyöhykemalliin siirryttäessä, opiskelija-alennuksesta, koululaislipuista, kertalippujen vaihtoajoista ja palvelupistemaksuista. Hallitus päätti myös esittää liikenne- ja viestintäministeriölle, että HSL-alueen joukkoliikenteen tarkastusmaksu nousee 100 euroon vyöhykeuudistuksen yhteydessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018558-3 Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän t

Liikenteen hiilidioksidipäästöt leikataan puoleen, ihmisten ja tavaroiden liikkumista helpotetaan 2,4 miljardin investoinneilla ja uusia asuntoja rakennetaan 16 500 vuosittain30.10.2018 14:32Tiedote

Helsingin seudusta tehdään vähäpäästöinen, houkutteleva, hyvinvoiva ja elinvoimainen. Seudulla asuu vuonna 2050 kaksi miljoonaa ihmistä. Työpaikkoja on yli miljoona. Seudun elinvoimaisesta kasvusta huolimatta liikenteen kasvihuonekaasupäästöt leikataan seudulla puoleen vuoden 2005 tasosta 2030 mennessä. Koko seudun yhteistyönä tehty maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL 2019 -suunnitelma osoittaa, miten Helsingin seudun kunnat ja valtio toteuttavat nämä asettamansa tavoitteet 12 vuodessa. HSL:n hallitus lähetti suunnitelman luonnoksen omalta osaltaan lausuntokierrokselle tänään tiistaina.