Tallink ja HSL aloittavat lippuyhteistyön

Tallink alkaa myydä HSL:n matkalippuja Helsinki-Tallinna-reitillä

Tallink alkaa myydä HSL:n matkalippuja Helsinki–Tallinna-reitillä Megastar ja Star –laivoilla 1.12.2017. Kun joukkoliikenteen lippu on valmiiksi ostettuna, matkustajat pääsevät helposti julkisilla kulkuneuvoilla Länsisatamasta Helsingin keskustaan ja takaisin. Kuva: HSL / Lauri Eriksson

Yhteistyöllä sujuvoitetaan kotimaisten ja ulkomaisten matkustajien kulkemista Helsingissä ja HSL:n kulkuneuvoissa. Kun joukkoliikenteen lippu on valmiiksi ostettuna, matkustajat pääsevät helposti julkisilla kulkuneuvoilla Länsisatamasta Helsingin keskustaan ja takaisin.

Kahdella Tallink Shuttle -aluksella matkustaa päivittäin tuhansia asiakkaita.

”Siirtymät satamasta eteenpäin ovat osa matkakokemusta. Me Tallinkilla haluamme myötävaikuttaa myös siihen, että laivamatkaa seuraava matka esimerkiksi linja-autoasemalle, rautatieasemalle tai vaikka lentokentälle jatkuu mahdollisimman sujuvasti”, kommentoi Tallink Siljan Head of Product Management Jani Mäkelä.

“Arvostamme yhteistyösopimusta Tallinkin kanssa. Lippuyhteistyö tuo asiakkaille helppoutta.  Samalla raitioliikenteen on helpompi pysyä aikataulussa, kun useammalla matkustajalla on lippu valmiina”, kertoo myyntipäällikkö Matias Sarkkinen HSL:stä.

Laivojen infopisteissä myydään HSL:n ennakkoon ostettavia matkalippuja. Matkustaja aktivoi lippunsa liikennevälineeseen noustessaan näyttämällä sitä kortinlukijalle. Myynnissä on aikuisten ja lasten kaupungin sisäisiä lippuja ja vuorokausilippuja sekä vastaavia seudullisia matkalippuja.

Kerta- tai vuorokausilippujen lisäksi matkustajat voivat käyttää kaikissa HSL:n liikennevälineissä, raitiovaunussa, junassa, metrossa, busseissa tai Suomenlinnan lautalla matkakorttia tai HSL-mobiililippua.

Raitiovaunut 7 ja 6T kulkevat Länsisataman ja Helsingin päärautatieaseman välillä. Nopeimmat reitit ja aikataulut löytyvät Reittioppaasta.

Myyntipäällikkö Matias Sarkkinen HSL, puh. 0401494799
Head of Product Management Jani Mäkelä, Tallink Silja Oy, puh. 040 778 3449

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 12.12.201712.12.2017 12:42Tiedote

HSL:n strategia 2017-2021 Hallitus hyväksyi HSL:n toiminnan kehittämistä ohjaavan strategian ja strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan HSL pyrkii varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestaan maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi HSL hakee myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-2 Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019, lähtökohdat ja tavoitteet jatkosuunnittelulle Hallitus jätti MAL 2019 -suunnitelman jatkosuunnittelun lähtökohdat ja tavoitteet pöydälle. Asiaa käsitellään seuraavassa kokouksessa 23.1.2018. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-3  Maksuliik

HSL:n uusi strategia tähtää erinomaiseen12.12.2017 12:13Tiedote

HSL:n hallitus hyväksyi 12.12. HSL:n uuteen strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan pyrimme varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestamme maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi haemme myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä.