Tallink ja HSL aloittavat lippuyhteistyön

Tallink alkaa myydä HSL:n matkalippuja Helsinki-Tallinna-reitillä

Tallink alkaa myydä HSL:n matkalippuja Helsinki–Tallinna-reitillä Megastar ja Star –laivoilla 1.12.2017. Kun joukkoliikenteen lippu on valmiiksi ostettuna, matkustajat pääsevät helposti julkisilla kulkuneuvoilla Länsisatamasta Helsingin keskustaan ja takaisin. Kuva: HSL / Lauri Eriksson

Yhteistyöllä sujuvoitetaan kotimaisten ja ulkomaisten matkustajien kulkemista Helsingissä ja HSL:n kulkuneuvoissa. Kun joukkoliikenteen lippu on valmiiksi ostettuna, matkustajat pääsevät helposti julkisilla kulkuneuvoilla Länsisatamasta Helsingin keskustaan ja takaisin.

Kahdella Tallink Shuttle -aluksella matkustaa päivittäin tuhansia asiakkaita.

”Siirtymät satamasta eteenpäin ovat osa matkakokemusta. Me Tallinkilla haluamme myötävaikuttaa myös siihen, että laivamatkaa seuraava matka esimerkiksi linja-autoasemalle, rautatieasemalle tai vaikka lentokentälle jatkuu mahdollisimman sujuvasti”, kommentoi Tallink Siljan Head of Product Management Jani Mäkelä.

“Arvostamme yhteistyösopimusta Tallinkin kanssa. Lippuyhteistyö tuo asiakkaille helppoutta.  Samalla raitioliikenteen on helpompi pysyä aikataulussa, kun useammalla matkustajalla on lippu valmiina”, kertoo myyntipäällikkö Matias Sarkkinen HSL:stä.

Laivojen infopisteissä myydään HSL:n ennakkoon ostettavia matkalippuja. Matkustaja aktivoi lippunsa liikennevälineeseen noustessaan näyttämällä sitä kortinlukijalle. Myynnissä on aikuisten ja lasten kaupungin sisäisiä lippuja ja vuorokausilippuja sekä vastaavia seudullisia matkalippuja.

Kerta- tai vuorokausilippujen lisäksi matkustajat voivat käyttää kaikissa HSL:n liikennevälineissä, raitiovaunussa, junassa, metrossa, busseissa tai Suomenlinnan lautalla matkakorttia tai HSL-mobiililippua.

Raitiovaunut 7 ja 6T kulkevat Länsisataman ja Helsingin päärautatieaseman välillä. Nopeimmat reitit ja aikataulut löytyvät Reittioppaasta.

Myyntipäällikkö Matias Sarkkinen HSL, puh. 0401494799
Head of Product Management Jani Mäkelä, Tallink Silja Oy, puh. 040 778 3449

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Oletko hän, joka liikkuu kuin soreakoipinen kirahvi? HSL julkaisee maailmankuulun luontokuvaajan kuvat Helsingin seudun kävelijöistä14.5.2018 11:05Tiedote

Brittiläinen luontokuvaaja Will Burrard-Lucas kuvasi huhtikuussa kahden päivän ajan ihmisiä luonnollisessa ympäristössään – kävelemässä kotikaupungissaan. Nyt kuvat ovat toukokuun ajan nähtävillä pysäkkijulisteissa, Rautatientorin metroasemalla, Helsingin ydinkeskustan digitauluilla, ratikan ja metron sähköisillä näytöillä sekä HSL:n sosiaalisen median kanavissa.

HSL:n hallituksen päätöksiä 8.5.20188.5.2018 12:00Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018525 Etelä-Espoon bussiliikenteen muutokset Hallitus hyväksyi useita reittimuutoksia ja päätti perustaa neljä suoraa ruuhka-ajan bussilinjaa Espoonlahden alueen ja Kampin välille. Hallitus päätti myös käynnistää kilpailutuksen perustettujen linjojen osalta niiltä osin kuin linjojen perustamisessa ei voida hyödyntää voimassa olevia liikennöintisopimuksia. Suorat bussilinjat Etelä-Espoon ja Kampin välille saadaan liikenteeseen vuoden 2018 aikana. Tavoitteena on metron kuormituksen keventäminen Matinkylän ja Tapiolan välisellä osuudella. HSL seuraa muutosten vaikutuksia kokonaismatka-aikoihin sekä palvelutarjonnan riittävyyttä. HSL selvittää Länsiväylän pohjoispuolen alueiden palvelutasoa sekä varmistaa koululaisliikenteen sujuvuuden näillä alueilla. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting