Tallinnan legendaariselle Viru-hotellille uusi johtaja Suomesta

27.6.2017 09:31 | Wolfcom

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluva maamerkki, Original Sokos Hotel Virun ja Solo Sokos Hotel Estorian käsittävä Viron suurin hotellikompleksi sai 20 vuoden tauon jälkeen johtajan Suomesta. Restonomi (AMK) Klaus Ek siirtyy uuteen rooliinsa hotellijohtajaksi ja S-ryhmän hotellitoiminnoista Virossa vastaavan AS Sokotelin toimitusjohtajaksi Helsingin Radisson Blu Royal ja Radisson Blu Aleksanteri -hotellien johtajan tehtävistä.

Klaus Ek on nimitetty SOK-konsernin Viron tytäryhtiön AS Sokotelin toimitusjohtajaksi sekä Viru- ja Estoria -hotellien hotellinjohtajaksi.

SOK-konsernin Viron tytäryhtiön AS Sokotelin toimitusjohtajaksi sekä Viru- ja Estoria -hotellien hotellinjohtajaksi kesäkuun 21. päivänä nimitetyllä Klaus Ekillä (46) on laaja kokemus matkailu- ja ravintolapalveluiden johtotehtävistä. S-ryhmän palveluksessa hän on toiminut viimeiset kymmenen vuotta hotellinjohtajana muun muassa Original Sokos Hotelli Pasilassa ja Original Sokos Hotelli Helsingissä, Turun Radisson Blu Marina Palace Hotellissa ja viimeisimpänä Helsingin Radisson Blu Royal ja Aleksanteri -hotelleissa.

”On luonnollisesti kunniatehtävä saada johdettavakseen Viru-hotellin kaltainen hotellilegenda, jonka tarina on vertaansa vailla. Se on 45-vuotiaana edelleen maan ykköshotelli, joka on perustamisestaan lähtien näyttänyt koko Viron hotellialalle suuntaa ja mallia. Jatkuvasti kiristyvässä kilpailussa ei Virunkaan asema ole mikään itsestäänselvyys, joten meidän pitää olla aktiivisia ja edelleen kehittää tarjontaamme yhä vaativampien asiakkaiden palvelemiseksi”, kertoo jo 20 vuotta hotellialalla toiminut Klaus Ek.

Hotellinjohtaja Klaus Ek on uransa aikana nähnyt hotellialaakin kohdanneen digitalisaation aiheuttaman muutoksen: ”Varauspäätökset tehdään enemmän ja enemmän verkosta löytyvien suositusten ja asiakaskokemusten perusteella. Hotellibrändin pitää resonoida ja saada aikaan tunnevastetta asiakkaidemme sydämissä. Uskon tämän toteutuvan meilläkin, kun jokainen tiimin jäsen kuuntelee vieraitamme herkällä korvalla vastaten heidän tarpeisiinsa ja toiveisiinsa, kuten olemme yhdessä sopineet ja tiimejämme valmentaneet. Digitalisaatio edellyttää meiltä siis vieläkin vahvempaa vuorovaikutusta ja elämysten tuottamista asiakasrajapinnassa, koska olemme julkisella verkkonäyttämöllä kaikkina hetkinä.”

Tänä vuonna 45-vuotta täyttäneen Original Sokos Hotel Virun 423 huonetta ovat käyneet läpi perusteellisen huoneuudistuksen. Alkuperäisen Viru-hotellin viereen kolme vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -nimityksen saajaksi ja The Telegraph -lehti valitsi Viru-hotellin Viron viiden parhaan hotellin joukkoon.

AS Sokotel on SOK konsernin tytäryhtiö, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien. Se vastaa Virossa Original Sokos Hotel Virun, Solo Sokos Hotel Estorian, Ravintola Amarillon, Tapahtumaravintola Merineitsin ja Cafe Amigo -yökerhon liiketoiminnasta. S-ryhmään kuuluva Sokos Hotels on Suomen laajin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Pietarissa sekä Tallinnassa.

Lisätiedot: Klaus Ek, Sokos Hotels Tallinna, klaus.ek@sok.fi, puh +372 56 809 377
Mediatiedustelut ja Tallinnan Sokos-hotellien vierailupyynnöt: Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Tallinnan Viru-hotelli on kaupungin tunnetuimpia maamerkkejä.
"On kunniatehtävä saada johdettavakseen Viru-hotellin kaltainen hotellilegenda, jonka tarina on vertaansa vailla", kertoo vastanimitetty hotellinjohtaja ja AS Sokotelin toimitusjohtaja Klaus Ek.
Solo Sokos Hotel Estoria on yksi Viron ehdokkaista vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -nimityksen saajaksi.

Red Bull Mäkiauto GP valtaa viikonloppuna Helsingin Tähtitorninmäen16.8.2017 11:00Kutsu

Tulevana lauantaina Helsingissä kisataan jo neljännen kerran mäkiautoilla, kun Red Bull Mäkiauto GP valloittaa Tähtitorninmäen. Kyseessä on kansainvälinen jokamiesluokan kilpailu, jossa lasketaan mäkeä kotikutoisilla mäkiautoilla. Tämä uniikki, moottoriton ja päästötön ajotapahtuma haastaa sekä kokeneet kuljettajat, että halukkaat harrastelijat suunnittelemaan tyrmistyttäviä unelmien vauhtikojeita ja kisaamaan alamäkiajossa kelloa vastaan jopa fysiikan lakeja uhmaten.

Lumilautailun supertähti Enni Rukajärvestä Kaslinkin Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs3.8.2017 09:30Tiedote

Lumilautailun slopestylen maailmanmestari ja olympiamitalisti Enni Rukajärvi ja kouvolalainen elintarvikealan perheyritys Kaslink ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Rukajärvestä tulee uuden kotimaisen Aito-kauratuoteperheen brändilähettiläs. Urheilumenestyksen lisäksi terveellisten ja ympäristöystävällisten valintojen puolestapuhujana tunnetuksi tullut Enni Rukajärvi pitää yhteistyötä vastuullisen kotimaisen elintarvikeyhtiön kanssa itselleen aidon luonnollisena. Rukajärvi tulee Kaslinkin kanssa edistämään suomalaisen kauran käyttöä vaihtoehtona perinteisille maitotuotteille.

Suomalainen Puolustuslaitos-juomaperhe nousi maailman parhaimmistoon IWCS-kisassa26.7.2017 11:07Tiedote

Suomalainen Mother’s Milk Beverages Oy on voittanut Kuopiossa tislatuille Puolustuslaitos Leikattua sekä Puolustuslaitos Viinaa -juomilleen alansa arvostetuimmassa kansainvälisessä kilpailussa hopeamitalit. Puolustuslaitos Leikattua menestyi International Wine and Spirits Competition -kisan Vodka & Brandy Mixed Spirit -kategoriassa ja Puolustuslaitos Viinaa voitti hopeaa kirkkaiden viinojen Grain Spirits - Clear - 40-52%+ -katogoriassa.

Lastenohjelmat suoratoistopalvelun katselukärjessä – C More vastasi kysyntään SF Kidsin laatusisällöllä14.7.2017 12:08Tiedote

Kuukausimaksullisen C More -suoratoistopalvelunsa keväällä lanseerannut MTV on tehnyt merkittävän ohjelmasopimuksen yhden maailman vanhimman elokuvayhtiön, ruotsalaisen Svensk Filmindustri AB:n kanssa. Sopimuksen myötä SF Filmsin laadukas lastensisältö saapui kesän kynnyksellä C Moren viihdekirjastoon ja näin myös uusin sukupolvi suomalaislapsia saa lomallaan nauttia rakastetuista klassikkosarjoista ja -elokuvista. Keväällä C Morella ensi-iltansa saanut uudistettu Muumilaakson tarinoita -sarja todisti, että laadukkaat lastenohjelmat ovat nousseet merkittävään asemaan suoratoistopalveluiden tilauspäätöksiä tehdessä.