Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoria palkittiin Viron parhaana luksushotellina

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluvan maamerkin Viru-hotellin lisäsiipeen kolme vuotta sitten avattu Solo Sokos Hotel Estoria on ainoana virolaishotellina valittu tämän vuoden World Luxury Hotel Award -tunnustuksen saajaksi. Kansainvälinen World Luxury Hotel Awards myöntää vuosittain tunnustuksia maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Järjestö palkitsee ansioituneita luksushotelleja, jotka kykenevät erinomaiseen palvelutasoon.

Hotellinjohtaja Klaus Ek iloitsee Solo Sokos Hotel Estorian saavuttamasta World Luxury Hotel –tittelistä. Vuonna 2014 avatussa hotellissa on 93 värikästä tarinaa kertovaa yksilöllistä huonetta ja laaja kokoelma virolaisten taiteilijoiden teoksia.

Viron maakohtaisessa sarjassa Solo Sokos Hotel Estoria sai ainoana hotellina parhaan, eli World Luxury Hotel -tittelin. Ehdokkaiksi pääsivät mukaan vain hotellit, jotka ovat pystyvät osoittamaan erinomaisuutensa niin huipputason asiakaspalvelussa, kuin hotellin erityislaatuisissa puitteissa. Kisaan osallistui Virosta kaikkiaan viisi hotellia.

"Tuntuu todella hienolta saada kansainvälisesti arvostettu tunnustus siitä työstä, jota Estoria on kolmen vuoden aikana tehnyt. Hotellimme identiteetti ammentaa Tallinnan ja Viron historiasta, yhdistäen kiehtovat tarinat nykypäivän korkean tason palvelukulttuuriin ja modernin yksilölliseen sisustukseen. Tarjoamme vieraillemme toimivan ja helposti lähestyttävän kokonaisuuden kodikkuutta ja henkilökohtaista ylellisyyttä", sanoo Sokos Hotels Tallinnan toimitusjohtaja ja Solo Sokos Hotel Estorian hotellinjohtaja Klaus Ek.

Alkuperäisen, tänä vuonna 45. juhlavuottaan viettävän Viru-hotellin viereen vuonna 2014 avattu 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria kertoo yksilöllisten huoneidensa kautta lähes sadan virolaisen järjestön, yrityksen tai merkkihenkilön mielenkiintoiset tarinat. Tällaisia ovat esimerkiksi kertomus maailman pisimmästä, 11 tuntia ja 40 minuuttia kestäneestä painiottelusta (vastakkain virolainen Martin Klein ja suomalainen Alfred Asikainen Tukholman olympialaisissa vuonna 1912) sekä maailman runsaslajisimman lehdesniityn ja vedenalaisen shakkiottelun esittelyt. Uusimpana lisäyksenä hotellissa esiteltäviin tarinoihin on Rion kesäkisoissa olympiahistoriaa tehneelle virolaiselle Luikin juoksijakolmosille omistettu huone. Estoriassa on myös viihtyisät lounget kolmessa kerroksessa ja ravitsemusterapeuttien kanssa koostettu, Tallinnan parhaaksi äänestetty hotelliaamiainen.

"Vierekkäin sijaitsevien Viru ja Estoria -hotelliemme rakastettavuudesta kertoo se, että palveluistamme käy vuosittain nauttimassa yli puoli miljoonaa vierasta. Yöpyjiä on näistä vajaa puolet, joista yli puolet tulee Suomesta. Toinen puoli asiakkaistamme koostuu paikallisista ja kansainvälisistä konsertti-, ravintola-, kabaree- ja kokousvieraista”, taustoittaa Ek ja lisää, että Solo Sokos Hotel Estoria on jokaisena toimintavuonnaan valittu myös TripAdvisorissa Viron viiden parhaan hotellin joukkoon. Tämän lisäksi suomalaisen Mondo-matkailulehden lukijat valitsivat juuri sekä Viru- että Estoria-hotellit kymmenen suosikkihotellinsa joukkoon koko maailmassa.

Vuodesta 2006 lähtien järjestetty World Hotel Luxury Awards on maailmanlaajuisesti arvostetuimpia hotellialan tunnustuksia. Voittajat valitaan vuosittain yli 1 000 hotellin ja lomakohteen joukosta. Kilpailuun valittavien hotellien ja lomakohteiden odotetaan täyttävän kriteerit erinomaisista puitteista ja palvelun huippuosaamisesta.

World Luxury Hotel Awards -tunnustukset perustuvat hotellivieraiden antamiin ääniin, ja ne myöntää samanniminen maailmanlaajuinen järjestö.

Klaus Ek, toimitusjohtaja, Sokos Hotels Tallinna, klaus.ek@sok.fi, puh +372 56 809 377

Mediatiedustelut ja Tallinnan Sokos-hotellien testauspyynnöt: Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Solo Sokos Hotel Estoria on Viron vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -voittaja.
Alkuperäisen Viru-hotellin viereen on kolme vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria.
Alkuperäisen, tänä vuonna 45. juhlavuottaan viettävän Viru-hotellin viereen kolme vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria on Viron World Luxury Hotel. Hotellinjohtaja Klaus Ek.
Estoriassa on tarjolla myös ravitsemusterapeuttien kanssa koostettu, Tallinnan parhaaksi äänestetty hotelliaamiainen.

AS Sokotel on SOK konsernin tytäryhtiö, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien. Se vastaa Virossa Original Sokos Hotel Virun, Solo Sokos Hotel Estorian, Ravintola Amarillon, tapahtumaravintola Merineitsin ja Cafe Amigo -yökerhon liiketoiminnasta. S-ryhmään kuuluva Sokos Hotels on Suomen laajin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Pietarissa sekä Tallinnassa.

Susa Valviosta MTV:n markkinointijohtaja6.7.2018 08:31Tiedote

MTV Oy:n mainosrahoitteisen liiketoiminnan markkinointijohtajaksi ja kyseisen liiketoimintaryhmän johtoryhmän jäseneksi on nimitetty 13.8.2018 alkaen Susa Valvio. Valvion vastuulla on jatkossa myös MTV Oy:n yritysviestintä. Valvio siirtyy MTV:lle IBM Suomen markkinointi- ja viestintäjohtajan tehtävästä. Yli 15 vuotta IBM:llä työskennellyt Susa Valvio tuo televisioyhtiöön lisää vahvaa mainostajan ja kuluttajan tuntemusta sekä dataohjautuvan sisällön mahdollisuuksien ymmärrystä. Valvion visiona on vahvistaa MTV:n markkinajohtajan asemaa kasvattamalla kanavan luomista ilmiöistä entistä parempia mahdollisuuksia myös mainostajille.

Suomalaispurjehtija Tapio Lehtinen maailman haastavimmalle purjehdukselle huippukunnossa30.6.2018 13:59Tiedote

Tapio Lehtinen, 60, osallistuu maailman ensimmäisten purjehtijoiden joukossa äärimmäisen haastavaan Golden Globe Race -purjehduskilpailuun. Ranskan Les Sables d’Olonnen satamasta sunnuntaina 1. heinäkuuta starttaava kisa on yksinpurjehdus maapallon ympäri ilman pysähdyksiä tai modernia teknologiaa edustavia apuvälineitä. Kilpailu on järjestetty kerran aikaisemmin, vuosina 1968-1969, jolloin kilpailijoita lähti matkaan yhdeksän, vain yhden saapuessa maaliin. Tapio Lehtinen on valmistautunut kisan tuomien äärimmäisten rasitusten kestämiseen Suomen johtavien urheilulääketieteen ammattilaisten valmennuksessa.

Suomen ensimmäinen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatti Itämeren silakan ja kilohailin kalastukselle28.6.2018 09:00Tiedote

Silakan ja kilohailin ammattimainen trooli- ja rysäkalastus on ensimmäisenä Suomessa saavuttanut kansainvälisen MSC:n kestävän kalastuksen sertifikaatin. Kalastustoiminta sai hyvät arvosanat kaikilla kolmella MSC:n kestävän kalastuksen osa-alueella. Sertifioinnin johdosta noin 95 % Suomen merialueen saalista täyttää kestävän kalastuksen kriteerit. WWF Suomi onnittelee Suomen Ammattikalastajaliittoa projektin valmistumisesta.

BOY MEETS GIRL® -vaatebrändi Suomeen myös sateenkaaren väreissä27.6.2018 11:44Tiedote

Prisman Minut itseni kanssa -kampanja tuo Helsinki Pride -viikolle rohkeasti kantaaottavan Boy meets Girl® -vaatemerkin. Merkin luoja Stacy Igel saapui Suomeen esittelemään suositusta Pride-mallistostaan Suomen markkinoille suunnitellut t-paidat, jotka jatkavat näkemyksellisen vaatebrändin tasa-arvoa ja rakkautta korostavaa teemaa. Kansainvälisesti Boy meets Girl on edustettuna muotiin erikoistuneissa luksusliikkeissä ja -tavarataloissa, kuten esimerkiksi Macy’s-tavarataloketjussa. Suomessa merkkiä myy yksinoikeudella Prisma.

Tomi Einonen nimitetty MTV:n uutistoiminnan johtoon21.6.2018 09:45Tiedote

Lähes 20-vuotisen uran MTV:n uutistoiminnassa tehnyt Tomi Einonen, 48, on nimitetty MTV Uutisten vastaavaksi päätoimittajaksi ja Mediahub Oy:n toimitusjohtajaksi. Einonen on hoitanut tehtävää virkaatekevänä sen jälkeen, kun Merja Ylä-Anttilan kerrottiin huhtikuussa siirtyvän syksyllä Ylen uudeksi toimitusjohtajaksi. Tomi Einosen visioissa on kehittää uutispalvelu vastaamaan yhä nopeammin digitalisoituvan uutiskulutuksen tarpeita ja samalla huolehtia Suomen arvostetuimpiin kuuluvan uutisbrändin suosion ja laadun jatkuvuudesta.