Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoria palkittiin Viron parhaana luksushotellina

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluvan maamerkin Viru-hotellin lisäsiipeen kolme vuotta sitten avattu Solo Sokos Hotel Estoria on ainoana virolaishotellina valittu tämän vuoden World Luxury Hotel Award -tunnustuksen saajaksi. Kansainvälinen World Luxury Hotel Awards myöntää vuosittain tunnustuksia maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Järjestö palkitsee ansioituneita luksushotelleja, jotka kykenevät erinomaiseen palvelutasoon.

Hotellinjohtaja Klaus Ek iloitsee Solo Sokos Hotel Estorian saavuttamasta World Luxury Hotel –tittelistä. Vuonna 2014 avatussa hotellissa on 93 värikästä tarinaa kertovaa yksilöllistä huonetta ja laaja kokoelma virolaisten taiteilijoiden teoksia.

Viron maakohtaisessa sarjassa Solo Sokos Hotel Estoria sai ainoana hotellina parhaan, eli World Luxury Hotel -tittelin. Ehdokkaiksi pääsivät mukaan vain hotellit, jotka ovat pystyvät osoittamaan erinomaisuutensa niin huipputason asiakaspalvelussa, kuin hotellin erityislaatuisissa puitteissa. Kisaan osallistui Virosta kaikkiaan viisi hotellia.

"Tuntuu todella hienolta saada kansainvälisesti arvostettu tunnustus siitä työstä, jota Estoria on kolmen vuoden aikana tehnyt. Hotellimme identiteetti ammentaa Tallinnan ja Viron historiasta, yhdistäen kiehtovat tarinat nykypäivän korkean tason palvelukulttuuriin ja modernin yksilölliseen sisustukseen. Tarjoamme vieraillemme toimivan ja helposti lähestyttävän kokonaisuuden kodikkuutta ja henkilökohtaista ylellisyyttä", sanoo Sokos Hotels Tallinnan toimitusjohtaja ja Solo Sokos Hotel Estorian hotellinjohtaja Klaus Ek.

Alkuperäisen, tänä vuonna 45. juhlavuottaan viettävän Viru-hotellin viereen vuonna 2014 avattu 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria kertoo yksilöllisten huoneidensa kautta lähes sadan virolaisen järjestön, yrityksen tai merkkihenkilön mielenkiintoiset tarinat. Tällaisia ovat esimerkiksi kertomus maailman pisimmästä, 11 tuntia ja 40 minuuttia kestäneestä painiottelusta (vastakkain virolainen Martin Klein ja suomalainen Alfred Asikainen Tukholman olympialaisissa vuonna 1912) sekä maailman runsaslajisimman lehdesniityn ja vedenalaisen shakkiottelun esittelyt. Uusimpana lisäyksenä hotellissa esiteltäviin tarinoihin on Rion kesäkisoissa olympiahistoriaa tehneelle virolaiselle Luikin juoksijakolmosille omistettu huone. Estoriassa on myös viihtyisät lounget kolmessa kerroksessa ja ravitsemusterapeuttien kanssa koostettu, Tallinnan parhaaksi äänestetty hotelliaamiainen.

"Vierekkäin sijaitsevien Viru ja Estoria -hotelliemme rakastettavuudesta kertoo se, että palveluistamme käy vuosittain nauttimassa yli puoli miljoonaa vierasta. Yöpyjiä on näistä vajaa puolet, joista yli puolet tulee Suomesta. Toinen puoli asiakkaistamme koostuu paikallisista ja kansainvälisistä konsertti-, ravintola-, kabaree- ja kokousvieraista”, taustoittaa Ek ja lisää, että Solo Sokos Hotel Estoria on jokaisena toimintavuonnaan valittu myös TripAdvisorissa Viron viiden parhaan hotellin joukkoon. Tämän lisäksi suomalaisen Mondo-matkailulehden lukijat valitsivat juuri sekä Viru- että Estoria-hotellit kymmenen suosikkihotellinsa joukkoon koko maailmassa.

Vuodesta 2006 lähtien järjestetty World Hotel Luxury Awards on maailmanlaajuisesti arvostetuimpia hotellialan tunnustuksia. Voittajat valitaan vuosittain yli 1 000 hotellin ja lomakohteen joukosta. Kilpailuun valittavien hotellien ja lomakohteiden odotetaan täyttävän kriteerit erinomaisista puitteista ja palvelun huippuosaamisesta.

World Luxury Hotel Awards -tunnustukset perustuvat hotellivieraiden antamiin ääniin, ja ne myöntää samanniminen maailmanlaajuinen järjestö.

Klaus Ek, toimitusjohtaja, Sokos Hotels Tallinna, klaus.ek@sok.fi, puh +372 56 809 377

Mediatiedustelut ja Tallinnan Sokos-hotellien testauspyynnöt: Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Solo Sokos Hotel Estoria on Viron vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -voittaja.
Alkuperäisen Viru-hotellin viereen on kolme vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria.
Alkuperäisen, tänä vuonna 45. juhlavuottaan viettävän Viru-hotellin viereen kolme vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria on Viron World Luxury Hotel. Hotellinjohtaja Klaus Ek.
Estoriassa on tarjolla myös ravitsemusterapeuttien kanssa koostettu, Tallinnan parhaaksi äänestetty hotelliaamiainen.

AS Sokotel on SOK konsernin tytäryhtiö, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien. Se vastaa Virossa Original Sokos Hotel Virun, Solo Sokos Hotel Estorian, Ravintola Amarillon, tapahtumaravintola Merineitsin ja Cafe Amigo -yökerhon liiketoiminnasta. S-ryhmään kuuluva Sokos Hotels on Suomen laajin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Pietarissa sekä Tallinnassa.

Vuoden Keittiöteko -kisan finalistit valittu16.10.2018 11:15Tiedote

Ammattikeittiöiden toiminnan kehittämiseen ja ruokailijoiden ateriointielämyksen parantamiseen kannustava Vuoden Keittiöteko valitaan tänä syksynä kolmannen kerran. Kilpailussa etsitään suomalaista keittiötekoa tai -tiimiä, joka luo ravintolaan uusia toimintamalleja, teknologiaa tai palveluita, joista on hyötyä sekä aterioiden valmistajille että niiden nauttijoille. Finaaliin on valittu kymmenen keittiötekoehdokasta Lempäälästä, Helsingistä, Järvenpäästä, Orivedeltä, Porista, Forssasta ja Turusta.

Suomalainen Hellon voitti kansainvälisen palvelumuotoilukilpailun jo kolmatta kertaa12.10.2018 10:13Tiedote

Paremman ruokakauppakokemuksen lapsiperheille suunnitellut palvelumuotoilutoimisto Hellon palkittiin alansa arvostetuimmassa kilpailussa jo kolmatta kertaa pääpalkinnolla. Dublinissa torstaina 11.10. järjestetyn Service Design Global Conferencen tuomaristo valitsi Hellonin irlantilaiselle Musgrave-ruokakauppaketjulle tekemän toteutuksen viime vuoden parhaimmaksi kansainväliseksi palvelumuotoilutyöksi.

Reaktorin ja LEGOn lasten robottikoodikoulu saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle11.10.2018 13:26Tiedote

Suomalainen design- ja teknologiayritys Reaktor on kehittänyt robottikoodikoulun, jonka avulla lapset voivat tutustua koodaamisen perusteisiin ja merkitykseen helpolla ja hauskalla tavalla. Syyslomaviikonloppuna Helsinki-Vantaan lentoasemalla järjestettävässä koodikoulussa lapset pääsevät Reaktorin kehittämällä applikaatiolla luomaan toimintakäskyjä kahdelle LEGO Boost -robotille. Koodikoulu on avoinna 12.–14.10. kello 14-16 lentoaseman Kainuu loungessa.

Fitzroy Investments taustoittaa päätöstään sijoittaa suomalaiseen ohjelmistoyhtiöön Tecnotreehen3.10.2018 16:47Tiedote

Lontoolainen pääomasijoittaja Fitzroy Investments Limited ja ohjelmistoyhtiö Tecnotree Oyj ovat 18.9.2018 solmineet sitovan sopimuksen Tecnotreehen tehtävästä, enintään 5 miljoonan euron pääomasijoituksesta. Sijoituksen toteutuminen edellytti, että Tecnotreen maanantaina 24.9.2018 kokoontunut ylimääräinen yhtiökokous valitsi uuteen seitsenjäseniseen hallitukseen Fitzroyn nimeämän enemmistön.