Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoria palkittiin Viron parhaana luksushotellina

Tallinnan tunnetuimpiin kuuluvan maamerkin Viru-hotellin lisäsiipeen kolme vuotta sitten avattu Solo Sokos Hotel Estoria on ainoana virolaishotellina valittu tämän vuoden World Luxury Hotel Award -tunnustuksen saajaksi. Kansainvälinen World Luxury Hotel Awards myöntää vuosittain tunnustuksia maittain, maanosittain ja maailmanlaajuisesti. Järjestö palkitsee ansioituneita luksushotelleja, jotka kykenevät erinomaiseen palvelutasoon.
Hotellinjohtaja Klaus Ek iloitsee Solo Sokos Hotel Estorian saavuttamasta World Luxury Hotel –tittelistä. Vuonna 2014 avatussa hotellissa on 93 värikästä tarinaa kertovaa yksilöllistä huonetta ja laaja kokoelma virolaisten taiteilijoiden teoksia.

Viron maakohtaisessa sarjassa Solo Sokos Hotel Estoria sai ainoana hotellina parhaan, eli World Luxury Hotel -tittelin. Ehdokkaiksi pääsivät mukaan vain hotellit, jotka ovat pystyvät osoittamaan erinomaisuutensa niin huipputason asiakaspalvelussa, kuin hotellin erityislaatuisissa puitteissa. Kisaan osallistui Virosta kaikkiaan viisi hotellia.

"Tuntuu todella hienolta saada kansainvälisesti arvostettu tunnustus siitä työstä, jota Estoria on kolmen vuoden aikana tehnyt. Hotellimme identiteetti ammentaa Tallinnan ja Viron historiasta, yhdistäen kiehtovat tarinat nykypäivän korkean tason palvelukulttuuriin ja modernin yksilölliseen sisustukseen. Tarjoamme vieraillemme toimivan ja helposti lähestyttävän kokonaisuuden kodikkuutta ja henkilökohtaista ylellisyyttä", sanoo Sokos Hotels Tallinnan toimitusjohtaja ja Solo Sokos Hotel Estorian hotellinjohtaja Klaus Ek.

Alkuperäisen, tänä vuonna 45. juhlavuottaan viettävän Viru-hotellin viereen vuonna 2014 avattu 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria kertoo yksilöllisten huoneidensa kautta lähes sadan virolaisen järjestön, yrityksen tai merkkihenkilön mielenkiintoiset tarinat. Tällaisia ovat esimerkiksi kertomus maailman pisimmästä, 11 tuntia ja 40 minuuttia kestäneestä painiottelusta (vastakkain virolainen Martin Klein ja suomalainen Alfred Asikainen Tukholman olympialaisissa vuonna 1912) sekä maailman runsaslajisimman lehdesniityn ja vedenalaisen shakkiottelun esittelyt. Uusimpana lisäyksenä hotellissa esiteltäviin tarinoihin on Rion kesäkisoissa olympiahistoriaa tehneelle virolaiselle Luikin juoksijakolmosille omistettu huone. Estoriassa on myös viihtyisät lounget kolmessa kerroksessa ja ravitsemusterapeuttien kanssa koostettu, Tallinnan parhaaksi äänestetty hotelliaamiainen.

"Vierekkäin sijaitsevien Viru ja Estoria -hotelliemme rakastettavuudesta kertoo se, että palveluistamme käy vuosittain nauttimassa yli puoli miljoonaa vierasta. Yöpyjiä on näistä vajaa puolet, joista yli puolet tulee Suomesta. Toinen puoli asiakkaistamme koostuu paikallisista ja kansainvälisistä konsertti-, ravintola-, kabaree- ja kokousvieraista”, taustoittaa Ek ja lisää, että Solo Sokos Hotel Estoria on jokaisena toimintavuonnaan valittu myös TripAdvisorissa Viron viiden parhaan hotellin joukkoon. Tämän lisäksi suomalaisen Mondo-matkailulehden lukijat valitsivat juuri sekä Viru- että Estoria-hotellit kymmenen suosikkihotellinsa joukkoon koko maailmassa.

Vuodesta 2006 lähtien järjestetty World Hotel Luxury Awards on maailmanlaajuisesti arvostetuimpia hotellialan tunnustuksia. Voittajat valitaan vuosittain yli 1 000 hotellin ja lomakohteen joukosta. Kilpailuun valittavien hotellien ja lomakohteiden odotetaan täyttävän kriteerit erinomaisista puitteista ja palvelun huippuosaamisesta.

World Luxury Hotel Awards -tunnustukset perustuvat hotellivieraiden antamiin ääniin, ja ne myöntää samanniminen maailmanlaajuinen järjestö.

Klaus Ek, toimitusjohtaja, Sokos Hotels Tallinna, klaus.ek@sok.fi, puh +372 56 809 377

Mediatiedustelut ja Tallinnan Sokos-hotellien testauspyynnöt: Samuel Sorainen, Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Solo Sokos Hotel Estoria on Viron vuoden 2017 World Luxury Hotel Awards -voittaja.
Alkuperäisen Viru-hotellin viereen on kolme vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria.
Alkuperäisen, tänä vuonna 45. juhlavuottaan viettävän Viru-hotellin viereen kolme vuotta sitten avattu korkeatasoinen 93 huoneen business-luokan Solo Sokos Hotel Estoria on Viron World Luxury Hotel. Hotellinjohtaja Klaus Ek.
Estoriassa on tarjolla myös ravitsemusterapeuttien kanssa koostettu, Tallinnan parhaaksi äänestetty hotelliaamiainen.

Korkeavuorenkatu 1 B 11

AS Sokotel on SOK konsernin tytäryhtiö, joka on toiminut vuodesta 2003 lähtien. Se vastaa Virossa Original Sokos Hotel Virun, Solo Sokos Hotel Estorian, Ravintola Amarillon, tapahtumaravintola Merineitsin ja Cafe Amigo -yökerhon liiketoiminnasta. S-ryhmään kuuluva Sokos Hotels on Suomen laajin hotelliketju, johon kuuluu yli 50 hotellia Suomessa, Pietarissa sekä Tallinnassa.

Suomen ensimmäinen luomuviski valmis nautittavaksi15.3.2024 13:49:40 EET | Tiedote

The Helsinki Distilling Company julkisti Nilsiässä torstaina Suomen ensimmäisen luomuviskin, joka on taidokas sekoitus perinteistä käsityötaitoa ja moderneja makutrendejä. Tahkon tislaamossa Kuopiossa tislatun ja kypsytetyn Tahko Single Malt ohramallasviskin valmistukseen on käytetty ainoastaan kotimaista luomuohramallasta, pohjavettä ja hiivaa. Sen maussa ovat tasapainossa hedelmäisyys ja tammitynnyrin hehkuva lämpö.

Maailmanympäripurjehdus: Suomalaisvenekunnat Kap Hornin valloituksessa18.2.2024 15:09:55 EET | Tiedote

Ocean Globe Race -maailmanympäripurjehduskilpailu on edennyt jo kolme osuutta, ja laivue kerääntyy paraikaa Uruguayn Punta del Esteen. Tapio Lehtisen kipparoima Galiana WithSecure saapui etapin maaliin kokonaiskilpailun kolmantena. Omassa luokkajohdossaan oleva Spirit of Helsinki on kokonaiskilpailussa viides. Kolmannen etapin kohokohta oli pitkän ja vaativan Etelämeri-jakson päättyminen tarunhohtoisen Kap Hornin kiertoon. Venekunnat tekevät Uruguayssa huoltotoimenpiteitä ja valmistautuvat kilpailun päätösosuudelle, joka starttaa 5. maaliskuuta.

Skandinavian villinnyt Camping-viihderavintola Helsinkiin13.2.2024 12:56:52 EET | Tiedote

Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa kulttimaineeseen noussut viihderavintola Camping avautuu maaliskuussa Helsinkiin. Ratagolfin ympärille noussut ravintolakonsepti rikastuttaa paitsi Helsingin yökerho- ja klubitarjontaa, tarjoaa se päivisin ja viikonloppuisin elämyksellisen ympäristön laajemmalle kohderyhmälle työpalavereista ja ensitreffeistä myös lapsiperheiden ajanviettoon. Iso Roobertinkadulla sijaitsevassa Helsinki Camping -baarissa on kilpatason 13-väyläinen minigolfrata, karaokehuone, monipuolinen baari ja street food -keittiö sekä DJ-vetoinen yökerho tanssilattioineen.

Talvinen Viro tarjoaa koko perheen elämyksiä lomalaisille13.2.2024 09:29:14 EET | Tiedote

Suomalaisten suosituin matkakohde Viro tarjoaa talvilomalaisille paljon tekemistä ja hauskoja elämyksiä. Viron jokaisesta kolkasta löytyy kiinnostavaa puuhaa ja pienen maan suuret seikkailut ovat perheille myös helposti saavutettavissa. Tallinnan matkailutoimiston Silja Hurskainen ja Itä-Virumaan matkailuverkoston Mikko Virta antavat vinkit talvisiin seikkailuihin ja paljastavat omat suosikkikohteensa Tallinnassa ja Itä-Virossa.

Uusi voileipätrendi Suomeen – Vaasan leipoi Sub Sandwichin1.2.2024 13:13:15 EET | Tiedote

Gourmet-tason katuruuan suosio jatkuu vahvana, ja juuri nyt sitä kasvattavat erityisesti ruokaisat voileivät. Hampurilaisten, hodarien ja pizzan vanavedessä kuumaksi ruokatrendiksi noussut sandwich valtaa nyt myös kotikeittiöt, kun Vaasan tuo kauppoihin Vaasan Street Food Sub Sandwichin. Se on ensimmäinen kotimainen tuoreleipä, josta saa loihdittua aidon, ruokaisan sub-herkun kotikeittiössä, omalla tyylillä.