Taloudenpuolustuskurssi suunnittelee, miten maamme pärjää seuraavat sata vuotta?

Kolmatta kertaa järjestettävä Taloudenpuolustuskurssi hakee vastausta kysymykseen ”Suomi 200 - miten maamme pärjää seuraavat sata vuotta?” Ensimmäisen sadan vuoden aikana Suomi nousi ainutlaatuisella tavalla kehitysmaasta yhdeksi maailman rikkaimmista kansakunnista. Mistä vivusta pitää nyt kääntää, jotta Suomi pysyy menestyksen tiellä? Taloudenpuolustuskurssilla puhutaan itsenäisyyden juhlavuonna uudistumisen tuskasta, Suomen suunnasta ja osaamisen tulevaisuudesta.

Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) ja Helsingin Sanomien yhteistyössä järjestämä tilaisuus pidetään Finlandia-talossa 13.9.2017, klo 15.30-20.00.

Keskustelun herättäjinä toimivat Aalto-yliopiston huippuasiantuntijat Teemu Malmi, Matti Pohjola, Kristiina Mäkelä sekä Tomi Viitala.  Kommentaattoreina ja panelisteina mukana on mm. Mika Ihamuotila, Maarit Rossi, Inka Mero sekä kansanedustajia.

Kutsuvierastilaisuuteen on tulossa n. 190 osallistujaa.

Aalto University Executive Education - Aalto EE - on Aalto-yliopiston omistama liikkeenjohdon kehittämispalveluja tarjoava yritys. Helsingin Sanomat on Suomen suurin päivittäinen sanomalehti. Taloudenpuolustuskurssi järjestetään yhteistyössä työeläkeyhtiö Elon, Suomen Ekonomien, Tekniikan akateemiset TEK sekä Jenny ja Antti Wihurin rahaston kanssa.

#TPK2017
www.taloudenpuolustuskurssi.fi

Riitta Lumme-Tuomala DBA, M.Sc. (Econ.), EMBA
Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Puh 040 838 6113
riitta.lumme-tuomala@aaltoee.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa8.6.2018 10:52Tiedote

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.

Aalto-yliopiston muotoilun opiskelijat valmistivat Aalto EE:lle ainutlaatuisen kokoelman keramiikkamaljakoita6.6.2018 14:43Tiedote

Taide on olennainen osa asiakas- ja työntekijäkokemusta Aalto EE:ssä (Aalto University Executive Education). Jo yli 200 taideteoksen kokoelmaan lisätään nyt myös 12 ainutlaatuista käsintehtyä keramiikkamaljakkoa. Maljakoiden suunnittelusta ja valmistuksesta vastasi kuusi Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijaa. Euroopan johtava muotoilukoulu tunnetaan lahjakkaista suunnittelijoistaan ja huippuluokan opetushenkilökunnastaan. Keväällä 2017 Aalto-yliopisto sijoittui 13. sijalle taiteen ja suunnittelun maailmanlaajuisessa QS World University Ranking -tutkimuksessa.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.