Taloudenpuolustuskurssilla jälleenrakennetaan – edessä on sotu-uudistus

Jo neljättä kertaa järjestettävä Taloudenpuolustuskurssi kokoontuu keskiviikkona 12.9.2018 Finlandia-taloon. Tänä vuonna johtavat talousasiantuntijat, kansanedustajat sekä muut vaikuttajat keskustelevat jälleenrakentamisesta. Tilaisuuden järjestäjinä ovat Aalto University Executive Education (Aalto EE) ja Helsingin Sanomat.

Viidentoista vuoden sote-uudistuksen jälkeen edessä on vielä mittavampi remontti, sotu-uudistus. Sosiaaliturvan ohessa kaikki muukin pitää säätää uuteen asentoon perusturvasta verotukseen ja työelämän murroksesta koulutukseen. Mitkä ovat tärkeimmät reformit seuraavalla vaalikaudella? Miten ne vaikuttavat talouteen, liike-elämän tarpeisiin ja työllisyyteen?

Keskustelun herättäjinä ja kommentaattoreina toimivat Aalto-yliopiston asiantuntijat Teemu Malmi, Matti Pohjola, Sixten Korkman, Hertta Vuorenmaa sekä Riitta Lumme-Tuomala. Kansanedustajien reformiehdotuksia ja muita jälleenrakennukseen liittyviä aloitteita kommentoivat puolueiden puheenjohtajien lisäksi Anni Huhtala, Timo Ahopelto, Reijo Karhinen, Olli Kärkkäinen sekä Tuula-Riitta Markkanen.

Kutsuvierastilaisuuteen on tulossa n. 170 osallistujaa.

Tapahtuman yhteistyökumppaneina toimivat työeläkeyhtiö Elo, Suomen Ekonomit, Tekniikan akateemiset TEK sekä Jenny ja Antti Wihurin rahasto.

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on Aalto-yliopiston omistama liikkeenjohdon kehittämispalveluja tarjoava yritys. Helsingin Sanomat on Suomen suurin päivittäinen sanomalehti.

#TPK2018
www.taloudenpuolustuskurssi.fi

Käytännön järjestelyt

Haastattelupyyntöihin vastaa ja käytännön järjestelyissä auttaa
viestintäpäällikkö Kati Kiviniemi (puh. 050 555 4079, kati.kiviniemi@aaltoee.fi).

Riitta Lumme-Tuomala DBA, M.Sc. (Econ.), EMBA
Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Puh 040 838 6113
riitta.lumme-tuomala@aaltoee.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Seminaari: Ansaitse peleillä tuloksellisesti ja eettisesti – pelialan gurut saapuvat Helsinkiin6.9.2018 10:29Tiedote

Aalto University Developing Entrepreneurshipin (Aalto ENT) ja International Game Developers Association (IGDA) Finlandin järjestämä seminaari tuo Suomeen useita pelialan guruja kertomaan pelialan ansaintalogiikasta. Seminaarissa pelialan legendat John Romero, Maarten Noyons, Michail Katkoff ja Oscar Clark jakavat kokemuksiaan pelien tuloksellisista ja eettisistä ansaintamalleista.

Johtajia 14 eri maasta tapaa Aalto Executive Summitissa Otaniemessä23.8.2018 14:24Tiedote

Aalto Executive Summit on koonnut tällä viikolla johtajia 14 eri maasta Aalto-yliopiston Otaniemen kampukselle. Aalto EE järjestää tapahtuman nyt jo 11. kertaa. Tämän vuoden aihe on ajankohtainen; digitaalisen ajan visionäärinen johtajuus. Digitaalinen muutos vaikuttaaa työn tekemiseen, sekä siihen, miten liiketoimintaa johdetaan. Myös organisaatioiden rakenteet ovat muutoksen alla samoin kuin resurssien allokointi ja työvoiman rooli yleensä. Näiden aiheiden lisäksi, summitissa käsitellään strategiaa, tuloksellisuutta sekä johtamista, jotka kaikki ovat olennaisia tekijöitä yrityksen tulevaisuuden menestykselle.

Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa8.6.2018 10:52Tiedote

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.

Aalto-yliopiston muotoilun opiskelijat valmistivat Aalto EE:lle ainutlaatuisen kokoelman keramiikkamaljakoita6.6.2018 14:43Tiedote

Taide on olennainen osa asiakas- ja työntekijäkokemusta Aalto EE:ssä (Aalto University Executive Education). Jo yli 200 taideteoksen kokoelmaan lisätään nyt myös 12 ainutlaatuista käsintehtyä keramiikkamaljakkoa. Maljakoiden suunnittelusta ja valmistuksesta vastasi kuusi Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijaa. Euroopan johtava muotoilukoulu tunnetaan lahjakkaista suunnittelijoistaan ja huippuluokan opetushenkilökunnastaan. Keväällä 2017 Aalto-yliopisto sijoittui 13. sijalle taiteen ja suunnittelun maailmanlaajuisessa QS World University Ranking -tutkimuksessa.