Taloudenpuolustuskurssilla jälleenrakennetaan – edessä on sotu-uudistus

Jo neljättä kertaa järjestettävä Taloudenpuolustuskurssi kokoontuu keskiviikkona 12.9.2018 Finlandia-taloon. Tänä vuonna johtavat talousasiantuntijat, kansanedustajat sekä muut vaikuttajat keskustelevat jälleenrakentamisesta. Tilaisuuden järjestäjinä ovat Aalto University Executive Education (Aalto EE) ja Helsingin Sanomat.

Viidentoista vuoden sote-uudistuksen jälkeen edessä on vielä mittavampi remontti, sotu-uudistus. Sosiaaliturvan ohessa kaikki muukin pitää säätää uuteen asentoon perusturvasta verotukseen ja työelämän murroksesta koulutukseen. Mitkä ovat tärkeimmät reformit seuraavalla vaalikaudella? Miten ne vaikuttavat talouteen, liike-elämän tarpeisiin ja työllisyyteen?

Keskustelun herättäjinä ja kommentaattoreina toimivat Aalto-yliopiston asiantuntijat Teemu Malmi, Matti Pohjola, Sixten Korkman, Hertta Vuorenmaa sekä Riitta Lumme-Tuomala. Kansanedustajien reformiehdotuksia ja muita jälleenrakennukseen liittyviä aloitteita kommentoivat puolueiden puheenjohtajien lisäksi Anni Huhtala, Timo Ahopelto, Reijo Karhinen, Olli Kärkkäinen sekä Tuula-Riitta Markkanen.

Kutsuvierastilaisuuteen on tulossa n. 170 osallistujaa.

Tapahtuman yhteistyökumppaneina toimivat työeläkeyhtiö Elo, Suomen Ekonomit, Tekniikan akateemiset TEK sekä Jenny ja Antti Wihurin rahasto.

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on Aalto-yliopiston omistama liikkeenjohdon kehittämispalveluja tarjoava yritys. Helsingin Sanomat on Suomen suurin päivittäinen sanomalehti.

#TPK2018
www.taloudenpuolustuskurssi.fi

Käytännön järjestelyt

Haastattelupyyntöihin vastaa ja käytännön järjestelyissä auttaa
viestintäpäällikkö Kati Kiviniemi (puh. 050 555 4079, kati.kiviniemi@aaltoee.fi).

Riitta Lumme-Tuomala DBA, M.Sc. (Econ.), EMBA
Markkinointi- ja viestintäjohtaja
Puh 040 838 6113
riitta.lumme-tuomala@aaltoee.fi

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.