Talviolympialaiset teräväpiirtona myös antenniverkon katsojille Eurosportin kanavilta

DNA ja Discovery ovat sopineet Eurosport 1 HD- ja Eurosport 2 HD -kanavien tulosta DNA:n VHF-antenniverkkoon. Kanavat ovat seurattavissa DNA:n antenniverkosta torstaista 25.1. alkaen. DNA lisää uudet teräväpiirtokanavat automaattisesti mukaan kaikkiin niihin antenniverkon kanavapaketteihin, joissa on vastaava tavallisen tarkkuuden kanava. HD-katselu edellyttää, että kodissa on antenniverkon HD-vastaanotin ja talon katolla DNA:n antenniverkon vastaanottoon tarvittava VHF-antenni. DNA:n antenniverkko kattaa 85 prosenttia suomalaisista.

DNA:n VHF-antenniverkossa uusina teräväpiirtokanavina aloittavat urheilukanavat Eurosport 1 HD ja Eurosport 2 HD. Kanavat kuuluvat DNA:n antenniverkon maksu-tv-tarjontaan. Eurosport 2 HD on jakelussa 7.4.2018 saakka.

Eurosport 1 HD lisätään kaikkiin niihin kanavapaketteihin, jotka sisältävät Eurosport 1 SD-kanavan, ja Eurosport 2 HD vastaavasti kaikkiin Eurosport 2 -kanavan sisältäviin paketteihin. DNA SportMix -yhdistelmäpaketti sisältää molemmat kanavat. Kanavat lisätään automaattisesti sekä uusiin tilauksiin että pakettien nykyisille tilaajille, eikä tilaajilta edellytetä erikseen toimenpiteitä.

”Olemme erittäin mielissämme voidessamme tuoda antenniverkkomme tarjontaan nämä kaksi erinomaista Eurosport-kanavaa myös teräväpiirtona. Talviolympialaisten seuranta onnistuu nyt myös antennikodeissa huippuhyvällä kuvan laadulla. Kotikatsomoihin onkin olympialaisten merkeissä luvassa todella jännityksentäyteiset kolme viikkoa, mutta Eurosportin teräväpiirtokanavat tarjoavat myös erittäin laajan kirjon muuta urheilua veitsenterävällä kuvalla”, sanoo DNA:n viihdeliiketoiminnassa johtajana toimiva Mikko Saarentaus.

”On hienoa, että pääsemme laajentamaan Eurosport-kanaviemme HD-jakelun myös antenniverkkoon. Olemme iloisia yhteistyöstämme DNA:n kanssa, jonka johdosta kanavamme ovat teräväpiirtona entistä paremmin katsojien saatavilla. Erityisesti urheilusisällöissä hyvällä kuvanlaadulla on suuri merkitys laadukkaan katselukokemuksen kannalta”, Discovery Networks Finlandin talousjohtaja Juha Järvelä sanoo.

Laitevaatimukset antenniverkon Eurosport 1 HD- ja Eurosport 2 HD -kanavien seuraamiseksi

Antenniverkon Eurosport 1 HD- ja Eurosport 2 HD -kanavien katselu edellyttää kanavapaketin tilausta sekä DNA:n VHF-verkon lähettimeen suunnattua VHF-antennia ja Antenna Ready HD -vastaanotinta.

Kanavapaikat:

• Eurosport 1 HD = 41
  • Eurosport 2 HD = 42

Useimmat vastaanottimet löytävät uudet ja uudelle kanavapaikalle siirtyneet kanavat automaattisesti. Mikäli kanavat eivät kuitenkaan ilmesty laitteesi kanavalistalle, tee uusi kanavahaku laitteen käyttöohjeen mukaisesti.

Jos VHF-antenni vielä puuttuu katolta, sen asennuksen ja suuntauksen voi tilata joko suoraan paikalliselta antenniurakoitsijalta tai EasyAsennuksen kautta.

Hyödyllistä tietoa antennitalouksille:

Mikko Saarentaus, johtaja, viihdeliiketoiminta, DNA Oyj, puh. 044 549 0374, mikko.saarentaus@dna.fi
Eerika Roos, Head of Communications & PR, Discovery Networks Finland, puh. 040 592 5573, eerika_roos@discovery.com

DNA Oyj on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. DNA on Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija sekä kaapeli- että antenniverkossa. Yritysten osalta DNA näkee keskeisenä kasvualueena ajasta ja paikasta riippumattoman uuden työn, joka mahdollistuu älykkäillä päätelaitteilla, monipuolisilla viestintäpalveluilla ja nopeilla yhteyksillä. DNA:n liikevaihto vuonna 2016 oli 859 miljoonaa euroa ja liiketulos 91 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3,8 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi, @DNA_Business ja @DNA_Palvelu sekä Facebookissa.

Discovery Networks Finland on kasvussa oleva tv-yhtiö, jonka kanaviin kuuluvat vapaasti maapäällisessä verkossa katsottavissa olevat tv-kanavat TV5, Kutonen, Frii ja TLC sekä maksukanavat Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World ja Investigation Discovery sekä urheilukanavat Eurosport 1 ja Eurosport 2. Lisäksi yhtiöllä on netti-tv-palvelu Eurosport Player. Discovery Networks Finlandilla on noin 40 työntekijää Suomessa ja se on osa globaalia mediayhtiö Discovery Communicationsia, joka toimii yli 200 maassa tavoitteenaan tarjota laadukasta, inspiroivaa ja viihdyttävää ohjelmasisältöä kaikille ympäri maailman. Lisätietoa osoitteesta discoverynetworks.fi

DNA's backbone network being upgraded to 5G4.5.2018 10:00Tiedote

DNA's backbone network capacity and programmability are being raised to a new level. The production capacity of DNA's backbone and regional networks will rise to 5G network-level once the work is complete. The work, which has already begun, forms part of DNA's preparations for the 5G era, but will also immediately benefit mobile and fixed network customers, even before 5G networks arrive. Record-breaking data transmission volumes have once again been achieved on DNA networks, and the volumes are still growing.

DNA:n runkoverkko nostetaan 5G-valmiuteen4.5.2018 10:00Tiedote

DNA:n runkoverkon kapasiteetti ja ohjelmointikyvykkyys nostetaan uudelle tasolle. Töiden valmistuttua DNA:n runko- ja alueverkkojen tuotantoteho kasvaa 5G-verkon vaatimusten tasolle. Jo aloitetut työt ovat osa DNA:n valmistautumista 5G-aikakauteen, mutta ne hyödyttävät matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkaita myös välittömästi, jo ennen 5G-verkkoja, sillä dataliikenne DNA:n verkoissa on kasvanut jälleen uuteen ennätykseen ja kasvaa edelleen.