Tammi alkaa kustantaa arvostettuja National Geographic -kirjoja Suomessa

Tammi alkaa julkaista yhden maailman tunnetuimman brändin, National Geographicin, kirjoja. Vuodesta 1888 lähtien vaikuttaneen National Geographicin ydintehtävä on ollut maailman ja sen ilmiöiden tuntemuksen edistäminen sekä luonnon monimuotoisuuden säilyttäminen tuleville sukupolville. Tätä työtä on tehty parhaiden asiantuntijoiden ja tutkijoiden kanssa. Tammen kustannuslistalta julkaistavat kirjat on suunnattu kaikenikäisille tiedonhaluisille lukijoille.

Keväällä Tammi julkaisee useita kiinnostavia National Geographic -kirjoja lapsille.

Luotettavan tiedon tarve on suuri, ja se näkyy nyt myös tietokirjojen kysynnässä. Tammi vastaa lukijoiden tarpeeseen aloittamalla kirjojen julkaisemisen tunnetun ja luotettavan National Geographic -brändin alla. Vuoden 2022 alussa käynnistyy ensi kertaa Suomessa National Geographic -kirjojen monipuolinen kustannusohjelma, jossa tiedettä ja historiaa lähestytään tietokirjojen lisäksi myös fiktion keinoin.

“Olemme valtavan innoissamme siitä, kuinka kaikki National Geographicin uskomattomat tarinat ja kuvat heräävät eloon kirjoina sen lisäksi että ovat katsottavissa elokuvina ja sarjoina TV-kanavalla ja Disney+:lla. Tammi on yksi luotettavimpia kumppaneitamme, ja olen varma, että he käyttävät loistavasti hyödyksi tämän mahdollisuuden ruokkia tiedonjanoa, tarjota inspiraatiota ja innostaa kaiken ikäisiä lukijoita”, sanoo Hans van Rijn, the Walt Disney Companyn Pohjoismaiden ja Baltian maajohtaja.

Tammi julkaisee lukemaan opettelevien ja tiedonhaluisten lasten Luen itse -sarjaa, jonka kirjat ilmestyvät kolmessa eri vaativuustasossa. Ensimmäisen vuoden teemoja ovat dinosaurukset, planeetat, hevoset, vesi, muumiot ja ponit. Todelliset taitajat -sarjan avaa tietokirja jalkapallosta. Kreikan myytit tulevat hauskalla tavalla tutuiksi löytöeläinkeskukseen sijoittuvassa fiktiivisessä Zeus Mahtava -sarjassa ja Explorer Academy -sarja vie mysteereiden, tieteen ja tekniikan täyttämään maailmaan, jossa salaisen akatemian oppilaat joutuvat keskelle maailmanlaajuista tehtävää. Loppuvuodesta ilmestyy aikuislukijoille suunnattu kattava ja kaunis kirja Pohjois-Euroopan kansallispuistoista.

”National Geographic on tehnyt jo 134 vuotta tärkeää ja näkyvää työtä ihmiskunnan tiedon lisäämiseksi maailmasta. On valtavan suuri kunnia, että Tammi on julkaisemiensa kirjojen myötä nyt osa tätä rohkeaa ja uteliasta luotettavan tiedon yhteisöä”, iloitsee Tammen lasten- ja nuortenkirjallisuuden kustantaja Saara Tiuraniemi

Yhteystiedot:
Saara Tiuraniemi ǀ kustantaja ǀ Tammi ǀ +358 400 873 335 ǀ saara.tiuraniemi@tammi.fi

Arvostelukappaleet: tiedotus@tammi.fi

Dekkarifestivaali kokoaa yhteen dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat jo kahdeksannen kerran. Paasitornissa 17. syyskuuta järjestettävään festivaaliin voi osallistua myös verkon välityksellä. Kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien ja uusien tulokkaiden lisäksi festivaalin vieraiksi saapuvat mm. islantilainen maailmantähti Ragnar Jónasson sekä ruotsalainen Kristina Ohlsson.

Kirjailija Timo Parvela ja Tammi lahjoittavat Ukrainasta saapuneille pakolaislapsille ukrainaksi käännetyt Ella-kirjat20.5.2022 10:19:12 EEST | Tiedote

Kirjailija Timo Parvela lahjoittaa rakastetun Ella ja kaverit -sarjansa kirjan Ukrainasta Suomeen paenneille lapsille. Parvelan kustantaja Tammi painattaa 1500 kirjaa, joista 500 menee kirjastoille ympäri Suomen ja 1000 Ukraina-keskuksille. Kirjat jaetaan lukijoille toukokuun lopussa. Hanke toteutetaan yhteistyössä ukrainalaisen laitoksen alun perin julkaisseen harkovalaisen School Book -kustantamon kanssa.

Tiedote: Bonon muistelmateos julkaistaan maailmanlaajuisesti marraskuussa10.5.2022 16:10:31 EEST | Tiedote

Artisti-aktivisti Bono, irlantilaisbändi U2:n laulaja, on kirjoittanut muistelmateoksen SURRENDER: 40 Songs, One Story, jonka Alfred A. Knopf julkaisee 1.11. 2022. Kirjan kustannusoikeudet Knopfille myi Curtis Brown, Ltd:n Jonny Geller, ja se julkaistaan kaikkialla maailmassa samaan aikaan. Suomessa kirjan kustantaa Tammi nimellä SURRENDER: 40 laulua, yksi elämä, ja se ilmestyy sekä painettuna, e-kirjana että äänikirjana. Kirjan suomentaa Tero Valkonen.