Tammi julkaisee kirjan ja levyllisen uutta lastenmusiikkia – Muumiperhe laulaa, OHOI! on tuleva klassikko, joka vie merellisiin tunnelmiin

Tammi julkaisee kirjana ja digiäänitteenä uutta, odotettua lastenmusiikkia. Maanantaina 10.5.2021 ilmestyvä Muumiperhe laulaa, OHOI! on Hannele Huovin sanoittama ja Soili Perkiön säveltämä 17 uuden muumilaulun kokonaisuus, joka julkaistaan huippuartistien esittämänä kaikilla keskeisimmillä jakelualustoilla. Kirja sisältää laulujen sanat, nuotit ja laululeikkivinkkejä. Kirjan kuvituksen ovat luoneet Riina ja Sami Kaarla.

Hannele Huovi & Soili Perkiö: Muumiperhe laulaa, OHOI!

Suomen suurin lastenkirjakustantaja Tammi on edelläkävijä myös uuden lastenmusiikin saralla, sillä musiikki on tärkeä osa tarinankerrontaa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun kirjan yhteydessä julkaistu musiikki ilmestyy pelkästään digitaalisena. Kannessa olevan koodin kautta pääsee kuuntelemaan kappaleet Spotifyssa, joka on teoksen suurin levittäjä. Sisältö löytyy myös muilta alustoilta.

”Muumiperhe laulaa, OHOI! on ainutlaatuinen ja upea teos, jollaisia syntyy vain pitkän yhteistyön hedelminä. Tänään julkaistava musiikki ja kirja ovat lahjakkaan työryhmän taidonnäyte, joka tulee tuomaan paljon iloa ja yhdessä jaettavia musiikkielämyksiä lapsiperheiden arkeen ja juhlaan. Musiikin merkitys lapsen kielen kehittymisessä on valtavan suuri, ja Tammi haluaa tukea sanojen ja lauseiden löytymisen riemua monipuolisesti myös musiikin ja kirjasta löytyvien leikkien avulla”, sanoo Tammen lasten- ja nuortenkirjojen kustantaja Saara Tiuraniemi.

Yksi Muumiperhe laulaa, OHOI!:n kappale julkaistiin jo etukäteen, sillä se oli #MEIDÄNMERI-kampanjan teemakappale. Moomin Charactersin vuoden 2020 alussa alkanut John Nurmisen säätiön kanssa toteutettu Muumien 75-vuotisjuhlakampanja on tuottanut jo yli miljoona euroa Itämeren suojeluun.

Teoksen on toteuttanut sama työryhmä kuin Muumiperheen lauluretken (Tammi, 2014), joka sai parhaan lastenalbumin Emman vuonna 2014 ja on saanut myös kulta- ja platinalevyt. Muumiperheen lauluretkeä on myyty pelkästään kirjana ja levynä yli 25 000 kpl ja sitä on kuunneltu myös digitaalisesti huikea määrä. Levyn musiikkia on sovitettu myös isoille orkestereille ja se on kiertänyt konserttisaleissa myös Suomen ulkopuolella. Muumiperhe laulaa, OHOI!:sta odotetaan samanlaista menestystä.

Kuuntele Muumiperhe laulaa OHOI! tästä

Lisätietoja:

Saara Tiuraniemi
Kustantaja
Tammen lasten- ja nuortenkirjallisuus
saara.tiuraniemi@tammi.fi

Arvostelukappalepyynnöt: tiedotus@tammi.fi

Moomin Characters Oy Ltd on virallinen Muumi-hahmojen tekijänoikeuksien valvoja. Kaikki Muumilaakson hahmot ovat maailmanlaajuisesti rekisteröityjä tavaramerkkejä. Muumit ovat yksi Suomen suurimmista vientituotteista, ja niillä on maailmanlaajuinen fanikunta. Tove Jansson (1914–2001) kirjoitti ja kuvitti useita Muumi-romaaneja ja satoja sarjakuvia vuosien 1945 ja 1980 välillä.

Tove Jansson perusti Moomin Characters Oy Ltd:n 1950-luvulla yhdessä veljensä Lars Janssonin kanssa huolehtimaan Muumi-hahmojen tekijänoikeuksista, ja se on edelleen perheyritys. Rights and Brands on yrityksen maailmanlaajuinen agentti lisenssiasioissa.

www.moomin.com
www.tovejansson.com

Hannele Huovi & Soili Perkiö: Muumiperhe laulaa, OHOI!

Tammen syksyn 2021 kirjat on julkistettu13.4.2021 12:52:25 EEST | Tiedote

Suomalaisen kirjallisuuden maailmantähden Max Seeckin syyskuussa ilmestyvä romaani Kauna on trilleri yritysjohtajan murhasta. Leena Lehtolaisen Ilvesvaara on viides romaani henkivartija Hilja Ilveskerosta kertovassa sarjassa. Timo Parvela ja Pasi Pitkänen aloittavat lokakuussa maailmanvalloituksen uudella Varjot-sarjalla. Renny Harlin kertoo elämäkerrassaan ainutlaatuisen tarinansa Hollywoodin parrasvaloissa ja showbisneksen karuissa kulisseissa. Kansainvälisiä huippuja listalla edustavat nobelisti Kazuo Ishiguro odotetulla romaanillaan Klara ja aurinko sekä nuori yhdysvaltalaisrunoilija Amanda Gorman.

Spoken word runouden -taitajat yhdistävät voimansa Amanda Gormanin suomennoksissa9.4.2021 12:15:11 EEST | Tiedote

Amanda Gormanin teokset kääntää suomeksi työpari Laura Eklund Nhaga ja Aura Nurmi. Äänikirjoiksi ne tulkitsee artistinimellä Yeboyah tunnettu Rebekka Kuukka. Kaikkiaan Gormanilta suomennetaan tänä vuonna kaksi teosta, toukokuussa lahjakirja Vuori jota nousemme ja syyskuussa Loren Longin kuvittama lastenkirja Muutos nousee ja soi. Gormanin runojen laajempi kokoelma ilmestyy vuonna 2022.

Eeva-Liisa Mannerin syntymästä 100 vuotta – juhlavuoden kunniaksi Tammi julkaisee elämäkerran ja kootut teokset15.3.2021 15:03:26 EET | Tiedote

Eeva-Liisa Manner (1921–1995) on yksi merkittävimmistä sodanjälkeisistä kirjailijoistamme: monipuolinen runoilija, prosaisti, näytelmäkirjailija, esseisti, suomentaja ja kriitikko. Tänä vuonna hänen syntymästään tulee kuluneeksi sata vuotta. Juhlavuoden kunniaksi Tammi julkaisee uuden, Marja-Leena Tuurnan kirjoittaman Manner-elämäkerran sekä uusintapainoksen Mannerin kootuista runoista. Juhlavuoteen sisältyy myös seminaari ja Suomen Kirjailijaliiton jakama runouspalkinto.