Tammi vahvistaa kustantamistaan uusilla rekrytoinneilla

Tammen kaikkien kustantavien osastojen henkilöstöä on vahvistettu ja vastuualueita määritelty uudelleen vastaamaan kasvaneen julkaisuohjelman tarpeita ja tulevaisuuden menestyksen edellytyksiä. Kotimaisen ja käännetyn kaunokirjallisuuden, tietokirjallisuuden sekä lasten- ja nuortenkirjallisuuden osastot ovat saaneet merkittävästi vahvistusta kuluneen vuoden aikana.

Kotimaisen kaunokirjallisuuden uusi kustannustoimittaja on Heini Kantala, käännetyn kaunokirjallisuuden uusi kustannustoimittaja on Elina Virva ja jaetusti molemmilla kaunokirjallisilla osastoilla työskentelee uusi kustannustoimittaja Aino Hautala. Käännetyn kaunokirjallisuuden kirjallisena tuottajana toimii Oona Juutinen. Tietokirjallisuuden uutena kustannustoimittajana on aloittanut Aino Rajala. Tammen kauno- ja tietokirjallisuuden graafista ilmettä vahvistamaan on saatu graafinen suunnittelija Eevaliina Rusanen.

Julkaisuohjelmista Tammen kustantavilla osastoilla vastaavat kotimaisen kaunokirjallisuuden kustantaja Petra Maisonen, käännetyn kaunokirjallisuuden kustantaja Päivi Koivisto-Alanko sekä tietokirjallisuuden kustantajat Markku Aalto ja Kati Lampela.

Tammen lasten- ja nuortenkirjallisuuden osaaminen lisenssipuolella laajenee: marraskuussa tiimissä aloitti Licensing Manager Sakari Rautiainen, joka siirtyy Tammeen Disneyltä.

”Monimediaisuus on ollut jo pitkään tärkeä osa lasten- ja nuortenkirjallisuutta. Näemme, että tämä trendi tulee jatkumaan ja vahvistumaan lähivuosina. Olemme Tammessa todella innoissamme siitä kansainvälisestä lisenssiosaamisesta, näkemyksestä ja asiantuntemuksesta, jota Sakari tuo mukanaan kasvavaan ja monipuolisen taitavaan tiimiimme”, sanoo lasten- ja nuortenkirjojen kustantaja Saara Tiuraniemi

”Tarinat ovat aina olleet minulle tärkeitä, olipa kyse kirjoista tai elokuvista. Olen onnellinen voidessani yhdistää pitkän kokemukseni Disneyllä Tammen monipuoliseen valikoimaan eri kirja- ja tarinabrändejä”, Sakari Rautiainen sanoo.

Tammen ammattitaitoinen ja innostunut henkilökunta pystyy jatkossa työskentelemään entistä paremmin kasvavan kirjailijakunnan ja heidän teostensa kanssa.

Outi Mäkinen ǀ kustannusjohtaja ǀ p. 040 834 4404 ǀ outi.makinen@tammi.fi
Saara Tiuraniemi ǀ kustantaja ǀ p. 0400 873 335 ǀ saara.tiuraniemi@tammi.fi

Dekkarifestivaali kokoaa yhteen dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat jo kahdeksannen kerran. Paasitornissa 17. syyskuuta järjestettävään festivaaliin voi osallistua myös verkon välityksellä. Kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien ja uusien tulokkaiden lisäksi festivaalin vieraiksi saapuvat mm. islantilainen maailmantähti Ragnar Jónasson sekä ruotsalainen Kristina Ohlsson.

Kirjailija Timo Parvela ja Tammi lahjoittavat Ukrainasta saapuneille pakolaislapsille ukrainaksi käännetyt Ella-kirjat20.5.2022 10:19:12 EEST | Tiedote

Kirjailija Timo Parvela lahjoittaa rakastetun Ella ja kaverit -sarjansa kirjan Ukrainasta Suomeen paenneille lapsille. Parvelan kustantaja Tammi painattaa 1500 kirjaa, joista 500 menee kirjastoille ympäri Suomen ja 1000 Ukraina-keskuksille. Kirjat jaetaan lukijoille toukokuun lopussa. Hanke toteutetaan yhteistyössä ukrainalaisen laitoksen alun perin julkaisseen harkovalaisen School Book -kustantamon kanssa.

Tiedote: Bonon muistelmateos julkaistaan maailmanlaajuisesti marraskuussa10.5.2022 16:10:31 EEST | Tiedote

Artisti-aktivisti Bono, irlantilaisbändi U2:n laulaja, on kirjoittanut muistelmateoksen SURRENDER: 40 Songs, One Story, jonka Alfred A. Knopf julkaisee 1.11. 2022. Kirjan kustannusoikeudet Knopfille myi Curtis Brown, Ltd:n Jonny Geller, ja se julkaistaan kaikkialla maailmassa samaan aikaan. Suomessa kirjan kustantaa Tammi nimellä SURRENDER: 40 laulua, yksi elämä, ja se ilmestyy sekä painettuna, e-kirjana että äänikirjana. Kirjan suomentaa Tero Valkonen.