Tampereen Kalevan Prisman Alko uudistuu

Tampereen Kalevan Prisman yhteydessä sijaitseva Alko remontoidaan uuteen ilmeeseen. Myymälä on avoinna ennen remonttia 25. helmikuuta saakka ja avataan uudessa asussaan 10. maaliskuuta. Uudistuneessa myymälässä satsataan erityisesti paikallisiin toiveisiin ja erikoisempiin tuotteisiin.

Kalevan Prisman Alkon myymälä on kiinni remontin vuoksi vajaan kahden viikon verran helmi-maaliskuussa. Myymälä on avoinna ennen uudistusta 25. helmikuuta klo 18 saakka ja se avataan jälleen 10. maaliskuuta klo 9. Myymälän ollessa suljettuna asiakkaita palvelevat muut Tampereen alueen Alkot. Myymälöiden sijainnit ja aukioloajat voi tarkistaa Alkon verkkosivuilta.

”Uudistetussa myymälässä satsataan jatkossa erityisesti oluisiin, viskeihin ja paikallisesti kysyttyihin tuotteisiin. Lisäksi myymälästä löytyy kuukausittain vaihtuvat erikoiserätuotteet. Valikoiman painotukset kohdentuvat ja muuttuvat sesonkien ja asiakkaiden toiveiden mukaan”, kertoo palvelujohtaja Kimmo Mäkelä.

Kalevan Prisman myymälästä löytyy noin 2000 tuotteen valikoima, joista viinejä on noin 1140, panimotuotteita 300, väkeviä 500 ja alkoholittomia juomia 60”, palvelupäällikkö Sanna Uusi-Rauva sanoo.

Uusi-Rauva muistuttaa, että Alkon verkkokaupasta löytyy kattava koko 11 000 tuotteen valikoima ja tuotteet voi noutaa omasta lähi-Alkosta. Tilauksen toimitus on veloitukseton.

”Verkkokauppa ja digitaaliset palvelumme, kuten Alko-äppi, täydentävät myymälöidemme palvelua. Verkkokauppatilauksen voi tehdä myös myymälässämme myyjän avustuksella.”

Ilmastovaikutuksia mietitään myös Alkossa asioidessa

Alkon katsaus trendeihin luo näkymää juoma-alan ajankohtaisiin ilmiöihin ja trendeihin. Vuonna 2023 juomavalinoissa näkyy kukkaroystävällinen kuluttaminen, ilmastovaikutusten huomioiminen juomien pakkauksissa sekä paikallisuuden ja pienuuden arvostus.

”Paikallisuus näkyy myös meillä Kalevassa, ja asiakkaat ovat kiinnostuneita lähellä tuotetuista juomista”, Sanna Uusi-Rauva kertoo.

Alkon Vihreä valinta -merkintä kertoo tuottajan sitoutumisesta ympäristötyöhön ja kestävään kehitykseen. Suomalaiset ovat kulutustottumuksissaan varsin valveutuneita ja tämä näkyy myös Alkossa.

”Viime vuonna myydyistä litroista jo noin 52 prosenttia oli vihreitä litroja, ja saman suuntaisissa lukemissa mennään myös Pirkanmaalla. Ympäristön kuormitusta voi vähentää esimerkiksi aiempaa kevyemmillä pakkauksilla.”

Palvelujohtaja Kimmo Mäkelä 040 749 1184, kimmo.makela@alko.fi
Alkon mediapuhelin, 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi

Alko haluaa tarjota asiakkailleen maailmanluokan palvelua. Monipuolinen ja uudistuva noin 11 000 tuotteen valikoima mahdollistaa nojatuolimatkat ympäri maailmaa asiakkaan omassa olohuoneessa. Asiakkaitamme palvelee monikanavainen palveluverkosto: 373 myymälää, yli 140 noutopistettä, verkkokauppa ja mobiilisovellus. Vuonna 2021 Alkon liikevaihto oli 1,3 miljardia euroa ja asiakaskäyntejä reilut 55 miljoonaa.