Visit Tampere

Tampereen seudulle houkutellaan matkailijoita helpottamalla verkosta ostamista

Jaa
Visit Tampere on suunnannut katseet ja toimet vahvasti koronakriisin jälkeiseen aikaan. Ensiaskeleet omaan verkkokauppaan otettiin keräämällä kumppaneiden digitaalisesti myynnissä olevat tuotteet yhteen Osta verkosta -sivulle.
Kuva: Laura Vanzo
Kuva: Laura Vanzo

Koronaviruspandemian seuraukset ovat vaikuttaneet ja vaikuttavat matkailuun merkittävästi. Kuluttajien käyttäytyminen muuttuu ja digitaalisista kanavista ostaminen lisääntyy. Tampereen seudulla matkailuyritykset ovat ymmärtäneet hyvin verkkokaupan tärkeyden ja ovat kiinnostuneita kehittämään digitaalista myyntiä. Myös Visit Tampere kannustaa matkailutoimijoita digitaalisuuteen ja on kehittämässä alueellista verkkokauppa-alustaa. Kehityksen ensimmäisessä vaiheessa seudun digitaalisesti ostettavat palvelut on koottu yhteen Osta verkosta -sivulle.

– Koronaviruspandemian seurauksena kiinnostus kotimaan ja lähialueiden matkailuun lisääntyy. Jatkossa Keski-Euroopan markkinoilla kiinnostus puhdasta ja turvallista Suomea kohtaan kasvaa entisestään, kun taas kiinnostus matkailla Etelä-Euroopassa vähenee. Luontomatkailu on ollut pitkään matkailun nouseva trendi ja kiinnostus sitä kohtaan lisääntyy edelleen. Turvallisella ja luonnonkauniilla Tampereella on hyvät mahdollisuudet menestyä näillä markkinoilla, kertoo Visit Tampereen matkailujohtaja Jari Ahjoharju.

– Tänä päivänä ostamisen pitää olla helppoa ja vaivatonta, tai muuten tuote jää ostamatta. Digitaalinen ostoskanava toimii helposti niin kotimaisille kuin kansainvälisille matkailijoille, hän jatkaa.

Matkailun ja markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio Visit Tampere Oy:n Osta verkosta -sivu kokoaa yhteen seudun yritysten verkossa myytävät palvelut ja auttaa seudulle saapuvaa matkailijaa löytämään kiinnostavat kohteet ja palvelut helpommin. Sivu ohjaa ostajan suoraan eteenpäin kumppaniyrityksen verkkokauppaan.

– Olemme kannustaneet matkailutoimijoita jo pitkään tarjoamaan tuotteitaan digitaalisesti. Se on entistä tärkeämpää nyt, kun ihmiset ovat siirtyneet koronakriisin myötä entistä enemmän digitaalisiin kanaviin. Osta verkosta -sivu kerää kumppaneidemme tuotteet yhteen ja palvelee sivustollamme vierailevia kotimaisia, kansainvälisiä ja lähimatkailijoita, Visit Tampereen tietopalveluiden erityisasiantuntija Turo Leppänen toteaa.

Osta verkosta -sivusta on tehty sekä suomen- että englanninkielinen versio. Sivulle on nyt listattu lähes 60 Visit Tampereen kumppaniyritystä ja sivu laajenee sitä mukaan, kun lisää kumppaneiden tuotteita tulee digitaaliseen myyntiin. Tuotteet on luokiteltu luontoaktiviteetteihin, koko perheen elämyksiin, seikkailuihin sisätiloissa, HungryForTampere-ravintoloihin, majoituksen tarjoajiin, kulttuurikohteisiin ja paikallisten tarjoamiin elämyksiin. Palvelua kehitetään koko ajan vastaamaan mahdollisimman hyvin matkailijoiden tarpeisiin. Kokonaisuudessaan Visit Tampere Partners -kumppaniverkostossa on noin 150 matkailualan toimijaa Tampereen seudulta.

– Jos yrittäjät miettivät sopivaa digimyyntikanavaa, autamme oikeiden ratkaisujen löytämisessä ja he voivat ottaa meihin yhteyttä, Turo Leppänen vinkkaa.

Tutustu Osta verkosta -sivuun.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Kuva: Laura Vanzo
Kuva: Laura Vanzo
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Visit Tampere
Visit Tampere
Kelloportinkatu 1 B
33100 Tampere

03 5656 6800https://visittampere.fi

Olemme Suomen suosituimman matkailukaupungin matkailu- ja elinkeinomarkkinoinnin asiantuntijaorganisaatio. Vahvistamme Tampereen asemaa kansallisesti ja kansainvälisesti vetovoimaisena matkailu-, tapahtuma-, ja kongressikaupunkina.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Visit Tampere

Vuoden 2023 Visit Tampere Award -palkinto Hiking Travel, Hitille, yleisöäänestyksen voittajaksi Pyynikin näkötorni21.11.2023 15:37:34 EET | Tiedote

Visit Tampere Award -palkinto myönnettiin tänä vuonna yritykselle, joka on rohkeasti, aktiivisesti ja esimerkillisesti kehittänyt toimintaansa seudun matkailustrategiaan peilaten ja sitä kautta edistänyt tamperelaisen onnellisuuden tuotteistamista matkailijoille. Ensimmäistä kertaa jaettiin myös yleisön valinta -palkinto yhteistyössä kaupunkilehti Tamperelaisen kanssa ja äänestäjiltä kysyttiin, mihin he veisivät kansainvälisen vieraansa Tampereella kokemaa paikallista onnellisuutta. Yleisöäänestyksen voitti Pyynikin näkötorni.

Tampereen järvi- ja luontomatkailuun etsitään uusia palveluita ideakilpailulla – Palkintona 10 000 euroa31.10.2023 09:05:14 EET | Tiedote

Tampereen kaupungin elämystalouden kehitysohjelma, Visit Tampere ja Ekokumppanit Oy järjestävät yhdessä ideakilpailun, jossa etsitään uusia palveluita Tampereen ja Pirkanmaan järvi- ja luontomatkailuun. Parhaalle ehdotukselle on luvassa 10 000 euroa. Kilpailu toteutetaan kokeiluhankintana, joten kokonaisuuteen kuuluu myös voittaneen palvelun testaaminen ensi vuoden aikana.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye