WireStaff Oy

Tamperelainen WireStaff Oy tähtää Suomen menestyneimmäksi henkilöstöalan franchising-ketjuksi – mukana tunnettuja nimiä ja alan kokeneita ammattilaisia

WireStaff on tuomassa merkittävää raikasta tuulahdusta alan totuttuihin käytänteisiin. – Heimo Hakkarainen
WireStaff Oy:n kasvua vauhdittamassa Ville Lahti, Mikko Ilonen, Heimo Hakkarainen ja Kalle Luukkonen.

Henkilöstöalan palveluita tarjoava, Tampereelta lähtöisin oleva WireStaff Oy on aloittanut voimakkaan laajentumisen alan normia murtavalla franchising- ja toimintamallilla. Toimintamallissa painotetaan yhteisöllisyyttä ja työhyvinvointia myös vuokratyösuhteessa.

WireStaff Oy:n hallituksessa kasvua vauhdittamassa ovat Heimo Hakkarainen, Kalle Luukkonen ja toimitusjohtaja Ville Lahti. Laajentuminen toteutetaan franchising-mallilla, johon mukaan on lähtenyt myös osakkaana ex-golfammattilainen Mikko Ilonen.

”Olemme nöyrä ja ihmisläheinen yritys ja tapamme toimia on herättänyt kiinnostusta toimiessamme Tampereella ja Turussa. Meillä on nyt kasassa ylivertainen franchising-malli ja avainhenkilöstö alalle. Tämä mahdollistaa jokaisen WireStaff-yrittäjän menestyksen sekä korostaa työhyvinvoinnin ja viihtymisen merkitystä myös vuokratyösuhteessa.” kertoo WireStaff Oy:n toimitusjohtaja Ville Lahti.

Nimekkäitä ammattilaisia edesauttamassa menestystä

WireStaff sai osakkaaksi ja hallitukseen hallitusammattilaiset Heimo Hakkaraisen sekä Kalle Luukkosen.

”WireStaffilla menestys tehdään valtakunnallisena joukkueena yksittäisten franchising-yrittäjien keskinäisen kilpailun sijaan. WireStaffin toimintamallin avulla jokaisella franchising-yrittäjällä on edellytykset menestyä. Minua motivoi totuttujen toimintamallien uudistaminen ja WireStaff on tuomassa merkittävää raikasta tuulahdusta alan totuttuihin käytänteisiin.” Heimo Hakkarainen sanoo.

Meillä on nyt kasassa ylivertainen franchising-malli ja avainhenkilöstö alalle, mikä mahdollistaa menestyksen. – Ville Lahti

Myös ex-golfammattilainen Mikko Ilonen on mukana WireStaffin toiminnassa osakkaana, sekä ketjussa että Päijät-Hämeen franchising-yksikössä Jan Ruohon kanssa. Ilonen on kansainvälisillä voitoilla ja ansiotuloilla mitattuna menestyksekkäin suomalainen miesgolfari.

”Yrityksillä tulee olla valmiutta sopeutua markkinoiden muutoksiin ajankohtaisten haasteiden puitteissa, mutta myös rohkeutta nähdä niiden yli. Työmarkkinoilla WireStaffin tapa tehdä asioita on tervetullut nuorekas malli. Jo ensikohtaamisesta wireläisten kanssa sain sellaisen kuvan, että he ovat motivoituneita, inspiroituneita ja innokkaita ammattilaisia, joilla on hyvä olla. Lyhyessä ajassa muodostui käsitys siitä, että WireStaff välittää.” Mikko Ilonen summaa.

Ratkaisuja työvoimapulaan

Henkilöstöalan kasvaessa rajua vauhtia, erottautuminen ja työntekijäpoolin kasvattaminen saattaa tuottaa haasteita perinteisillä alan liiketoimintamalleilla.

Suomessa työvoimapula kasvaa, joten ratkaisujen täytyy mukautua ajan haasteisiin. Uskomme, että pystymme osaltamme ratkaisemaan resurssipulaa olemassa olevan henkilöstöresurssin puitteissa, kasvattamalla esimerkiksi osa-aikaisten työtunteja. Myös työperäinen maahanmuutto on tulevaisuudessa yhä tärkeämmässä roolissa useimmilla toimialoilla.

WireStaffin toimintamalli korostaa yhteisöllisyyttä ja työhyvinvointia: Oikeaa osaamista oikeaan tehtävään

WireStaffin toimintamallin keskiössä on työntekijän ja tehtävän yhteensovittaminen. Jokainen WireStaffin rekrytointiasiantuntija kunnioittaa työntekijän osaamista, mutta myös persoonaa. Toimintamallissa korostetaan vuokratyöntekijän kuuluvuutta työyhteisöön sekä työhyvinvoinnin merkitystä.

WireStaffilla menestys tehdään valtakunnallisena joukkueena yksittäisten franchising-yrittäjien keskinäisen kilpailun sijaan. – Heimo Hakkarainen

Yritysten tulee ymmärtää, ettei sillä ole merkitystä, onko osaaja omilla kirjoilla vai vuokratyöntekijä. Työhyvinvointi ja viihtyvyys kuuluu kaikille työyhteisössä. On tärkeää, että myös vuokratyöntekijät otetaan avoimin mielin vastaan esimerkiksi yrityksen järjestämissä tilaisuuksissa. Kun mietitään työnantajamielikuvaa, työsuhteen muodolla ei ole väliä.

#hyvässäwireessä

Lisätiedot ja haastattelut

Ville Lahti
ville.lahti@wirestaff.fi

Kuvat

WireStaff Oy

TAMPERE

Faktat

Perustettu 2019 (Wire Henkilöstöpalvelut Oy)
WireStaff-yhtiöiden budjetoitu liikevaihtoennuste vuodelle 2021 on 5 miljoonaa euroa ja se kasvaa kannattavasti. Vuodelle 2022 tavoitellaan yli 15 miljoonan liikevaihtoa.
WireStaff laajensi toimintaansa Turkuun (2020), Lahteen, Uudellemaalle ja Helsinkiin 2021. Ensimmäiset franchising-alueet olivat Lahti ja Uusimaa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi