Tänään mahdollisuus olla vuoden seitsemäs Eurojackpot-miljonääri – jopa ilman täysosumaa

Kaksi suomalaista on jo onnistunut nappaamaan Eurojackpotin päävoiton tänä vuonna. Heidän lisäkseen neljä pelaajaa on tänä vuonna noussut miljonäärikerhoon ilman täysosumaa. Se onnistuu, kun pääpotti on riittävän suuri – kuten tällä viikolla.

- Eurojackpotin päävoitto voi kasvaa enintään 90 miljoonaan. Tämän ylittävä osuus siirtyy toiselle voittoluokalle. Näin ollen ilman päävoittoakin voi voittaa yli 10 miljoonaa euroa, sanoo Eurojackpotin tuotepäällikkö Ville Venojärvi.

Eurojackpotia on pelattu vuodesta 2012 lähtien. Tänä aikana se on tehnyt 43:sta suomalaisesta miljonäärin, joista 37 on voittanut päävoiton. Joukossa on kolme kymmenen henkilön porukkaa.

- Valtaosa maamme Eurojackpot-miljonääristä on tullut porukkapeleistä, huomauttaa Venojärvi.

90 miljoonan euron potti saa kansan liikkeelle

Eurojackpotin potti on kivunnut pelin maksimilukemaan eli 90 miljoonaan euroon, mikä saa jälleen jopa miljoona suomalaista kokeilemaan onneaan. Moni luottaa numerovalinnoissaan omiin onnennumeroihinsa, muun muassa syntymäpäiviin ja muihin merkkipäiviin. Niinpä pelaajat valitsevat eniten numeroita 1 ja 30 välillä, vaikka peliruudukon numerot jatkuvat 50:een asti.

Pelin kautta aikain onnekkaimmat numerot eli useimmin päävoittorivissä esiintyneet numerot ovat:

Päänumero (1-50) Sisältynyt x kertaa oikeaan riviin Tähtinumero (1-10) Sisältynyt x kertaa oikeaan riviin
19 34 5 65
10 33 8 64
39 30 3 64
33 30 6 55
7 30 4 54

Eurojackpotin miljoonapoteista riittää jaettavaa suurellekin porukalle, joten porukkapelaaminen on hyvin suosittua. Noin viidennes peleistä pelataan porukassa, ja osuus lisääntyy hiukan potin kasvaessa.

-    Kesästä lähtien pelaajat ovat voineet muodostaa omia pelaajaporukoita Veikkauksen verkkosivuilla. Nyt ystävät ja sukulaiset Hangosta Utsjoelle voivat helposti olla mukana samassa porukassa, Venojärvi sanoo.

Suomeen tulleet päävoitot (1. - 23.12.2016)

1. 19,4 miljoonaa euroa, Tammisaari, Rautatienkadun R-kioski, kierros 3/2016
  2. 10 miljoonaa euroa, Espoo, veikkaus.fi, kierros 19/2016

Suomeen tulleet muut miljoonavoitot (1. - 23.12.2016)

1. 4,0 miljoonaa euroa, Hamina, veikkaus.fi, kierros 40/2016. Lue haastattelu.
  2. 2,8 miljoonaa euroa, Aura, veikkaus.fi, kierros 41/2016
  3. 2,8 miljoonaa euroa, Lohja, veikkaus.fi, kierros 41/2016
  4. 1,8 miljoonaa euroa, Helsinki, K-supermarket Hertta, kierros 28/2016

Koko pelin historian aikana Suomeen tulleet päävoitot