Tänne suomalaiset matkustavat ensi kesänä

Pääsiäisen jälkeen lomamatkoja on varattu ennätystahtiin, ja viime viikko olikin Apollomatkojen paras myyntiviikko sitten vuoden 2019. Top 5 listaa hallitsevat perinteiset lomakohteet, ja kesän selkeää ykköspaikkaa pitää Kreikka. Perinteisten lomakohteiden lisäksi nyt kiinnostavat myös yhdistelmälomat Kreikan saaristossa.

Suomalaiset innostuivat varaamaan lomamatkoja pääsiäisen jälkeen. Viime viikolla matkoja varattiin eniten sitten vuoden 2019 ja jopa 40% enemmän kun edellisellä viikolla. Kesälomia varataan nyt siis ripeään tahtiin.

- Ei epäilystäkään; matkakuumetta on ilmassa ja suomalaiset ovat valmiita lähtöön! Tällä hetkellä lomia myydään eniten kesän suosituimmille lomaviikoille ja erityisesti Välimerelle. Jos siis haaveilet tulevan kesän lomamatkasta, ei kannata odottaa liian pitkään, sanoo Apollomatkojen Satu Kontulainen.

Kreikka on kesän ykkönen

Kreikka erottuu kesän kohteista selkeänä suosikkina. Rodos, Kreeta sekä Pargan alue Kreikan mantereella ovat listan kärjessä, mutta myös Kreikan pienempien saarten suosio kasvaa. Etenkin Kykladit kiinnostavat tänä vuonna, ja näyttääkin siltä, että vuodesta 2022 tulee vuosi, jolloin Kreikan saarihyppelyt tekevät paluun.

Kroatiassa puolestaan suosittua on saaristoristeilyn ja rantaloman yhdistäminen. Samalla lomalla yhdistyvät rento lomanvietto sekä elämykset Kroatian upeassa saaristossa.

- Turvallisuus on edelleen tärkeää, ja sen vuoksi valmismatka ja tuttu klassikkokohde ovat monelle se mieluisin tapa lomailla juuri nyt. Lomalta kaivataan samanaikaisesti myös uusia elämyksiä, joten yhdistelmälomat ja saarihyppely ovat täydellisiä lomamuotoja, Kontulainen kertoo.

Lomakohteiden Top 5 – Kesä 2022

1. Rodos