Tanskalainen kunta valitsi Fujitsun kumppanikseen digitaaliseen muutostyöhön

Høje-Taastrupin kunta on valinnut Fujitsun kumppanikseen toteuttamaan strategista digitaalista muutosta. Nelivuotinen sopimus on 5,5 miljoonan euron (40 miljoonan Tanskan kruunun) arvoinen, ja siihen sisältyy mahdollisuus jatkaa sopimusta kolme vuotta.

Tanskalainen kunta valitsi Fujitsun EU-kilpailutuksessa hinnan, laadun ja integraatiokyvykkyyden perusteella. Fujitsu vastaa kunnan it-järjestelmien käyttöpalveluista sekä it-infrastruktuurin ja sovellusten tuesta ja ylläpidosta 1.4.2019 alkaen. Sopimus laajentaa Fujitsun vastuita kunnassa, jolle yhtiö toimittaa jo johdon tietojärjestelmiä ja taloushallinnon järjestelmiä.

Fujitsulle kilpailutuksen voittaminen on tuorein onnistuminen julkisen sektorin ulkoistusliiketoiminnassa Euroopassa. Yhä useammat kunnat ovat ymmärtäneet it-infrastruktuurin ja sovellusten ulkoistamisen hyödyt. Tukholma valitsi Fujitsun ict-palvelujen toimittajaksi kaupungin 780 kouluun ja esikouluun kuluvan vuoden alussa, ja viime kesänä Fujitsu sai merkittävän ulkoistussopimuksen hollantilaiselta Groningenin kunnalta.

Ulkoistuskumppanin valinnassa Høje-Taastrupin kunta halusi pitää itsellään päätösvallan ja järjesti siksi oman EU-kilpailutuksen sen sijaan, että olisi hyödyntänyt nykyistä alueellista hankintasopimusta. Näin mahdollisten tietotekniikkatoimittajien määrä oli suurempi ja kunta pystyi määrittämään valintaperusteet joustavasti.

“Meidän näkökulmastamme Fujitsu on strateginen kumppani, joka auttaa meitä digitalisoimaan kuntaamme haluamallemme tasolle”, sanoo Høje-Taastrupin kunnanjohtaja Per Aalbæk Nielsen.

”Høje-Taastrupin kunnan kilpailutuksen voittaminen on tunnustus Fujitsun tekemille järeille investoinneille julkisen sektorin tarjoomaan Tanskassa ja muualla Euroopassa. Yhtenä harvoista globaaleista ict-palvelu- ja integraatioyhtiöistä meillä on ihmisiä, asiantuntemusta, osaamista ja kumppanuuksia pilvipalvelujen tarjoajien kanssa, joita kaikkia tarvitaan aidon hybridi-it-muutoksen varmistamiseksi. Nämä ominaisuudet tukevat pyrkimystämme olla julkisen sektorin luotettu neuvonantaja Tanskassa, Pohjoismaissa ja koko Euroopassa”, sanoo myyntijohtaja David Lange Fujitsusta.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 140 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,1 triljoonaa jeniä (39 miljardia USD) 31.3.2018 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsun ETERNUS LT140 -nauhakirjasto: viimeinen puolustuslinja kiristyshaittaohjelmia vastaan18.1.2019 10:45Tiedote

Fujitsu on julkistanut uuden nauhakirjaston, joka toimii organisaatioiden viimeisenä puolustuslinjana kiristyshaittaohjelmia vastaan. Fujitsu ETERNUS LT140 yksinkertaistaa varmuuskopioiden tekemistä ja hallintaa sekä datan arkistointia. Jos kiristyshaittaohjelma pääsee iskemään yritykseen, verkon ulkopuolella turvallisesti säilytetyiltä varmuuskopioilta voidaan palauttaa hyökkäyshetkeä edeltävä tilanne ja kaikki data siihen hetkeen saakka. “Kiristysohjelmat ja muut haittaohjelmat voivat aiheuttaa vakavaa vahinkoa organisaation maineelle sekä merkittäviä kuluja, kun tavanomaisen toiminta seisahtuu. Salattujen varmuuskopioiden säilyttäminen verkkoyhteyksien ulkopuolella nauhakirjastossa on helppo tapa pitää liiketoimintakriittinen data aina käytettävissä. Se auttaa organisaatioita palauttamaan toimintansa ennalleen mahdollisimman nopeasti. Korkean kapasiteetin nauhakirjastojemme pitäisi olla olennainen osa kaikkia 3-2-1-datansuojausstrategioita: säilytä vähintään kolme kopiota datasta, k