Tanskalainen kunta valitsi Fujitsun kumppanikseen digitaaliseen muutostyöhön

Høje-Taastrupin kunta on valinnut Fujitsun kumppanikseen toteuttamaan strategista digitaalista muutosta. Nelivuotinen sopimus on 5,5 miljoonan euron (40 miljoonan Tanskan kruunun) arvoinen, ja siihen sisältyy mahdollisuus jatkaa sopimusta kolme vuotta.

Tanskalainen kunta valitsi Fujitsun EU-kilpailutuksessa hinnan, laadun ja integraatiokyvykkyyden perusteella. Fujitsu vastaa kunnan it-järjestelmien käyttöpalveluista sekä it-infrastruktuurin ja sovellusten tuesta ja ylläpidosta 1.4.2019 alkaen. Sopimus laajentaa Fujitsun vastuita kunnassa, jolle yhtiö toimittaa jo johdon tietojärjestelmiä ja taloushallinnon järjestelmiä.

Fujitsulle kilpailutuksen voittaminen on tuorein onnistuminen julkisen sektorin ulkoistusliiketoiminnassa Euroopassa. Yhä useammat kunnat ovat ymmärtäneet it-infrastruktuurin ja sovellusten ulkoistamisen hyödyt. Tukholma valitsi Fujitsun ict-palvelujen toimittajaksi kaupungin 780 kouluun ja esikouluun kuluvan vuoden alussa, ja viime kesänä Fujitsu sai merkittävän ulkoistussopimuksen hollantilaiselta Groningenin kunnalta.

Ulkoistuskumppanin valinnassa Høje-Taastrupin kunta halusi pitää itsellään päätösvallan ja järjesti siksi oman EU-kilpailutuksen sen sijaan, että olisi hyödyntänyt nykyistä alueellista hankintasopimusta. Näin mahdollisten tietotekniikkatoimittajien määrä oli suurempi ja kunta pystyi määrittämään valintaperusteet joustavasti.

“Meidän näkökulmastamme Fujitsu on strateginen kumppani, joka auttaa meitä digitalisoimaan kuntaamme haluamallemme tasolle”, sanoo Høje-Taastrupin kunnanjohtaja Per Aalbæk Nielsen.

”Høje-Taastrupin kunnan kilpailutuksen voittaminen on tunnustus Fujitsun tekemille järeille investoinneille julkisen sektorin tarjoomaan Tanskassa ja muualla Euroopassa. Yhtenä harvoista globaaleista ict-palvelu- ja integraatioyhtiöistä meillä on ihmisiä, asiantuntemusta, osaamista ja kumppanuuksia pilvipalvelujen tarjoajien kanssa, joita kaikkia tarvitaan aidon hybridi-it-muutoksen varmistamiseksi. Nämä ominaisuudet tukevat pyrkimystämme olla julkisen sektorin luotettu neuvonantaja Tanskassa, Pohjoismaissa ja koko Euroopassa”, sanoo myyntijohtaja David Lange Fujitsusta.

Puh. 045 7880 9624, satu.pelttari@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 132 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita yli sadassa maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,0 triljoonaa jeniä (36 miljardia USD) 31.3.2019 päättyneellä tilikaudella. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi

Fujitsu on nostettu maailman johtavaksi mobiilipalvelujen toimittajaksi18.6.2019 10:08:00 EESTTiedote

Gartner on nostanut Fujitsun Magic Quadrant -raportissaan maailman johtavaksi mobiliteettipalvelujen toimittajaksi*. Fujitsun pilvipohjaiset ja modulaariset palvelut mobiililaitteiden ja -palveluiden hallinnoimiseksi ja turvaamiseksi sekä mobiilikäyttäjien tukemiseksi auttavat yrityksiä optimoimaan organisaation tuottavuuden. Palvelujen avulla yritykset voivat mobilisoida myös luottamuksellisimmat liiketoimintasovelluksensa ja antaa käyttäjien käyttää haluamiaan laitteita. Fujitsun osaamiskeskukset kehittävät uutta teknologiaa, joilla mobiilipalveluja parannetaan jatkuvasti esimerkiksi tekoälyn ja ohjelmistorobotiikan avulla. Fujitsun asiakkaat voivat hyödyntää yhtiön digitalisaatiokeskuksia, jotka tuovat yhteen eri alojen ja teknologian asiantuntijat Fujitsulta ja sen kumppaneilta kunkin asiakkaan oman ongelman ratkaisemiseksi. Työssä käytetään Fujitsun omaa ja käytännössä hyväksi havaittua Human Centric Experience Design -menetelmää. Palveluvalikoimaan kuuluvat identiteetin hallinta