Tanssin talon kaava sai lainvoiman - rakennustyöt pyritään aloittamaan syksyllä 2019

Tanssin talon kaava on saanut lainvoiman 10.6.2019. Kaapelitehtaan yhteyteen nousevan Tanssin talon rakennustyöt pyritään aloittamaan syksyllä 2019 maanrakennusurakalla. Talon rakennusaika on noin kaksi vuotta, joten avajaiskausi ajoittuisi syksyyn 2021.

Havainnekuva Tanssin talosta. (Kuva: JKMM Arkkitehdit)

- Uudisrakennuksen rakentamisen aloittaminen konkretisoi suomalaisen tanssin kentän pitkäaikaisen unelman toteutumisen. Haave muuttuu todellisuudeksi, kun pääsemme avaamaan taloa noin kahden vuoden päästä. Organisaatiomme saa rakentamisen aloittamisen myötä myös vahvan kiintopisteen toiminnan ja sisältöjen suunnitteluun, sanoo Tanssin talon johtaja Matti Numminen.

Tanssin talon asemakaavan muutos hyväksyttiin Helsingin kaupunginvaltuustossa 16.5.2018. Asemakaavan muutoksesta jätettiin yksi valitus. Valitus hylättiin Helsingin hallinto-oikeudessa 8.5.2019, ja asemakaavan muutos sai lainvoiman 10.6.2019. Rakennustyöt pyritään aloittamaan syksyllä 2019.

- Tanssin talon kaavan vahvistuminen on tärkeä etappi hankkeellemme. Usean vuoden valmistelun jälkeen pääsemme viimein konkreettisiin rakennustöihin. Tanssin talon uudisrakennuksen rakentaminen ja siihen liittyvät vanhan tehdasrakennuksen muutostyöt tulevat tekemään Kaapelitehtaasta entistä toimivamman ja kävijäystävällisin kokonaisuuden, jossa taiteen tekijät, harrastajat ja ystävät kohtaavat, Kiinteistö Oy Kaapelitalon toimitusjohtaja Kai Huotari summaa.

Kiinteistö Oy Kaapelitalo toimii Tanssin talon rakennuttajana, ja Tanssin talo ry vastaa toiminnasta.

Rakentamisen etenemistä ja ajankohtaisia asioita voit seurata www.tanssintalorakentuu.fi sekä tilaamalla uutiskirjeen.

Kai Huotari, toimitusjohtaja, Kiinteistö Oy Kaapelitalo, kai.huotari@kaapelitehdas.fi, puh. 050 384 1557

Matti Numminen, johtaja, Tanssin talo ry, matti.numminen@tanssintalo.fi, puh. 040 467 0276

Havainnekuva Tanssin talosta. (Kuva: JKMM Arkkitehdit)