Tanssin talon maanrakennustyöt alkavat lokakuussa

Kaapelitehtaan koillispäätyyn nousevan Tanssin talon maanrakennustyöt käynnistyvät lokakuussa 2019. Töiden aloitus tuo muutoksia Kaapelitehtaan kulku-, logistiikka- ja pysäköintijärjestelyihin. Rakennushankkeen kokonaiskestoksi on arvioitu kaksi vuotta.

Havainnekuva Tanssin talosta (Kuva: JKMM Arkkitehdit)

Tanssin talon rakentaminen alkaa maanrakennusurakalla maanantaina 7.10.2019. Suomen ensimmäisen tanssille omistetun tilakokonaisuuden rakennusaika on arviolta kaksi vuotta. Näin ollen avajaisia päästäisiin juhlimaan vuodenvaihteessa 2021-2022.

- Lokakuussa käynnistyvät maanrakennustyöt ovat valtava harppaus kohti pitkäaikaisen unelman toteutumista. Odotamme innolla, että pääsemme täyttämään uudet tilat tanssikokemuksilla, Tanssin talon johtaja Matti Numminen iloitsee.

Kovaääniset paalutus- ja louhintatyöt pyritään saamaan valmiiksi mahdollisimman nopeasti syksyn aikana. Muut maanrakennustyöt jatkuvat nykyisen arvion mukaan helmikuulle 2020. Varsinaiset uudisrakennuksen rakennustyöt pyritään käynnistämään vielä tämän vuoden puolella. Niiden käynnistymisestä tiedotetaan syksyn kuluessa erikseen, kun aikataulu täsmentyy.

- Kaapelitehdas jatkaa toimintaansa Tanssin talon rakennustöiden ajan, minkä vuoksi pyrimme minimoimaan töistä vuokralaisillemme aiheutuvan haitan. On selvää, että seuraavat kaksi vuotta tulevat olemaan haastavia, mutta tavoitteemme on, että Tanssin talon valmistuttua Kaapelitehtaasta tulee entistä toimivampi ja viihtyisämpi niin vuokralaisillemme kuin Kaapelitehtaalla vierailevillekin, Kaapelitehdasta pyörittävän Kiinteistö Oy Kaapelitalon toimitusjohtaja Kai Huotari painottaa.

Rakennustyöt tuovat muutoksia Kaapelitehtaan kulku-, logistiikka- ja pysäköintijärjestelyihin. Jalankulku Kaapelipuiston läpi ohjataan tulevaisuudessa Tallberginkadun kautta, Kaapelitehtaan sisäpihan parkkipaikat poistetaan käytöstä, ja suuri osa talon logistiikasta käännetään Kaapelitehtaan ulkokehälle.

Työmaan etenemistä ja siihen liittyviä järjestelyitä voi seurata osoitteessa www.tanssintalorakentuu.fi sekä tilaamalla uutiskirjeen.

Kiinteistö Oy Kaapelitalo järjestää avoimen infotilaisuuden keskiviikkona 2.10.2019 klo 16-17 kaikille Tanssin talon rakentamisesta kiinnostuneille. Tilaisuus pidetään ravintola Hima & Salissa Kaapelitehtaalla (Tallberginkatu 1, Helsinki). Tilaisuuteen ei tarvitse erikseen ilmoittautua. Tervetuloa!

Kai Huotari, toimitusjohtaja, Kiinteistö Oy Kaapelitalo, kai.huotari@kaapelitehdas.fi, puh. 050 384 1557

Matti Numminen, johtaja, Tanssin talo ry, matti.numminen@tanssintalo.fi, puh. 040 467 0276

Havainnekuva Tanssin talosta (Kuva: JKMM Arkkitehdit)