Tapaa Sea Lifen karmivat kummajaiset iik!weekillä!

Iik!week teemaviikot 2.-17.9. tarjoavat kattauksen SEA LIFEn karmivimpiin kummajaisiin! Inhottava iilimato, pelottava pallokala, tappava täpläkeihäsrausku ja karmiva kultanuolisammakko; huh! Toki karmivat otukset ovat omalla tavallaan myös aika söpöjä - mutta muista, että kolme näistä lajeista erittää tappavaa myrkkyä!

Pippuripallokala Pörrö

Vaanivat iilimadot ja myrkylliset söpöläiset

Iilimadot eli verijuotikkaat päätyivät SEA LIFEen Suomen Tullin ja Korkeasaaren eläintarhan kautta. Vielä tänä päivänäkin iilimatoja käytetään lääketieteessä, apuna erilaisiin vaivoihin. Kannattaa varoa; iilimadot osaavat karata pienimmästäkin raosta akvaariossaan. Vapaana kulkevia karkulaisia saattaa siis vaania Sea Lifenkin uumenissa…

Pippuripallokala Pörrö voi näyttää ulkokuoreltaan varsin suloiselta ja huomionhakuiselta pikkusöpöläiseltä. Älä kuitenkaan anna ulkomuodon hämätä! Pippuripallokala erittää todellista zombimyrkkyä; myrkky lamaannuttaa uhrin tahdonalaiset lihakset. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että uhri on hereillä ja tietoinen asioista, mutta ei esimerkiksi pysty puhumaan tai hengittämään. Eräitä pallokalalajeja syödään esimerkiksi Japanissa. Näitä lajeja kokkaavan kokin tulee olla kuitenkin tarkkana, sillä jo pieni pisara myrkkyä johtaa sairastumiseen tai jopa kuolemaan.

Kaunis väriloisto hämää!

Kultanuolisammakkoa voi kutsua kuoleman prinssiksi. Nämä kauniin väriset sammakot ovat äärimmäisen myrkyllisiä ja niiden suudelma todella voi tappaa! Kultanuolen myrkky halvaannuttaa uhrin lihakset ja voi johtaa sydämen vajaatoimintaan tai häiriöihin. Ehket haluakaan muiskauttaa pusua tälle prinssille…

Aavemaisesti liitävä täpläkeihäsrausku ei välttämättä ulkonäkönsä puolesta vaikuta vaaralliselta, mutta usko pois; se kyllä on! Täpläkeihäsrausku puolustautuu salamannopealla, sahalaitaisella piikillään! Piikki tunkeutuu uhriin ja sisältää kudoksia kivuliaasti tuhoavaa myrkkyä. Rauskun iskiessä piikkinsä esimerkiksi ihmiseen voi kipu tuntua vielä kuukausiakin myöhemmin! Rauskuilla on tapana makoilla pohjalla, osittain hiekkaan kaivautuneena. Kannattaa siis katsoa, mihin astuu…

SEA LIFEssa vietetään iik!weekiä 2.-17.9.2017 - samaan aikaan kuin Linnanmäelläkin. Karmivat kummajaiset -äänestys, kummajaiskierroksia 2-3 kertaa päivässä ja kasvomaalausta aina lauantaisin.

SEA LIFE on avoinna syyskuussa päivittäin klo 10 alkaen, 7.-10.9. klo 10-19, 11.-12.9. klo 10-17, 13.-17.9. klo 10-19, 18.-30.9. ke&la klo 10-19, ma-ti ja to-pe & su 10-17. Lipunmyyntimme sulkeutuu aina tuntia ennen aukioloaikojen päättymistä.Kalojen ruokinnat pidetään tasatunnein klo 11.00 alkaen.

Lisätietoja:

Markus Dernjatin, intendentti, p. 040 589 0869, markus.dernjatin@sealife.fi

Mirka Paasikangas, markkinointipäällikkö, p. 0400 270 935, mirka.paasikangas@sealife.fi

Pippuripallokala Pörrö
Iilimato
Täpläkeihäsrausku
Kultanuolisammakko

09 5658 200, info@sealife.fihttp://www.sealife.fi

www.sealife.fi

KUTSU: MLL:n Lasten ja Nuorten Kuntoutussäätiön uusi monitoimitila avautuu Paimiossa 12.12.20177.12.2017 10:05Tiedote

Merlin’s Magic Wand yhteistyössä SEA LIFE Helsingin kanssa ovat luoneet uuden liikunta- ja monitoimitilan Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lasten ja Nuorten Kuntoutussäätiön käyttöön. Monitoimitila sijaitsee Alvar Aallon suunnittelemassa Paimion parantolassa. Kiinteistön omistaa Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri. Liikunta- ja monitoimitila kulkee nimellä Meriaalto-sali.

SEA LIFEn syksy käynnistyy vahvasti suojeluteemalla – kutsu medialle29.9.2017 09:49Kutsu

SEA LIFE Helsinki edistää suojeluteemaa entisestään avatessaan uuden Suojelusaareke-osion. SEA LIFE Trust -säätiön asiamies Andy Bool saapuu keskiviikkona 4.10. kello 10.00 avaamaan uuden Suojelusaareke-osion ja avajaisten kunniaksi säätiö ojentaa ympäristöjärjestö WWF:lle 5000 euron lahjoituksen saimaannorpan suojelutyöhön. Lahjoituksen saapuu vastaanottamaan WWF:n suojelujohtaja Jari Luukkonen. Myös media on tervetullut avajaistapahtumaan.