Tapaa Sea Lifen karmivat kummajaiset iik!weekillä!

Iik!week teemaviikot 2.-17.9. tarjoavat kattauksen SEA LIFEn karmivimpiin kummajaisiin! Inhottava iilimato, pelottava pallokala, tappava täpläkeihäsrausku ja karmiva kultanuolisammakko; huh! Toki karmivat otukset ovat omalla tavallaan myös aika söpöjä - mutta muista, että kolme näistä lajeista erittää tappavaa myrkkyä!

Pippuripallokala Pörrö

Vaanivat iilimadot ja myrkylliset söpöläiset

Iilimadot eli verijuotikkaat päätyivät SEA LIFEen Suomen Tullin ja Korkeasaaren eläintarhan kautta. Vielä tänä päivänäkin iilimatoja käytetään lääketieteessä, apuna erilaisiin vaivoihin. Kannattaa varoa; iilimadot osaavat karata pienimmästäkin raosta akvaariossaan. Vapaana kulkevia karkulaisia saattaa siis vaania Sea Lifenkin uumenissa…

Pippuripallokala Pörrö voi näyttää ulkokuoreltaan varsin suloiselta ja huomionhakuiselta pikkusöpöläiseltä. Älä kuitenkaan anna ulkomuodon hämätä! Pippuripallokala erittää todellista zombimyrkkyä; myrkky lamaannuttaa uhrin tahdonalaiset lihakset. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että uhri on hereillä ja tietoinen asioista, mutta ei esimerkiksi pysty puhumaan tai hengittämään. Eräitä pallokalalajeja syödään esimerkiksi Japanissa. Näitä lajeja kokkaavan kokin tulee olla kuitenkin tarkkana, sillä jo pieni pisara myrkkyä johtaa sairastumiseen tai jopa kuolemaan.

Kaunis väriloisto hämää!

Kultanuolisammakkoa voi kutsua kuoleman prinssiksi. Nämä kauniin väriset sammakot ovat äärimmäisen myrkyllisiä ja niiden suudelma todella voi tappaa! Kultanuolen myrkky halvaannuttaa uhrin lihakset ja voi johtaa sydämen vajaatoimintaan tai häiriöihin. Ehket haluakaan muiskauttaa pusua tälle prinssille…

Aavemaisesti liitävä täpläkeihäsrausku ei välttämättä ulkonäkönsä puolesta vaikuta vaaralliselta, mutta usko pois; se kyllä on! Täpläkeihäsrausku puolustautuu salamannopealla, sahalaitaisella piikillään! Piikki tunkeutuu uhriin ja sisältää kudoksia kivuliaasti tuhoavaa myrkkyä. Rauskun iskiessä piikkinsä esimerkiksi ihmiseen voi kipu tuntua vielä kuukausiakin myöhemmin! Rauskuilla on tapana makoilla pohjalla, osittain hiekkaan kaivautuneena. Kannattaa siis katsoa, mihin astuu…

SEA LIFEssa vietetään iik!weekiä 2.-17.9.2017 - samaan aikaan kuin Linnanmäelläkin. Karmivat kummajaiset -äänestys, kummajaiskierroksia 2-3 kertaa päivässä ja kasvomaalausta aina lauantaisin.

SEA LIFE on avoinna syyskuussa päivittäin klo 10 alkaen, 7.-10.9. klo 10-19, 11.-12.9. klo 10-17, 13.-17.9. klo 10-19, 18.-30.9. ke&la klo 10-19, ma-ti ja to-pe & su 10-17. Lipunmyyntimme sulkeutuu aina tuntia ennen aukioloaikojen päättymistä.Kalojen ruokinnat pidetään tasatunnein klo 11.00 alkaen.

Lisätietoja:

Markus Dernjatin, intendentti, p. 040 589 0869, markus.dernjatin@sealife.fi

Mirka Paasikangas, markkinointipäällikkö, p. 0400 270 935, mirka.paasikangas@sealife.fi

Pippuripallokala Pörrö
Iilimato
Täpläkeihäsrausku
Kultanuolisammakko

09 5658 200, info@sealife.fihttp://www.sealife.fi

Merimaailma SEA LIFE on Suomen johtava akvaario ja yksi Helsingin suosituimmista elämyskohteista. SEA LIFE tarjoaa kävijöille elämyksiä ja tietoa vedenalaisesta elämästä ja sen suojelun tärkeydestä. SEA LIFEssa vierailee noin 250 000 kävijää vuosittain. SEA LIFE on osa Merlin Entertainments Groupin omistamaa Euroopan-laajuista SEA LIFE -ketjua, joka on maailman suurin yleisöakvaariotuotemerkki. Merlin Entertainments Group on maailman toiseksi suurin elämyskohdetoimija yli 100 elämyskohteella neljällä mantereella ja 23 eri maassa.
www.sealife.fi

SEA LIFEn syksy käynnistyy vahvasti suojeluteemalla – kutsu medialle29.9.2017 09:49Kutsu

SEA LIFE Helsinki edistää suojeluteemaa entisestään avatessaan uuden Suojelusaareke-osion. SEA LIFE Trust -säätiön asiamies Andy Bool saapuu keskiviikkona 4.10. kello 10.00 avaamaan uuden Suojelusaareke-osion ja avajaisten kunniaksi säätiö ojentaa ympäristöjärjestö WWF:lle 5000 euron lahjoituksen saimaannorpan suojelutyöhön. Lahjoituksen saapuu vastaanottamaan WWF:n suojelujohtaja Jari Luukkonen. Myös media on tervetullut avajaistapahtumaan.

Kippis ja pulahdus! SEA LIFE Helsinki täyttää 15 vuotta tulevana viikonloppuna - vuosiin on mahtunut niin ennustavia tursaita, temperamenttisia sähköankeriaita kuin syvästi rakastunut vuokkokalapariskunta!16.6.2017 08:02Tiedote

Sea Life Helsinki avasi ovensa yleisölle 15 vuotta sitten, 18.6.2002. Näyttelyn silloiset suurimmat päätähdet olivat viiksihait Bill ja Ben, siilikala Saara sekä paavolipposet, eli murjottajakalat. Suuri spektaakkeli koettiin jo vuonna 2007, kun supersuositut viiksihait Bill ja Ben venähtivät yli odotusten ja muuttivat Saksaan, Oberhausin Sea Lifeen, missä ne vaikuttavat vielä tänäkin päivänä.

SEA LIFEssa syntyi nelisilmäisiä vauvoja!23.2.2017 15:59Tiedote

Sea Lifen kuraattori Emilia Friman koki iloisen yllätyksen lauantai-aamuna 11.2. saapuessaan viikonlopun työvuoroon. Nelisilmä-altaassa odotti onnellisen perhetapahtuman seurauksena kolme hyvinvoivaa poikasta. Tänään poikaset ovat noin nelisenttisiä, hauskannäköisiä (lajiominaisuus!) ja lämpimässä viihtyviä veijareita, jotka lajityypilliseen tapaan ovat erittäin persoja ruualle; kalanruokahiutaleet ja pienet äyriäiset ovat niiden suurta herkkua. Ensimmäiset kuukautensa pienokaiset tulevat viettämään ”lastentarhassa”, Sea Lifen karanteenitiloissa omassa rauhassaan.

SEA LIFEn uusi elämysalue sai teemakseen värikkään Välimeren!3.2.2017 08:44Tiedote

SEA LIFEn vuoden 2017 merkittävimpiä uudistuksia on tammikuun lopussa avautunut elämysalue, jonka viiden uuden altaan parissa asiakkaat voivat sukeltaa Välimeren kalliolammikoiden ja merenlahtien monimuotoiseen maailmaan. Interaktiivinen alue on suunniteltu siten, että myös päiväkoti- ja koululaisryhmät mahtuvat käyttämään tiloja mukavasti. Asiantuntevan oppaan johdolla yleisö pääsee tutustumaan lähietäisyydeltä haiden ja rauskujen munakoteloihin, meritähtiin, merimakkaroihin, merisiileihin, merivuokkoihin ja erilaisiin äyriäisiin.

Joulu saapui SEA LIFEen8.12.2016 12:57Tiedote

8.12.2016. 7.12. SEA LIFEssa koettiin jännittäviä joulusiivoushetkiä, kun kaikille tuttu hahmo saapui suorittamaan valtamerialtaan siivouksen ja koristelun. Valtameriallas pitää sisällään jopa 250 000 litraa ja on syvyydeltään 3,5 metriä. Altaan reunamilla on useita eri laseja ja altaan halki kulkee myös 8 metriä pitkä tunneli. Lasien siivousta siis riittää! Valtamerialtaan kalat seurasivat operaatiota kiinnostuneina ja varsinkin SEA LIFEn suurin kala, seeprahai Mussukka, rohkaistui tulemaan hyvinkin lähelle altaaseen laskeutunutta siivoojaa.