Tapio Finér Suur-Seudun Osuuskauppa SSO:n uudeksi toimitusjohtajaksi

SSO:n nykyisen toimitusjohtajan Esko Jääskeläisen siirtyessä keväällä 2019 eläkkeelle, on SSO:n hallintoneuvosto valinnut uudeksi toimitusjohtajaksi MBA Tapio Finérin, 50 v, Lohjalta.

Tapio Finér aloittaa SSO:n toimitusjohtajana toukokuussa 2019.

Finér toimii tällä hetkellä euroopan toiseksi suurimman leipomoalan yrityksen Lantmännen Unibake Finland and Balticsin toimitusjohtajana. Aiemmin Finér on työskennellyt muun muassa markkinointijohtajana Sinebrychoffilla sekä yli 10 vuotta johtotehtävissä päivittäistavarakaupan puolella Tradekassa ja Wihurilla. Finér siirtyy Suur-Seudun Osuuskauppaan toukokuussa ja ryhtyy johtoryhmän kanssa viimeistelemään SSO:n valmistautumista kesäkauppaan.

”Esko Jääskeläinen on johtanut Suur-Seudun Osuuskauppaa hyvin. Jääskeläinen luotsasi SSO:n maailmanlaajuisten, mutta Nokian tarinan myötä erityisesti Salon seutua ravisuttaneiden taloudellisten rakennemuutosten läpi menestyksekkäästi. Digitaalisuus on haastanut ja samalla tuonut mahdollisuuksia kaupan alalle, ja Jääskeläisen aikana SSO on vahvistanut asemiaan tällä saralla. SSO on merkittävästi investoinut kauppojen, liikennemyymälöiden, ravintoloiden ja muiden kauppapaikkojen perustamiseen ja uudistamiseen parantaakseen paikallisten ihmisten palveluja. Mainittakoon myös, että muun muassa halpuuttamisen myötä kotimaisen ruuan osuus suomalaisten ruokakorissa on noussut, joten hän on ollut ryhmätasolla mukana tekemässä hyviä linjapäätöksiä”, kiittelee SSO:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Kimmo Koivisto.

”Finér tuo SSO:aan vahvaa kokemusta kaupan ja erityisesti elintarviketeollisuuden eri yrityksistä. Kansainvälisen työn myötä Finér tunnistaa hyvin myös globaalit haasteet ja mahdollisuudet vahvasti digitalisoituvassa maailmassa. Myös osuustoiminnallisen yritystoiminnan tuntemus nähtiin valintaa tehdessä merkittäväksi eduksi. Finér on rekrytointointiprosessin myötä osoittautunut määrätietoiseksi ja sanojensa mittaiseksi mieheksi, ja samalla maalaisjärjellä ajattelevaksi ihmiseksi. Uskon vahvasti, että Finérin johdolla SSO menestyy myös tulevina vuosina”, kertoo Koivisto.

”Johtamisessa ihmiset ovat tärkeässä roolissa, ja SSO saakin Tapiosta Eskon tavoin helposti lähestyttävän johtajan”, toteaa Kimmo.

Lisätiedot: SSO:n hallintoneuvoston puheenjohtaja Kimmo Koivisto, puh. 0500 745 033

Tapio Finér aloittaa SSO:n toimitusjohtajana toukokuussa 2019.

ABC-automaatti, CarWash sekä Presso-kahvila täydentävät nyt Nummelan Prismakeskuksen palveluja10.9.2019 13:37:56 EESTTiedote

Nummelan Prismakeskus on nyt täyden palvelun ostospaikka: saman katon alta löytyy niin ruokakaupan, kampaamon, kauneudenhoidon, ravintolan kuin kahvilankin palvelut. Kahvila Presso avasi ovensa ensi kertaa tänään tiistaina 10.syyskuuta. Pisteenä iin päälle pihamaalta löytyy tuliterä ABC-automaatti sekä CarWash. Lauantaina 14.9. Prismakeskuksessa juhlitaan SyysSäbinöitä.

Asiakkaiden toiveita toteuttaen uutta Lohjan Prismakeskukseen - Buffa menee, Kuulas tulee28.8.2019 16:55:49 EESTUutinen

Lohjan ravintolamaailma muuttaa ja uudistuu. PizzaBuffa, Presso ja Hesburger ovat palvelleet Lohjan Prismakeskuksen avauksesta, vuodesta 2007 lähtien, linja-auto -aseman puoleisessa päädyssä. Tänä syksynä on aika toteuttaa jälleen asiakkaiden toiveita, siirtyä suurempien asiakasvirtojen ääreen Prisman ala-aulaan sekä ottaa mukaan uusia herkullisia lounasvaihtoehtoja.