Aito Media

Tarja Pääkkösestä tv-tuotantoyhtiö Aito Median toimitusjohtaja

Yhtiön perustajat Eero Hietala ja Ilkka Hynninen jättävät tehtävänsä huhtikuun alussa.
Eero Hietala (ylh.) ja Ilkka Hynninen.

Muun muassa Suomen huutokauppakeisari- ja Poliisit-sarjaa tuottavan Aito Media Oy:n perustajat ja toimitusjohtajat Eero Hietala ja Ilkka Hynninen eroavat tehtävistään. Aito Median omistaja, ranskalainen Mediawan Pictures on nimittänyt toimitusjohtajaksi Tarja Pääkkösen, joka aloittaa huhtikuun alussa.

Hietala ja Hynninen perustivat Aito Median vuonna 2003. Tänä aikana Aito Media on kasvanut johtavaksi pohjoismaiseksi tuotantoyritykseksi, jolla on vahvaa osaamista niin faktan, fiktion kuin viihteenkin saralla.

Aito Median perustajat eroavat omasta aloitteestaan. He pysyvät mukana Aito Median toiminnassa 6–12 kuukauden siirtymäajan taaten näin sujuvan vaihdoksen ja toiminnan jatkuvuuden.

- Tämä on meille tunteellinen hetki lähes yhdeksäntoista vuotta kestäneellä matkallamme Aito Median kanssa. Nyt on kuitenkin oikea aika kääntää uusi sivu. Olemme varmoja, että yhtiö jatkaa Tarjan ohjaamana kasvuaan Suomessa ja ulkomailla sekä Mediawan-yhtiön sisällä, Eero Hietala sanoo.

- Odotamme tiivistä ja hedelmällistä yhteistyötä Aito Median kanssa myös tulevaisuudessa. Jatkamme luomista ja keskitymme tuotantoihin. Me molemmat saatamme myös seikkailla tv-alan ulkopuolella, Ilkka Hynninen toteaa.

Tarja Pääkkönen on kokenut audiovisuaalisen alan johtaja. Viimeksi hän toiminut tuotantoyhtiö Endemol Shine Finlandin toimitusjohtajana.

- Minulla on suuri kunnia ottaa johdettavakseni Eeron ja Ilkan luoma upea yritys. Odotan innolla, että pääsen jatkamaan Aito Median kehitystyötä sen lahjakkaiden osaajien kanssa, Tarja Pääkkönen sanoo.

Aito Media Oy siirtyi ranskalaisen Mediawanin omistukseen osana Lagardère Studiosin yritysostoa, joka saatiin päätökseen marraskuussa 2020. Mediawan on parhaillaan laajentamassa sisältöosaamistaan eri puolilla Eurooppaa. Aito Medialla on merkittävä rooli tässä kuviossa.

- Olen erittäin iloinen, että voin jatkaa Aito Median kehittämistä toivottamalla tervetulleeksi Tarjan kaltaisen arvostetun ammattilaisen. Eeroa, Ilkkaa ja kaikkia aitomedialaisia haluan kiittää siitä, että he ovat tehneet Mediawanin tutuksi erittäin luovalle ja modernille suomalaiselle tuotantoalalle, sanoo Mediawan Picturesin operatiivinen johtaja Elisabeth d’Arvieu.

Eero Hietala
p. 0503682818

Ilkka Hynninen
p. 0505444722

Tarja Pääkkönen
p. 0400759082

Eero Hietala (ylh.) ja Ilkka Hynninen.

Aito Media
Hämeentie 157, 4. krs,

+358 50 380 4160https://www.aitomedia.fi

Pierre-Antoine Captonin, Xavier Nielin ja Matthieu Pigassen vuonna 2015 perustama Mediawan on yksi merkittävimmistä eurooppalaisista audiovisuaalista sisältöä tuottavista itsenäisistä studioista. Mediawan kokoaa yhteen oman luokkansa parhaat audiovisuaalisen luomisen kyvyt toimimalla koko arvoketjussa:

• Draaman, käsikirjoittamattoman sisällön sekä dokumentti-, elokuva- ja animaatioelokuvien alkuperäissisällön tuottaminen yli 50 tuotantoyhtiössä Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Alankomaissa, Suomessa ja Senegalissa (Mediawan Studios)

• Audiovisuaalisen sisällön jakelu (Mediawan Rights, LS Distribution ja Telmondis Distribution)

• Kanavien ja digitaalisten palvelujen julkaiseminen (Mediawan Thematics)

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Aito Media

Sanna-Sisko Tohkasta Aito Median uusi avainpelaaja28.1.2020 07:00:00 EET | Tiedote

Elokuvia ja tv-ohjelmia tuottava Aito Media Oy on nimittänyt Sanna-Sisko Tohkan (s. 1969), vastaavaksi tuottajaksi 27. tammikuuta lähtien. Hänestä tulee myös Aito Median johtotiimin jäsen. Tohka siirtyy tehtäväänsä Nouhau Productions Oy:stä luovan johtajan paikalta, jossa hän vastasi Nouhau Productionsin ohjelmien kehitystyöstä ja sisällöstä. Hänen luomiaan tv-ilmiöitä ovat muun muassa Myyntimies Jethron useat kaudet sekä Venla-palkittu Lapin Sampo ja Kauppiaan rouva. Tohka on tehnyt yli 20-vuotisen uran ohjaten ja käsikirjoittaen useita reality- ja lifestyle-ohjelmia, dokumentteja ja studiotuotantoja muun muassa Susamurussa ja MTV:llä. "Mahtavaa saada joukkoomme kokenut ja kekseliäs sisältöosaaja, joka osaa ohjata tähtien vahvuuksia ja tehdä monipuolisia ohjelmia. Sanna-Sisko vahvistaa kykyämme tehdä yhä enemmän merkityksellisiä ja viihdyttäviä ohjelmia suomalaisille", sanoo Aito Median toimitusjohtaja Ilkka Hynninen. "On upeaa päästä mukaan yhteen Suomen suurimmista tuotantoyhtiöistä