Tarja Turusen odotettu omaelämäkerta valottaa rakastetun sopraanon elämää ja uraa

Poikkeuksellisen laulajanuran tehnyt Tarja Turunen kertoo vihdoin oman tarinansa. Upeasti kuvitetussa kirjassa Laulun virta veressäni hän vie lukijan studioon, kiertueelle ja moniin muistoihinsa.

Omaelämäkerrassaan Tarja Turunen kertoo avoimesti elämästään ja urastaan.

Nightwish-yhtyeestä kuuluisuuteen noussut Turunen on tehnyt pitkän matkan Kiteen pienestä Puhoksen kylästä kohti maailman suurimpia estradeja ja miljoonayleisöjä. Kirjassa hän kertoo lapsuudestaan, lauluopinnoistaan, taiteilijuudestaan ja ainutlaatuisesta yhteydestä faneihinsa.

Harvinaista, osin ennennäkemätöntä kuva-aineistoa sisältävä teos vie lukuisille kiertueille ja levyjen äänitys- ja kuvaussessioihin. Kirjassa saavat äänen myös monet tärkeät ja läheiset yhteistyökumppanit vuosien varsilta, ompelijasta laulunopettajaan ja miksaajasta muusikoihin. Lukija pääsee kohtaamaan myös Turusen elämän yksityistä puolta. Laulun virta veressäni kertoo tarinan naisesta, joka ei ole koskaan pelännyt kohdata uutta.

Tarja Turunen (s. 1977) on Kiteeltä maailmalle lähtenyt laulaja, jonka ääniala on sopraano. Turunen toimi Nightwish-yhtyeen laulusolistina vuoteen 2005 saakka, jonka jälkeen hän on luonut menestyksekästä soolouraa ja saavuttanut vankan fanikunnan ympäri maailmaa. Hän on toiminut tuomarina The Voice of Finland -ohjelmassa vuosina 2015–2016 ja oli yksi tähtivalmentajista The Voice of Finland: All Stars -ohjelmassa syksyllä 2021. Turunen asuu lapsensa ja argentiinalaissyntyisen puolisonsa kanssa Espanjassa.

Tarja Turunen esiintyy Messukeskuksessa Helsingin Kirjamessuilla lauantaina 30.10. klo 11.30 Suomalaisen Kirjakaupan osastolla ja klo 12.30 Esplanadi-lavalla.

Tarja Turunen: Laulun virta veressäni
Alkuteos Singing in My Blood | Suomentaneet Pasi Rakas Jääskeläinen ja Anssi Eriksson | Painettu kirja ilmestyy 29.10., e- ja äänikirja 1.11.

Omaelämäkerrassaan Tarja Turunen kertoo avoimesti elämästään ja urastaan.
Tarja Turunen (kuva: Tim Tronckoe)

Bazar Kustannus on vuonna 2002 perustettu yleiskustantamo, joka on osa Werner Söderström Osakeyhtiötä. Bazar julkaisee vuosittain noin 60 uutta kotimaista ja käännettyä kauno- ja tietokirjaa.

Bazarin kevään 2022 uutuuskirjojen luettelo on julkaistu3.11.2021 09:10:00 EET | Tiedote

Tänään ilmestyvä Bazar Kustannuksen kevätluettelo sisältää jälleen monipuolisen valikoiman kotimaista ja suomennettua kauno- ja tietokirjallisuutta. Kevään kiinnostaviin kaunokirjoihin kuuluu muun muassa kolme kotimaista esikoisromaania, Christian Rönnbackan uuden dekkarisarjan aloitusosa, kaksi uutta romaania menestyskirjailija Lucinda Rileylta sekä Hillary Rodham Clintonin ja Louise Pennyn poliittinen trilleri. Lenita Airisto kannustaa uutuuskirjassaan kaikkia naisia raivaamaan rohkeasti tietään kohti tasa-arvoisempaa elämää. Ajankohtaisten tietokirjojen aiheina ovat myös muun muassa Aleksei Navalnyi, QAnon-kultti, Alicia Keys sekä hyvinvointi etä- ja hybriditöissä. Kevään 2022 julkaisuluettelo kattaa tammi–kesäkuussa ilmestyvät uutuuskirjat, e-kirjat, äänikirjat ja pokkarit. Katalogi on julkaistu myös Issuu-palvelussa.

Juha Vuorinen siirtyy Bazarin kirjailijaksi – DikDek-kirjasarja saa jatkoa 202226.10.2021 11:40:36 EEST | Tiedote

Yli 30 kirjaa oman kustantamonsa kautta julkaisseesta Juha Vuorisesta tulee Bazar Kustannuksen kirjailija. Bazar julkaisee Vuorisen seuraavat DikDek-romaanit, joista ensimmäinen ilmestyy kesällä 2022. DikDek-sarjaa lähdetään viemään myös Saksan markkinoille äänikirjoina. Tehdyn sopimuksen myötä koko Vuorisen aiempi kirjallinen tuotanto siirtyy Diktaattori Oy:ltä Werner Söderström Osakeyhtiön omistamalle Bazarille.