///TARKENNUS: Toimittajalla/medialla on mahdollisuus lähteä seuraamaan Matkaoppaat-sarjan kuvauksia omalla kustannuksellaan/// Lähde jutuntekomatkalle Matkaoppaiden kuvauksiin Bulgariaan

Bulgarian kohde tunnetaan erityisesti valkohiekkaisista rannoista ja vilkkaasta yöelämästä. Kohteesta löytyy myös rauhallisia rantalomakaupunkeja, kuten muinainen Nessebar, joka on päässyt UNESCOn maailman perintölistalle. Bulgariassa voi tehdä paljon muutakin kuin ottaa palvoa aurinkoa Mustanmeren turistirannoilla.

Bulgariasta löytyy käsittämättömän upeita maisemia sieltä täältä luonnossa liikkuville. Yli kaksikymmentä prosenttia maasta on suojeltu Natura 2000 -hankkeen nimissä. Vehreä luonto tarjoaa upeat puitteet patikoinnille. Maassa on yhteensä yhdeksän UNESCOn Maailmanperintökohdetta. Pirinin kansallispuisto on yksi suojelluista luontokohteista.

Miehiä ennätysmäärä oppaina

Matkaoppaat-ohjelman historiassa ensimmäistä kertaa puolet opasporukasta on miehiä. Alma Tourin Bulgarian kohdepäällikkönä toimii pietarsaarelainen Janne, 41. Kymmenen vuoden opaskokemusta täydentää hiusalan yrittäjyys ja vuoden kohdepäällikkyys Egyptistä viime vuodelta.

Oppaina toimivat: 24-vuotias Anna-Kaisa Tampereelta (oppaana 3 v), 27-vuotias Aapo Kivijärveltä (oppaana 4 v), 22-vuotias. Anne-Mari Keravalta (oppaana 2 v), 19-vuotias Maija Helsingistä (ensimmäistä kertaa oppaana) sekä 26-vuotias Anssi Inarista (oppaana 5 vuotta).

Mikäli haluat lähteä tekemään juttua, ota yhteyttä Matkaoppaat-ohjelman tuottaja Susanna Lasaroviin sähköpostitse: susanna.lasarov@susamuru.fi