Tarkkaile postiasi – Etelä-Espoon ja Lauttasaaren bussilinjasto uudistuu 3.1., infolehti on jaettu muutosalueen kotitalouksiin

Etelä-Espoon ja Lauttasaaren bussiliikenteen muutoksista kertova infolehti on jaettu tällä viikolla muutosalueen kotitalouksiin. Bussilinjasto muuttuu 3. tammikuuta, kun Etelä-Espoon ja Lauttasaaren bussilinjat uudistuvat kokonaisuudessaan ja bussit siirtyvät ajamaan metron liityntäliikennettä.

Infolehti on jaettu yhteensä noin 163 000 kotitalouteen Espoossa Turuntien eteläpuolella, Helsingin Lauttasaaressa, Lehtisaaressa ja Kuusisaaressa ja Kirkkonummen kunnan eteläosissa. Infolehteä on saatavilla myös HSL:n palvelupisteissä sekä sähköisesti.

Länsiväylää pitkin Kamppiin kulkevat bussilinjat muuttuvat keskiviikkona 3. tammikuuta liityntälinjoiksi metroasemille, ja suurimmat vaihtopaikat ovat Matinkylä ja Tapiola. Bussista metroon on mahdollista vaihtaa myös Niittykummussa, Urheilupuistossa ja Aalto-yliopistolla.

Myös Espoon sisäisiin linjoihin tulee runsaasti muutoksia, ja etenkin poikittaisyhteydet paranevat. Kirkkonummelta nykyisin Kamppiin kulkevat seutulinjat saavat 3.1. alkaen uuden päätepysäkkinsä Matinkylän bussiterminaalista.

Lauttasaaressa kaikki bussilinjat kulkevat joko Lauttasaaren metroasemalle tai sen kautta.

Metron liikennöintiaikojen ulkopuolella Etelä-Espooseen ja Kirkkonummelle ajetaan edelleen yöbusseilla Kampin terminaalista. Lauttasaaren yölinjat lähtevät Kampin terminaalista (112N, Lauttasaaren kautta Friisilänaukiolle) ja Asema-aukiolta (20N).

Lue lisää bussiliikenteen muutoksista: www.hsl.fi/länsimetro/bussilinjasto

Uusiin yhteyksiin on mahdollista tutustua myös Reittioppaassa, kun haun tekee päivämäärälle 3.1.2018 tai myöhemmin: www.reittiopas.fi

Lisätietoja:
Jonne Virtanen, HSL, ryhmäpäällikkö, linjasto- ja aikataulusuunnittelu, p. 040 161 2173
Johannes Laitila, HSL, tiedottaja, matkustajainformaatio, p. 050 414 0111

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 11.9.201811.9.2018 12:48Tiedote

HSL:n hallituksen lausunto yhtymäkokoukselle tarkastuslautakunnan vuoden 2017 arviointikertomuksen johdosta Hallitus antoi syysyhtymäkokoukselle lausunnon tarkastuslautakunnan vuotta 2017 koskevan arviointikertomuksen johdosta. Tarkastuslautakunnan keskeisimmät havainnot koskivat HSL:n strategian toteutumista, asiakastyytyväisyyskyselyjen johtopäätöksiä, talousarvion 2017 toteutumista, henkilöstöä ja talouden keskeisten tunnuslukujen tulkintaa ja seurantaa sekä LIJ-hanketta ja länsimetron viivästymistä. Tarkastuslautakunnan suositukset ja kehittämisehdotukset on otettu mahdollisuuksien mukaan huomioon vuoden 2018 toiminnassa ja ne huomioidaan lopullisen toiminta- ja taloussuunnitelman 2019-2021 laadinnassa. Hallitus ehdottaa syysyhtymäkokoukselle, että se merkitsee HSL:n hallituksen lausunnon tiedoksi. Linkki tarkastamattomaan pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018530-2 Sähköbussien latauspalvelun hankinta Hallitus päätti valita kokona