Tarkkaile postiasi – Etelä-Espoon ja Lauttasaaren bussilinjasto uudistuu 3.1., infolehti on jaettu muutosalueen kotitalouksiin

Etelä-Espoon ja Lauttasaaren bussiliikenteen muutoksista kertova infolehti on jaettu tällä viikolla muutosalueen kotitalouksiin. Bussilinjasto muuttuu 3. tammikuuta, kun Etelä-Espoon ja Lauttasaaren bussilinjat uudistuvat kokonaisuudessaan ja bussit siirtyvät ajamaan metron liityntäliikennettä.

Infolehti on jaettu yhteensä noin 163 000 kotitalouteen Espoossa Turuntien eteläpuolella, Helsingin Lauttasaaressa, Lehtisaaressa ja Kuusisaaressa ja Kirkkonummen kunnan eteläosissa. Infolehteä on saatavilla myös HSL:n palvelupisteissä sekä sähköisesti.

Länsiväylää pitkin Kamppiin kulkevat bussilinjat muuttuvat keskiviikkona 3. tammikuuta liityntälinjoiksi metroasemille, ja suurimmat vaihtopaikat ovat Matinkylä ja Tapiola. Bussista metroon on mahdollista vaihtaa myös Niittykummussa, Urheilupuistossa ja Aalto-yliopistolla.

Myös Espoon sisäisiin linjoihin tulee runsaasti muutoksia, ja etenkin poikittaisyhteydet paranevat. Kirkkonummelta nykyisin Kamppiin kulkevat seutulinjat saavat 3.1. alkaen uuden päätepysäkkinsä Matinkylän bussiterminaalista.

Lauttasaaressa kaikki bussilinjat kulkevat joko Lauttasaaren metroasemalle tai sen kautta.

Metron liikennöintiaikojen ulkopuolella Etelä-Espooseen ja Kirkkonummelle ajetaan edelleen yöbusseilla Kampin terminaalista. Lauttasaaren yölinjat lähtevät Kampin terminaalista (112N, Lauttasaaren kautta Friisilänaukiolle) ja Asema-aukiolta (20N).

Lue lisää bussiliikenteen muutoksista: www.hsl.fi/länsimetro/bussilinjasto

Uusiin yhteyksiin on mahdollista tutustua myös Reittioppaassa, kun haun tekee päivämäärälle 3.1.2018 tai myöhemmin: www.reittiopas.fi

Lisätietoja:
Jonne Virtanen, HSL, ryhmäpäällikkö, linjasto- ja aikataulusuunnittelu, p. 040 161 2173
Johannes Laitila, HSL, tiedottaja, matkustajainformaatio, p. 050 414 0111

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 380 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 66 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 12.12.201712.12.2017 12:42Tiedote

HSL:n strategia 2017-2021 Hallitus hyväksyi HSL:n toiminnan kehittämistä ohjaavan strategian ja strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan HSL pyrkii varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestaan maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi HSL hakee myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-2 Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019, lähtökohdat ja tavoitteet jatkosuunnittelulle Hallitus jätti MAL 2019 -suunnitelman jatkosuunnittelun lähtökohdat ja tavoitteet pöydälle. Asiaa käsitellään seuraavassa kokouksessa 23.1.2018. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2017482-3  Maksuliik

HSL:n uusi strategia tähtää erinomaiseen12.12.2017 12:13Tiedote

HSL:n hallitus hyväksyi 12.12. HSL:n uuteen strategiaan sisältyvät perustehtävän, vision ja strategiset painopisteet. Uudistetun vision mukaan pyrimme varmistamaan seudun asukkaille sujuvan arjen ja tekemään toimialueestamme maailman toimivimman kaupunkiseudun. Visio korostaa kestävää kehitystä; perinteisten ympäristöystävällisyyden ja päästöttömyyden lisäksi haemme myös taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä.