Täydennys kutsuun: Kestävä rahoitus Pohjoismaissa ja Baltiassa - ilmoittaudu

Täydennys hetki sitten lähettämäämme lehdistökutsuun. Pyydämme osallistujia ilmoittautumaan tilaisuuteen jommallekummalle kutsussa mainitulle yhteyshenkilölle. Turvallisuussyistä tilaisuuteen ei pääse ilman ilmoittautumista.

Englanninkielistä tilaisuutta voi myös seurata suorana sivuillamme.

Ikääntyneiden talous kuntoon - tule seuraamaan keskustelua Silver Economy Forumiin14.6.2019 12:07:12 EESTKutsu

Tule kuulemaan ennakkotuloksia tuoreesta tutkimuksesta Finanssiala ry:n ja Etlan yhteiseen tilaisuuteen 9.7.2019 Finlandia-talolla klo 12.30-13.30. Toimittajien tulee akkreditoitua tilaisuuteen. Tutkimuksen tuloksia esittelee tutkimusjohtaja Niku Määttänen Etlasta ja tutkimuksen pohjalta asiasta ovat keskustelemassa Finanssiala ry:n toimitusjohtaja Piia-Noora Kaupin johdolla muun muassa eläkeläisliittojen etujärjestö EETUn hallituksen puheenjohtaja Anneli Taina. Kommenttipuheenvuoron pitää sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen.

Ilmastonmuutoksen hillintä toteutuu finanssialalla erityisesti sijoitustoiminnassa12.6.2019 16:00:00 EESTTiedote

Suomalaiset finanssialan yritykset ovat edelläkävijöitä Euroopassa ilmastonmuutoksen vastaisessa taistelussa. Finanssiala ry:n (FA) keväällä tekemään kyselyyn vastanneista jäsenyhtiöistä 87 prosenttia kertoi ottavansa ilmastonmuutoksen huomioon sijoitustoiminnassaan. Jäsenyhtiöistä lähes 90 prosenttia on mukana myös erilaisissa ilmastonmuutoksen torjuntaan liittyvissä sitoumuksissa tai yhteistyöhankkeissa.

Sähköisiä järjestelmiä terveydenhuollossa jo laajasti käytössä – tehtävää riittää silti4.6.2019 08:52:58 EESTTiedote

Terveydenhuollon asiakirjoja välitetään Suomessa organisaatiolta toiselle vuosittain satojatuhansia edelleen postitse. Finanssiala ry:n (FA), Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin, Kelan sekä sosiaali- ja terveysministeriön yhteisessä kestävän kehityksen sitoumuksessa on asetettu kunnianhimoisia tavoitteita asiakirjojen sähköistämiselle. Sähköistämisen tiellä on vielä kuitenkin monia haasteita, joista lainsäädäntö on yksi.

Kauppi: Toimet talousosaamisen vahvistamiseksi tärkeitä3.6.2019 11:06:11 EESTTiedote

Hallitus aikoo toimia tehokkaasti ylivelkaantumisen ja siihen liittyvien ongelmien vähentämiseksi. Kansalaisten talousosaamista ja talouden hallintaa luvataan kehittää kaikissa ikäryhmissä. ”Tätä linjausta ovat eri tahot jo pitkään odottaneet. Maksuhäiriömerkintöjen ennätyksellinen määrä kertoo ongelmista suomalaisten talousosaamisessa", toteaa Finanssiala ry:n (FA) toimitusjohtaja Piia-Noora Kauppi.