Avène

Täysin säilöntäaineeton ihonhoitovalmiste on vielä harvinaisuus

Ihonhoidossa käytettyjen säilöntäaineiden turvallisuus on juuri nyt kuluttajien huolenaiheena. Ranskalainen apteekissa myytävä ihonhoitosarja Avène on säilöntäaineettomien ihonhoitotuotteiden edelläkävijä. Tällä hetkellä sarjan valikoimasta löytyy täysin säilöntäaineettomia tuotteita sekä kasvoille että vartalolle.

Säilöntäaineet ovat hajusteiden ja väriaineiden ohella ihonhoitotuotteiden merkittävimpiä allergiaa aiheuttavia aineosia. Esimerkiksi parabeenit ovat yleisiä säilöntäaineita useissa kuluttajatuotteissa.

– Säilöntäaineita käytetään varmistamaan ihonhoitotuotteen säilyvyys myös sen jälkeen, kun tuote on avattu. Ihonhoitovalmisteet sisältävät paljon vettä, mikä on oivallinen kasvualusta bakteereille. Jotta tuotteesta saadaan laadukas ja turvallinen täysin ilman säilöntäaineita, täytyy mikrobien kasvu estää muilla keinoin, sanoo markkinointipäällikkö Annika Hietanen Oriola Oy:stä.

Apteekkikosmetiikkabrändi Avènen ratkaisu on oma Sterile Cosmetics® -tuoteryhmä, jossa tuotteet valmistetaan ja pakataan steriileissä olosuhteissa lääketeollisuuden standardeja noudattaen.

– Puhdas tuote minimoi ihoärsytyksen ja ei-toivottujen reaktioiden riskin. Steriilissä tuotteessa ei ole mikro-organismeja ja patentoitu, ilmatiivis D.E.F.I.-korkkimekanismi estää hapen ja bakteerien tunkeutumisen tuotepakkaukseen koko sen käytön ajan, Hietanen toteaa.

Erityisesti atooppinen ihottuma on yleistynyt viime vuosikymmeninä hurjasti. Atooppinen ihottuma on krooninen tai jatkuvasti uusiutuva tulehdus ihossa, jota esiintyy yleisimmin vauvoilla sekä lapsilla, mutta myös aikuisilla. Tällä hetkellä kuivasta, hilseilevästä ja kutiavasta ihosta kärsii jopa miljoona suomalaista. Kyseessä on myös vahvasti periytyvä ihosairaus.

– Steriilivoide auttaa silloin, kun pelkkä perushoito ei enää riitä. Syksyllä Avène lanseerasi Suomeen XeraCalm A.D -tuotelinjan, jonka tuotteet ovat täysin hajusteettomia, parabeenittomia, väriaineettomia sekä alkoholittomia. Molemmat Avène XeraCalm A.D -uutuusvoiteet ovat lisäksi steriilejä ja täysin säilöntäaineettomia. Tuotteet soveltuvat kaikenikäiselle kuivalle, atooppiselle, kutinaan taipuvaiselle sekä ärtyneelle iholle aina pienistä vauvoista alkaen, Hietanen kertoo.

Maaliskuussa Avène lanseeraa uuden täysin säilöntäaineettoman kasvojen hoitolinjan.

­– XeraCalm A.D. -hoitotuotelinja on tällä hetkellä Avènen lippulaiva, ja se voitti viime vuonna lukuisia kosmetiikka-alan palkintoja myös Suomessa. Maaliskuussa saamme markkinoille neljä uutta täysin steriiliä ja säilöntäaineetonta tuotetta. Tällaisten tuotteiden kysyntä on selvästi kasvussa ja haluamme vastata kuluttajien tarpeisiin, Hietanen sanoo.

Avènen nykyiset steriilikosmetiikkatuotteet:

Avène XeraCalm A.D Lipid-replenishing Cream on steriili hoitovoide kuivalle, atooppiselle, kutinaan taipuvaiselle sekä ärtyneelle iholle. Hoitovoide kosteuttaa, ravitsee ja vahvistaa ihoa. Tuote soveltuu niin vauvoille, lapsille kuin aikuisillekin. Voide on säilöntäaineeton, hajusteeton, parabeeniton, väriaineeton ja alkoholiton.

Avène XeraCalm A.D Lipid-replenishing Balm on steriili hoitovoide erittäin kuivalle, atooppiselle, kutinaan taipuvaiselle sekä ärtyneelle iholle. Hoitovoide kosteuttaa, ravitsee ja vahvistaa ihoa. Tuote soveltuu niin vauvoille, lapsille kuin aikuisillekin. Voide on säilöntäaineeton, hajusteeton, parabeeniton, väriaineeton ja alkoholiton.

Avène Skin Recovery Cream on herkän, ärtyneen ja helposti reagoivan ihon rauhoittava ja suojaava ja steriili hoitovoide. Ei sisällä säilöntäaineita, hajusteita, alkoholia eikä parabeeneja.

Avène Skin Recovery Cream Rich on erittäin kuivalle, herkälle, ärtyneelle ja helposti reagoivalle iholle suunnattu steriili hoitovoide.
Ei sisällä säilöntäaineita, hajusteita, alkoholia eikä parabeeneja.

Lisätietoja:

Annika Hietanen
Markkinointipäällikkö
annika.hietanen@oriola.fi

www.avene.fi
Facebook: Eau Thermale Avène

Instagram: avenesuomi
Youtube: Avène Suomi

Avène
Metsänneidonkuja 4

0207311120https://www.eau-thermale-avene.fi

Avène on maailmanlaajuisesti tunnettu ranskalainen apteekkikosmetiikkabrändi, jonka valmistajana on tunnettu ja luotettava lääkealan yritys Pierre Fabre. Kaikki Avène-tuotteet pohjautuvat ihoa rauhoittavaan ja suojaavaan terveyslähdeveteen, jota saadaan Etelä-Ranskassa Avènen kylässä sijaitsevasta lähteestä . Avènen tuotteet soveltuvat erityisen hyvin herkälle iholle, mutta ne hoitavat hellävaraisen tehokkaasti myös normaalia tervettä ihoa ja sopivat siten kaikille. Avène-tuotteet ovat saatavana vain apteekista. Pierre Fabre -yrityksestä 86 prosenttia omistaa Pierre Fabre -säätiö, jonka päätavoitteena on tukea erilaisia hyväntekeväisyysprojekteja ympäri maailman.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Avène