TEAMin hallitus vei maaliin viennin avauksen liittokierrokselle

TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton hallitus hyväksyi tänään Kemianteollisuus ry:n kanssa 30.10.2017 saavutetut neuvottelutulokset peruskemian-, muovi- ja tuoteteollisuuden sekä öljy-, maakaasu-ja petrokemian teollisuuden työntekijöiden työehtosopimuksista.

Sopimukset koskevat yli 12 000 kemianteollisuuden työntekijää. TEAMin päätös vei maaliin viennin liittokohtaisen viennin avauksen, jossa sopimukset on jo aiemmin marraskuussa tehty Teknologiateollisuuden ja Teollisuusliiton sekä Metsäteollisuuden ja Paperiliiton välillä.

"Lopputulokseen on syytä olla tyytyväinen, sillä pystyimme sovittamaan yhteen paikallisen sopimisen lisäämisen ja työehtosopimuksen kehittämisen sekä kustannuskilpailukyvyn”, sanoo Kemianteollisuus ry:n Työelämäasioista vastaaja johtaja Jyrki Hollmén.

Jyrki Hollmén
, johtaja, Työelämä, puh. 040 746 3687, jyrki.hollmen@kemianteollisuus.fi

Kemianteollisuuden Innovaatiopalkinto antibioottiresistenssin ja Parkinsonin taudin taklaajille17.4.2018 17:19Tiedote

Kemianteollisuuden Innovaatiopalkinnon finalistit valittu10.4.2018 10:16Tiedote

Kemianteollisuuden jakaman Innovaatiopalkinnon finalistit on valittu. Neljä finalistin innovaatioihin kuuluvat uusi proteiinihoito Parkinsonin tautiin, ruoan tuottaminen sähköstä ja hiilidioksidista, luonnonmukainen tuote rehuantibioottien korvaamiseen sekä pikatesti neuroborrelioosin toteamiseen. Kemianteollisuuden Innovaatiopalkinnon voittaja julkaistaan ja palkinto jaetaan Kemianteollisuus ry:n Kemiat kohtaavat -tilaisuudessa Helsingissä 17.4.2018.

Tehtaita kiinni, vienti pysäytetään: työtaisteluista mittavat menetykset26.1.2018 14:51Tiedote

Kemianteollisuus ry, Metsäteollisuus ry, Teknologiateollisuus ry: Suomen kolme keskeistä vientialaa − kemianteollisuus, metsäteollisuus ja teknologiateollisuus − pitävät erittäin valitettavana, että tehtaita suljetaan laajasti sekä vienti ja tuonti pysäytetään ensi viikolla poliittisilla mielenosoituslakoilla. Yritykset joutuvat kärsijöiksi lakoissa, joilla protestoidaan muun muassa eduskunnan päättämää työttömyysturvan aktiivimallia. Lakoista aiheutuu merkittävät menetykset.