TEAMin hallitus vei maaliin viennin avauksen liittokierrokselle

TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton hallitus hyväksyi tänään Kemianteollisuus ry:n kanssa 30.10.2017 saavutetut neuvottelutulokset peruskemian-, muovi- ja tuoteteollisuuden sekä öljy-, maakaasu-ja petrokemian teollisuuden työntekijöiden työehtosopimuksista.

Sopimukset koskevat yli 12 000 kemianteollisuuden työntekijää. TEAMin päätös vei maaliin viennin liittokohtaisen viennin avauksen, jossa sopimukset on jo aiemmin marraskuussa tehty Teknologiateollisuuden ja Teollisuusliiton sekä Metsäteollisuuden ja Paperiliiton välillä.

"Lopputulokseen on syytä olla tyytyväinen, sillä pystyimme sovittamaan yhteen paikallisen sopimisen lisäämisen ja työehtosopimuksen kehittämisen sekä kustannuskilpailukyvyn”, sanoo Kemianteollisuus ry:n Työelämäasioista vastaaja johtaja Jyrki Hollmén.

Jyrki Hollmén
, johtaja, Työelämä, puh. 040 746 3687, jyrki.hollmen@kemianteollisuus.fi