Technopoliksen coworking-ketju vahvistuu – UMA Esplanadi avataan keväällä

UMA (Human Workspace) on Technopoliksen coworking-työtilojen verkosto. Sen lippulaiva UMA Esplanadi avataan Stockmannin Kirjatalon kolmanteen kerrokseen Pohjoisesplanadille 2. toukokuuta 2016.

Toimiston jatke

Työnteon muutos on ollut hyvin selkeästi nähtävissä Technopoliksen kampuksilla, joilla toimii noin 1 700 yritystä ja niiden 47 000 työntekijää. Technopoliksen UMA heijastaa muuttunutta työtä, jossa työskennellään ajasta ja paikasta riippumatta, ja keskeisessä roolissa ovat liikkuvuus, joustavuus ja verkostot. Freelancereiden ja pienten yritysten määrä kasvaa jatkuvasti, mutta myös isommat jo vakiintuneet yritykset etsivät keinoja muuttuneen työn asettamiin haasteisiin. UMA vastaa näihin tarpeisiin tarjoamalla työtilojen verkoston, joka antaa työntekijöille ja yrityksille vapauden valita missä ja miten työtä kulloinkin tehdään.

”Tunnistimme muutoksen jo vuosia sitten”, toteaa Technopoliksen toimitusjohtaja Keith Silverang. ”Avasimme ensimmäisen coworking-tilan jo vuonna 2010. Kaikki Technopoliksen coworking-palvelut ovat saatavilla UMA brändin alta. UMA tarjoaa asiakkaillemme jaettuja tiloja ja palveluja, jotka mahdollistavat tehokkaan työskentelyn heidän omien toimistojensa ulkopuolella nyt myös Helsingin ydinkeskustassa,” sanoo Silverang.

Yksin tai yhdessä 11 kaupungissa

Technopoliksen coworking-tilojen lukumäärä nousee UMA Esplanadin avaamisen myötä neljääntoista, mikä tekee yrityksestä yhden suurimmista jaettujen työtilojen tarjoajista Pohjoismaissa. Muut UMAt sijaitsevat Technopoliksen kampuksilla. Asiakkaat voivat hyödyntää yhdellä jäsenmaksulla kaikkia Technopoliksen UMA-tiloja 11 kaupungissa ja neljässä maassa.

Toukokuussa avattava Akateemisen Kirjakaupan yläkerrassa sijaitseva UMA on ammattimainen työnteon paikka, joka sopii erikokoisille yrityksille. Tila on suunniteltu sadalle hengelle, joilla on käytettävissään työpisteitä, neuvottelu- ja ideointihuoneita sekä tapahtumatila. UMA Esplanadissa on kolme aluetta eri asiakastarpeisiin: UMA Coffee, työpisteitä itsenäiseen työskentelyyn ja pientoimistoja. Henkilökunta huolehtii palvelun toimivuudesta sekä vastaa tapahtumien ja verkostoitumistilaisuuksien järjestämisestä. UMA Esplanadin yhteistyökumppaneita ovat Elisa ja Martela.

”UMA Esplanadi on luotu läheisessä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Emme tarjoa ainoastaan toimistoa Helsingin parhaalla paikalla, vaan tarjoamme yhteisön, jossa eri alojen ihmiset voivat jakaa korkeatasoisen ja viihtyisän tilan, laadukkaat palvelut ja erinomaiset verkottumismahdollisuudet. Rakennuksen arkkitehtuuri, historia ja tunnelma yhdistettynä Technopoliksen palvelukonseptiin tekevät UMA Esplanadista innostavan ja tehokkaan työtilan,” kertoo Technopoliksen konseptipäällikkö Terhi Aho.

Stockmannin kiinteistöjen kaupallisten toimintojen johtaja Seppo Oksasen mielestä UMA tukee hyvin Stockmannin ajatusmaailmaa: ”Etsimme jatkuvasti yhteistyömahdollisuuksia, jotka tukevat laadukasta tuote- ja palvelutarjontaamme sekä pitkän aikavälin strategiaamme. Alvar Aallon suunnittelema rakennus on hyvin ainutlaatuinen, ja Technopoliksen UMA sopii sinne erinomaisesti. Uskomme, että UMA palvelee myös meidän asiakaskuntaamme.”

Lisätietoja:

Terhi Aho