Tecnotree luo työpaikkoja Suomeen

TECHNOPOLIS OYJ/LEHDISTÖTIEDOTE 16.12.2015, klo 8.00. Teleoperaattoreiden IT-ratkaisuja toimittava Tecnotree avasi tammikuussa 2015 uuden tuotekehitysyksikön Tampereen Hermiaan. Yritys on luonut alle vuodessa 30 uutta työpaikkaa ja kasvu jatkuu. Lähivuosina Tecnotree aikoo nostaa henkilöstön määrän Technopolis Hermian tuotekehitysyksikössä sataan.

Tecnotree on kansainvälinen yritys, jolla on toimintaa yli 70 maassa. Suomen lisäksi yrityksellä on tuotekehitystä Intiassa ja Irlannissa. Nyt yritys satsaa kotimaahan. "Haluamme panostaa kasvuun Suomessa. Teleoperaattoreiden kenttä on murroksessa, ja muutos vaatii teknologiaosaamista. Tätä osaamista on Suomessa paljon, ja täällä ollaan myös kansainvälisesti hyvin hintakilpailukykyisiä", kertoo Tecnotreen toimitusjohtaja Ilkka Raiskinen.

Tecnotreessä päätettiin sijoittaa tuotekehitysyksikkö Hermiaan, koska alueelta löytyy paljon IT-alan osaamista.  Lukuisten yritysten lisäksi siellä sijaitsee Tampereen teknillinen yliopisto. Raiskinen on tyytyväinen toiminnan käynnistämisen ripeyteen. Technopolis pystyi tarjoamaan Tecnotreelle heti valmiiksi kalustetut tilat palveluineen ja toiminnan nopean laajentumisen myötä yritys sai joustavasti käyttöönsä uudet suuremmat tilat.

"Sijainnista on ollut meille rekrytoinnissa etua. Yhteistyö muiden yritysten ja organisaatioiden kanssa saatiin ripeästi käyntiin, sillä Technopolis oli integroitunut jo valmiiksi Tampereen ekosysteemiin", sanoo Raiskinen.

Lisätietoja, ota ystävällisesti yhteyttä:

Tecnotree Oyj
Ilkka Raiskinen
s-posti: Ilkka.raiskinen@tecnotree.com

Henri Rantalainen
myyntijohtaja, Tampere
s-posti: henri.rantalainen@technopolis.fi

Tecnotree on kansainvälinen teleoperaattoreiden IT-ratkaisujen toimittaja, joka tarjoaa ratkaisuja palveluiden, asiakkaiden ja laskutuksen hallintaan. Tecnotree auttaa tietoliikennepalvelujen tarjoajia kehittämään liiketoimintaansa kohti digitaalisten palvelujen markkinapaikkoja. Tecnotreen ratkaisujen avulla operaattorit voivat tarjota yksilöllisiä palvelupaketteja, parantaa asiakaskokemusta ja kasvattaa lisäarvoa asiakkaidensa elinkaaren kaikissa vaiheissa. Yhtiöllä on noin 1000 työntekijää, jotka palvelevat maailmanlaajuisesti noin 90 operaattoria noin 70 eri maassa. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla tunnuksella TEM1V. Lisää tietoa yrityksestä osoitteessa www.tecnotree.com.

Technopolis tarjoaa parhaan osoitteen yritysten toimintaan ja menestykseen viidessä maassa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yritys kehittää, omistaa ja hallinnoi 20 älykästä yrityskeskittymää ja tarjoaa moderneja muuntojoustavia tiloja sekä palveluita. Technopoliksen ydinarvona on jatkuvasti ylittää asiakkaiden odotukset tarjoamalla erinomaiset puitteet ja ratkaisut 1 700 yritykselle ja 47 000 työntekijälle Suomessa, Norjassa, Virossa, Venäjällä ja Liettuassa. Technopolis Oyj osake (TPS1V) on listattu NASDAQ OMX Helsingin pörssiin.