Tehostettua matkalipuntarkastusta lähiviikkoina

Matkustajien matkaliput tarkastetaan tehostetusti HSL-alueen lähijunissa keskiviikkona 18.4. Runkolinjoilla 550 ja 560 tehotarkastus tehdään maanantaina ja tiistaina 23.-24.4.2018.

Lähijunissa ja runkolinjoilla 550 ja 560 on lähiviikkoina tehostettua matkalipun tarkastusta. Kuva: Lauri Eriksson/HSL

Toivomme, että matkustajat voisivat varautua tarkastukseen ottamalla lippunsa esille valmiiksi, jotta tarkastus sujuu jouhevasti.

”Asiakaspalautteen perusteella monille matkustajille on epäselvää, milloin mobiililipun tulee olla ostettuna. Lipun pitää näkyä matkapuhelimessa valmiiksi latautuneena ennen kuin astutaan junaan, bussiin tai raitiovaunuun. Metrossa matkustajalla pitää olla valmiiksi ladattu lippu jo maksualueella, joka alkaa metroaseman portaiden yläpäässä kortinlukijoiden luona”, matkalippujen tarkastusyksikön päällikkö Janne Solala muistuttaa.

Lisätietoja: Janne Solala, janne.solala@hsl.fi

Vuosaaressa pääsee ajamaan kaupunkipotkulaudalla tänä kesänä20.3.2019 15:19:30 EETTiedote

Kaupunkipyörät ovat vakiinnuttaneet laajan käyttäjäkunnan Helsingissä ja Espoossa. Nyt tulevat kaupunkipotkulaudat. Potkulautapalvelussa kokeillaan sekä perinteisesti potkittavia että sähköllä toimivia potkulautoja. Kokeilualueena on Vuosaari, johon tulee noin 30 potkulauta-asemaa ja 300 potkulautaa. Laudan saa käyttöönsä mobiilisovelluksella pientä korvausta vastaan. HSL ja palvelusta vastaava Samocat Sharing toteuttavat kokeilun yhteistyössä. Kausi alkaa 15.4. ja jatkuu aina lokakuun loppuun.

HSL:n hallituksen päätöksiä 5.3.20195.3.2019 16:01:04 EETTiedote

Päätösvallan siirtäminen toimitusjohtajalle vuosien 2011-2017 liikennöintisopimusten optioiden käyttämisessä Hallitus päätti siirtää optioiden käyttämistä koskevan päätösvallan vuosina 2011–2017 kilpailutettujen 39 liikennöintisopimuksen osalta toimitusjohtajalle. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019578-2 Esitys kunnille joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamisesta vuodelle 2020 Hallitus päätti ehdottaa jäsenkunnille, että kunnat varaavat vuodelle 2020 määrärahat joukkoliikenteen pienkohteiden rakentamiseen.HSL tekee kunnille vuosittain esitykset joukkoliikenteen toimintaedellytysten turvaamiseksi tarvittavista toimenpiteistä, jotta ne voidaan ottaa huomioon kuntien talousarviovalmistelussa sekä suunnittelu-ja rakentamisohjelmissa. Kuntakohtaisiin esityksiin voi tutustua tarkemmin pöytäkirjan liitteistä. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019578-3 Asiakirjojen toimittamisesta peritt