Tehostettua matkalipuntarkastusta lähiviikkoina

Matkustajien matkaliput tarkastetaan tehostetusti HSL-alueen lähijunissa keskiviikkona 18.4. Runkolinjoilla 550 ja 560 tehotarkastus tehdään maanantaina ja tiistaina 23.-24.4.2018.

Lähijunissa ja runkolinjoilla 550 ja 560 on lähiviikkoina tehostettua matkalipun tarkastusta. Kuva: Lauri Eriksson/HSL

Toivomme, että matkustajat voisivat varautua tarkastukseen ottamalla lippunsa esille valmiiksi, jotta tarkastus sujuu jouhevasti.

”Asiakaspalautteen perusteella monille matkustajille on epäselvää, milloin mobiililipun tulee olla ostettuna. Lipun pitää näkyä matkapuhelimessa valmiiksi latautuneena ennen kuin astutaan junaan, bussiin tai raitiovaunuun. Metrossa matkustajalla pitää olla valmiiksi ladattu lippu jo maksualueella, joka alkaa metroaseman portaiden yläpäässä kortinlukijoiden luona”, matkalippujen tarkastusyksikön päällikkö Janne Solala muistuttaa.

Lisätietoja: Janne Solala, janne.solala@hsl.fi

HSL:n hallituksen päätöksiä 21.8.201821.8.2018 11:22Tiedote

Bussiliikenteen tarjouskilpailun 47/2018 järjestäminen Hallitus päätti järjestää bussiliikenteen tarjouskilpailun kohteissa 241-256. Mukana on Espoossa, Helsingissä, Kauniaisissa, Keravalla, Sipoossa, Vantaalla ja Tuusulassa liikennöitäviä linjoja. Nyt kilpailutettavassa liikenteessä on 16 kilpailukohdetta. Nyt kilpailutettavan liikenteen laajuus on vuonna 2020 noin 20,4 miljoonaa linjakilometriä, mikä on noin 22 % HSL:n tilaaman bussiliikenteen linjakilometreistä. Sopimuskaudet ovat 1-7 vuoden mittaisia. Hallitus hyväksyi tarjouskilpailukierrokselle periaatteen, jolla voidaan rajoittaa liikenteen enimmäismäärää, jonka yksi tarjoava yritys tai samaan konserniin tai tarjousyhteenliittymään kuuluvat yritykset voivat tältä kierrokselta voittaa. Tarjouskilpailu on määrä ratkaista hallituksessa joulukuussa 2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018549-2 Liikennöintisopimuksen voimassao