Tehostettua matkalipuntarkastusta lähiviikkoina

Matkustajien matkaliput tarkastetaan tehostetusti HSL-alueen lähijunissa keskiviikkona 18.4. Runkolinjoilla 550 ja 560 tehotarkastus tehdään maanantaina ja tiistaina 23.-24.4.2018.

Lähijunissa ja runkolinjoilla 550 ja 560 on lähiviikkoina tehostettua matkalipun tarkastusta. Kuva: Lauri Eriksson/HSL

Toivomme, että matkustajat voisivat varautua tarkastukseen ottamalla lippunsa esille valmiiksi, jotta tarkastus sujuu jouhevasti.

”Asiakaspalautteen perusteella monille matkustajille on epäselvää, milloin mobiililipun tulee olla ostettuna. Lipun pitää näkyä matkapuhelimessa valmiiksi latautuneena ennen kuin astutaan junaan, bussiin tai raitiovaunuun. Metrossa matkustajalla pitää olla valmiiksi ladattu lippu jo maksualueella, joka alkaa metroaseman portaiden yläpäässä kortinlukijoiden luona”, matkalippujen tarkastusyksikön päällikkö Janne Solala muistuttaa.

Lisätietoja: Janne Solala, janne.solala@hsl.fi

HSL:n hallituksen päätöksiä 2.10.20182.10.2018 14:12Tiedote

Jäsenkuntien lausunnot HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021 Hallitus merkitsi tiedoksi kuntien lausunnot HSL:n taloussuunnitelmaehdotukseen vuosille 2019-2021. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-2 Osavuosikatsaus 2/2018 HSL:n osavuosikatsaus tammi–elokuulta ennakoi talousarviota parempaa tulosta. Tätä selittävät etenkin kasvaneet matkustajamäärät ja lipputulojen suotuisa kehitys. Hallitus merkitsi tiedoksi osavuosikatsauksen 2/2018. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018555-3 Syysyhtymäkokouksen koolle kutsuminen 27.11.2018 Hallitus kutsui koolle syysyhtymäkokouksen 27.11.2018. Syysyhtymäkokouksen tehtäviin kuuluu muun muassa talousarvion, taloussuunnitelmien ja strategian sekä sitovat tavoitteet sisältävän toimintasuunnitelman hyväksyminen. Linkki pöytäkirjaan: http://hsl01.hosting.documen