Tehostettua matkalipuntarkastusta lähiviikkoina

Matkustajien matkaliput tarkastetaan tehostetusti HSL-alueen lähijunissa keskiviikkona 18.4. Runkolinjoilla 550 ja 560 tehotarkastus tehdään maanantaina ja tiistaina 23.-24.4.2018.

Lähijunissa ja runkolinjoilla 550 ja 560 on lähiviikkoina tehostettua matkalipun tarkastusta. Kuva: Lauri Eriksson/HSL

Toivomme, että matkustajat voisivat varautua tarkastukseen ottamalla lippunsa esille valmiiksi, jotta tarkastus sujuu jouhevasti.

”Asiakaspalautteen perusteella monille matkustajille on epäselvää, milloin mobiililipun tulee olla ostettuna. Lipun pitää näkyä matkapuhelimessa valmiiksi latautuneena ennen kuin astutaan junaan, bussiin tai raitiovaunuun. Metrossa matkustajalla pitää olla valmiiksi ladattu lippu jo maksualueella, joka alkaa metroaseman portaiden yläpäässä kortinlukijoiden luona”, matkalippujen tarkastusyksikön päällikkö Janne Solala muistuttaa.

Lisätietoja: Janne Solala, janne.solala@hsl.fi

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.4.201817.4.2018 12:40Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018524 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018 ratkaisu HSL:n hallitus ratkaisi tiistaina bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018. Mukana oli kaksi kilpailukohdetta. Helsingin bussiliikenne voitti ajettavakseen 31 auton liikenteen Helsingin linjoille 14, 17, 18, 18N ja 24. Nobina Finland voitti 17 auton liikenteen Herttoniemen suunnan linjoille 80, 81, 82, 82B ja 83. Molemmat yhtiöt liikennöivät jo nyt voittamiaan linjoja. Tarjoukset vertailtiin niiden kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018524-2 Arabian ja Kalasataman alueen bussilinjojen muutokset Hallitus päätti vaihtoehdosta, jossa linja 55 kulkee Arabian kautta. Se tarjoaa vaihdottoman yhteyden Kalasatamaan Arabiasta, Vanhastakaupungista ja Koskelasta. Hallitus päätti myös