Tehy sai uuden hallituksen ja uudet valtuuston puheenjohtajat

Tehyn valtuuston järjestäytymiskokous on valinnut Tehylle uuden hallituksen sekä valtuuston puheenjohtajan ja varapuheenjohtajat vuosiksi 2017 - 2021.

Tänään Helsingin Messukeskuksessa valittiin Tehylle myös uudet valtuuston puheenjohtajat. Vasemmalta valtuuston toinen varapuheenjohtaja Virpi Nieminen, valtuuston puheenjohtaja Paula Sihto ja ensimmäinen varapuheenjohtaja Kim Berg. Kuva: Leena Louhivaara

Tehyn hallitukseen kuuluu puheenjohtajisto, 12 jäsentä ja jokaiselle henkilökohtaiset varajäsenet. Hallituksen puheenjohtajana toimii Millariikka Rytkönen.

Tehyn hallitus

Puheenjohtaja: Millariikka Rytkönen, Porvoo

1. varapuheenjohtaja: Anna-Leena Brax, Alavieska

2. varapuheenjohtaja: Pipsa Allén, Raisio

Hallituksen varsinaiset jäsenet:

Sari Auvinen

Kati Jetsu

Marja Lampainen

Vilja Laurila-Rontti

Mika Länsisola

Vesa Maunuksela

Anneli Näppä

Niina Pulkkinen

Pekka Rastas

Reija Sjöholm

Anne-Mari Thomassen

Sari Viinikainen

Tehyn valtuuston puheenjohtajaksi valittiin SITKE – sitoutumattomat ja keskiryhmät -ryhmän edustaja Paula Sihto Seinäjoelta.

Valtuuston 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Terveydenhuoltoalan Yhdessä Eteenpäin -ryhmän edustaja Kim Berg Vaasasta ja 2. varapuheenjohtajaksi valittiin Tehyn vasemmisto ja sitoutumattomat -ryhmän edustaja Virpi Nieminen Porista.

Jo aiemmin tänään valittiin Tehyn uusi puheenjohtaja ja varapuheenjohtajat. Lisätietoa Tehyn puheenjohtajavalinnasta saat täältä https://www.tehy.fi/fi/mediatiedote/tehyn-uudeksi-puheenjohtajaksi-valittiin-millariikka-rytkonen

ja varapuheenjohtajien valinnasta täältä https://www.tehy.fi/fi/mediatiedote/tehyn-varapuheenjohtajiksi-valittiin-anna-leena-brax-ja-pipsa-allen

Tehyn valtuuston järjestäytymiskokous jatkuu huomenna keskiviikkona Helsingin Messukeskuksessa.

Jaana Reijonaho
tiedottaja
gsm 040 356 8409
jaana.reijonaho@tehy.fi

Mikä Tehy?

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehy edustaa 160 000 sosiaali- ja terveysalan koulutettua ammattilaista.

Tehyyn kuuluu mm. bioanalyytikoita, ensihoitajia, fysioterapeutteja, hammashoitajia, kätilöitä, laboratoriohoitajia, lastenhoitajia, lähi- ja perushoitajia, lääkintävahtimestari-sairaankuljettajia, mielenterveyshoitajia, osastonhoitajia, röntgenhoitajia, sairaanhoitajia, suuhygienistejä, terveydenhoitajia, toimintaterapeutteja ja ylihoitajia.

Tehy vastaa jäsentensä taloudellisesta ja ammatillisesta edunvalvonnasta ja neuvottelee palkoista ja muista työsuhteen ehdoista sekä kuntasektorilla että yksityisellä sosiaali- ja terveyspalvelualalla. Lisäksi Tehy on vahva sosiaali- ja terveyspoliittinen vaikuttaja ja vaikuttaa alan koulutuksen kehittämiseen.

Tehy on perustettu vuonna 1982 ja se on Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n suurin jäsenliitto.