Tehyn uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Millariikka Rytkönen

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyn valtuuston järjestäytymiskokouksessa Helsingin Messukeskuksessa järjestön uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Millariikka Rytkönen Yhdessä eteenpäin –ryhmästä.

Helsingin Messukeskuksesssa
 valittiin Tehyn uudeksi puheenjohtajaksi porvoolainen Millariikka Rytkönen.  Kuvaaja: Leena Louhivaara
Helsingin Messukeskuksesssa valittiin Tehyn uudeksi puheenjohtajaksi porvoolainen Millariikka Rytkönen. Kuvaaja: Leena Louhivaara

Rytkönen on 42-vuotias kätilö Porvoosta. Hän on aiemmin toiminut Tehyn ammatillisen yhteistyöjärjestön, Suomen Kätilöliiton puheenjohtajana ja ennen sitä työskennellyt mm. Porvoon sairaalassa osastonhoitajana.

Rytkönen voitti vastaehdokkaansa Marjut McLeanin selvästi  äänin  68 - 12 puheenjohtajavaalin toisella kierroksella.

Uuden puheenjohtajan toimintakausi on 2017 – 2021.

Lisätietoja Millariikka Rytkösestä:

Tehyn valtuuston järjestäytymiskokous alkoi eilen ja päättyy huomenna.

Tehyn valtuusto valittiin aiemmin syksyllä pidetyissä valtuustovaaleissa. Vaalitulos julkistettiin 2.10.

Lisätietoa vaalituloksesta:

Millariikka Rytkönen, gsm 040 821 0028

Mikä Tehy?

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehy edustaa 160 000 sosiaali- ja terveysalan koulutettua ammattilaista.

Tehyyn kuuluu mm. bioanalyytikoita, ensihoitajia, fysioterapeutteja, hammashoitajia, kätilöitä, laboratoriohoitajia, lastenhoitajia, lähi- ja perushoitajia, lääkintävahtimestari-sairaankuljettajia, mielenterveyshoitajia, osastonhoitajia, röntgenhoitajia, sairaanhoitajia, suuhygienistejä, terveydenhoitajia, toimintaterapeutteja ja ylihoitajia.

Tehy vastaa jäsentensä taloudellisesta ja ammatillisesta edunvalvonnasta ja neuvottelee palkoista ja muista työsuhteen ehdoista sekä kuntasektorilla että yksityisellä sosiaali- ja terveyspalvelualalla. Lisäksi Tehy on vahva sosiaali- ja terveyspoliittinen vaikuttaja ja vaikuttaa alan koulutuksen kehittämiseen.

Tehy on perustettu vuonna 1982 ja se on Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n suurin jäsenliitto.

Helsingin Messukeskuksesssa