Tehyn  varapuheenjohtajiksi valittiin Anna-Leena Brax  ja Pipsa Allén

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyn valtuuston järjestäytymiskokouksessa Helsingin Messukeskuksessa valittiin järjestön ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi Anna-Leena Brax ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Pipsa Allén.

Tehyn ensimmäinen varapuheenjohtaja Anna-Leena Brax, puheenjohtaja Millariikka Rytkönen ja Pipsa Allén muodostavat Tehyn puheenjohtajiston kaudelle 2017 - 2021. Kuvaaja: Leena Louhivaara

Brax on 58-vuotias terveydenhoitaja Alavieskasta.  Hän on SITKE – sitoutumattomien ja keskiryhmän edustaja. Brax on edellisellä kaudella toiminut Tehyn toisena varapuheenjohtajana. Hän on myös toiminut Terveydenhuoltoalan työttömyyskassan puheenjohtaja ja STTK:n hallituksen jäsenenä.

Allén on 57-vuotias raisiolainen osastonhoitaja ja erikoislaboratoriohoitaja Raisiosta.  Hän on Arvo Ammattitaidolle –ryhmän edustaja. Allén on toiminut pitkään Tehyssä erilaisissa luottamustehtävissä mm. Tehyn valtuuston puheenjohtajana. Lisäksi hän on toiminut STTK:n hallituksen varajäsenä ja  on Suomen Bioanalyytikkoliiton puheenjohtaja.

Varapuheenjohtajien toimintakausi on 2017 – 2021.

Aiemmin tänään Tehyn puheenjohtajaksi valittiin Millariikka Rytkönen

Lisätietoa puheenjohtajavalinnasta:

Tehyn valtuuston järjestäytymiskokous alkoi eilen ja päättyy huomenna.

Tehyn valtuusto valittiin aiemmin syksyllä pidetyissä valtuustovaaleissa. Vaalitulos julkistettiin 2.10.

Lisätietoa vaalituloksesta:

Anna-Leena Brax gsm 0400 920729 ja
Pipsa Allén gsm 044-0467747

Tänään on Tehyn valtuuston järjestäytymiskokouksen viimeinen päivä Helsingin Messukeskuksessa. Kokouksen yhteydessä pidettiin Terveydenhuoltoalan työttömyyskassan kokous. Aamupäivän aikana valittiin työttömyyskassan puheenjohtajaksi Sari Viinikainen Vantaalta. Ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin Anna-Leena Brax Alavieskasta ja toiseksi varapuheenjohtajaksi Minna Leppäkorpi Vaasasta. Lisätietoja: Tehyn tiedottaja Jaana Reijonaho gsm 040 356 8409, jaana.reijonaho@tehy.fi Tehyn valtuuston järjestäytymiskokoukseen liittyvät tiedotteet: Tehy: Sosiaali- ja terveysalan koulutuksessa on keskityttävä työelämässä tarvittavaan osaamiseen Tehy sai uuden hallituksen ja uudet valtuuston puheenjohtajat Tehyn varapuheenjohtajiksi valittiin Anna-Leena Brax ja Pipsa Allén Tehyn uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Millariikka Rytkönen Tehyn Vesivalo: Sopimusrakenteiden pitää elää ajassa