Teit meistä kauniin -sovituskisa ratkesi: Peilisali hurmasi Apulannan Sipen ja Tonin tähdittämän levyraadin

Inka Niemen ja Eero Nurmelan Peilisali nappasi voiton Veikkauksen ja Teit meistä kauniin -elokuvan yhdessä järjestämässä sovituskisassa, jossa laitettiin uuteen uskoon legendaarinen Apulannan biisi. Peilisalin sovitus pääsee Apulannasta kertovan Teit meistä kauniin -elokuvan tunnusbiisiksi ja kappaleesta tehdään oma musiikkivideo.

- Ihan älytön juttu ja fiilis on ihan loistava! Kun tuollaisesta joukosta hienoja sovituksia nousee voittajaksi, niin on vain pakko uskoa tähän omaan juttuun ja olla todella iloinen voitosta, hehkutti Peilisalin Eero Nurmela voiton selvittyä. Peilisali on musiikkia opiskelevien Niemen ja Nurmelan syksyllä 2015 perustama bändi.

- Biisi oli kujeileva ja siinä oli hieno draaman kaari, kuvaili Peilisalin popsovitusta Apulannan Sipe SantapukkiKuuntele Peilisalin sovitus

Kilpailuun osallistui yhteensä 111 erilaista sovitusta. Kisan voittaja ratkesi keskiviikkona 24.2. pidetyssä levyraadissa, joka kokoontui Apulannan treenikämpällä Hennalassa. Levyraatiin kuuluivat Sipe Santapukki, elokuvaohjaaja Tuukka Temonen sekä Teit meistä kauniin -elokuvan näyttelijät Mimosa Willamo ja Tatu Sinisalo sekä Toni Wirtanen, joka alkuperäisen biisin kirjoittajana jääväsi itsensä valinnasta. Levyraati on katsottavana kisasivustolla veikkaus.fi/tmk.

Levyraati ruoti kisan TOP6-listalle yltäneet kappaleet. Peilisalin lisäksi mukana oli Antti Westmanin, Leevi Kohosen, Syaanin, Ville Leppilahden ja Mona Savallammen sovitukset. TOP6-listalle päässeet sovitukset palkitaan ja kaikki kilpailuun osallistuneet artistit ja bändit kutsutaan elokuvan kutsuvierasensi-iltaan syyskuussa.

- Olin häkeltynyt, että kisaan tuli toistasataa erilaista versiota. Niitä oli mahtava kuunnella, biisi sai ihan uuden luonteen, Santapukki kiitteli levyraadissa.

Veikkauksen tuotolla nuorisotalolta kansainvälisille areenoille asti

Suomalaisten Veikkauksen peleihin laittamilla euroilla tuetaan kotimaista musiikkia nuorten harrastamisesta kansainvälisen uran luomiseen asti. Joukkoon mahtuu monia nuorille tärkeitä juttuja kuten nuorten musiikkiprojekteja, nuorisotiloja, bändikämppiä ja festareita. Julkaisukiertue- ja showcase-tuet ovat puolestaan avanneet suomalaisbändeille ovia uusille markkinoille maailmalla. Nämä Music Finlandin jakamat tuet ovat Veikkauksen tuottoa. Kaikkiaan kotimaiselle musiikille ohjautuu vuosittain yli 50 milj. euroa ja nuorisotyölle yli 50 milj. euroa opetus- ja kulttuuriministeriön myöntämiä veikkausvoittovaroja.

Kotimainen elokuva on toinen merkittävästi veikkausvoittovaroin tuettu kulttuurimuoto. Viime vuonna Suomen elokuvasäätiö tuki kotimaisia elokuvia Veikkauksen pelien tuotolla lähes 25 miljoonalla eurolla.

Tositapahtumiin perustuvan Teit meistä kauniin -elokuva on Tuukka Temosen ensimmäinen pitkä draamaelokuva. Elokuva on saanut Suomen elokuvasäätiön Veikkauksen tuotosta myönnettävää tukea yhteensä 315 000 euroa. Lisätietoja elokuvasta teitmeistäkauniin.fi

Lisätietoja:

Yhteyspäällikkö Tapio Imporanta, Veikkaus, puh. 040 708 9032, tapio.imporanta(a)veikkaus.fi

Elokuvaohjaaja Tuukka Temonen, puh. 050 301 9496, tuukka(a)optipari.fi

Veikkaus tekee suomalaisista voittajia. Se raha, jonka Veikkaus yhtiönä tuottaa, tulee kokonaan meille kaikille – olipa lottokuponki täytettynä tai ei. Joka viikko Veikkauksen tuotosta jaetaan yli 10 miljoonaa euroa taiteen, liikunnan, tieteen ja nuorisotyön tekemiseen. www.veikkaus.fi/oletvoittaja