UpSteam Oy

Tekeekö innovatiivinen autopesuratkaisu automaattipesureista tarpeettomia?

Helsinkiläinen starup UpSteam on mullistanut autonpesumarkkinat PK-seudulla. Innovatiivinen ja ekologinen autopesu haastaa perinteiset autonpesumenetelmät.
UpSteamin autonpesun voi tilata vaikka parkkiruutuun.

Autonpesun uusi aikakausi on alkanut, kun helsinkiläinen starupyritys on tehnyt autonpesuun ajamisesta tarpeetonta. Se haastaa autonpesumarkkinat totaalisesti.

UpSteam on "liikkuva autopesu" -menetelmä. Pesuvehkeet mahtuvat selkäreppuun ja pesijä tuo palvelun vaikkapa asiakkaan kotiovelle. Autonpesuun käytetään vain 2-3 litraa, jossa on biohajoavaa pesuainetta.

Ei kehitystä sataan vuoteen

Autonpesuala on ollut lähes muuttumaton noin sadan vuoden ajan.
- Sinun on täytynyt tähän asti etsiä pesupaikka, jonottaa pesuun sekä odottaa palvelun ajan. Yhden auton pesemiseen pesulinjalla, kotioloissa tai itsepalveupesuloissa kuluu satoja litroja vettä. Sen lisäksi kuluu paljon kemikaaleja, sanoo UpSteamin maajohtaja Jarno Lehtimäki.

Hän lisää, että arviolta autopesuteollisuus globaalisti käyttää 420 miljardia litraa juomakelpoista vettä joka vuosi. Suomalainen startup on kehittänyt menetelmän, jossa käytetään 99 prosenttia vähemmän vettä.

UpSteam on säästänyt tähän mennessä jo yli 5 miljoona litraa puhdasta vettä. Yritys on ekoinnovaatioiden edelläkävijä Euroopassa. UpSteamilla on useita ympäympäristöpalkintojen ehdokkuuksia vireillä.

Entä maalipinnat?

Vähäinen veden käyttö on nostanut esiin kysymyksiä auton maalipinnoista.
- Olemme käyttäneet kehittämäämme pesumentelmää jo 30 000 auton pesemiseen kolmessa Euroopan pääkaupungissa. Pesumenetelmä on sellainen, että auton pintaan tulee likaa hylkivä vaha. Se saa maalipinnan hohtamaan kauniisti. Maalipinta ei siis naarmuunnu pesussa.

Lehtimäen mukaan asiakkaat ovat olleet positiivisesti yllättyneitä siitä, että pesumenetelmä päihittää automaattiset pesulinjastot mennen tullen.

Asiakkaat säästävät

Yritys on palvellut yli 8 000 asiakasta. Monet heistä ovat päätyneet palvelun kuukausitilaajiksi. Liikeidea perustuu siihen, että autonpesuun ajamisesta tulee tarpeetonta monelle autonkäyttäjälle.

Palvelun suurin arvo asiakkaalle on ajan säästämäinen.

- Kun autopesu tulee luoksesi, niin sinun ei tarvitse tuhlata aikaa autopesuun ajamiseen ja siellä jonottamiseen. Liikkuvan autopesun tilaaminen sovelluksella tai verkkosivuilta vie vain minuutin, toteaa Lehtimäki.
Hän lisää, että uusi pesumenetelmä säästää myös luontoa.

- Asiakkaiden pitää itse kokeilla palvelua ja todeta kuinka vaivatonta se on.

UpSteam on aloittanut aggressiivisen kulutajamarkkinoden valtauksen PK-seudulla.

Avajaistarjouksena yrityksen verkkosivuilta saa 40 prosentin alennuskoodin koko syyskyyn ajan.

Lisätietoja:

UpSteam
Suomen maajohtaja, toimitusjohtaja
Jarno Lehtimäki
​jarno@upsteam.fi

www.upsteam.fi

Näin autosi puhdistuu

UpSteamin autonpesun voi tilata vaikka parkkiruutuun.
Lataa
UpSteamin kuluttajamarkkinoiden valtauksen strategian salaisuus on kahdessa applikaatiossa.
Lataa
- UpSteam teki woltit, kassikin on samaa kokoluokkaa, vitsailee maajohtaja Lehtimäki.

UpSteam Oy
Maria 01, Lapinlahdenkatu 16

044 5981770http://www.upsteam.fi

Upsteam on alusta, joka yhdistää kiireiset autonomistajat ja liikkuvan autopesun. Startupin perustivat kolme kaverusta vuonna 2017. Sittemmin kasvuyrityksesä on tullut ekoinnovaatioiden edelläkävijä autonpesualalla. Yritys toimii nyt Suomessa, Virossa ja Puolassa. Vuonna 2020 yritys keräsi miljoonan euron rahoituskierroksen ja oli ehdolla "European Business Awards by Environment by European Commission" -palkinnon saajaksi.